"Låse" kollonne i Excel.
Fra : Christopher Tracy

Dato : 21-03-04 17:57

Hej

Sidder og er ved at lave et tidskema i Excel, og der har jeg valgt at ha'
opgaverne i kollonne "A", og datoer mod højre, og datoerne går jo langt ud
over hvad man lige kan se, uden at scolle mod højre. Men når man gør det
forsvinder kollonne "A" væk til venstre.
Så er mit spørgsmål så, kan det ikke lade sig gøre at "låse" kollonne "A"
fast, så når man scroller mod højre, så blive "A" der, men b - c - d osv,
køre væk til venstre ? (Synes jeg har set det før)

Håber det er til at forstår hvad jeg mener :)

Mange tak på forhånd.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 21-03-04 18:09

Hej Christopher

Marker den celle hvor det til venstre og ovenover skal "stå" stille.
Menu: Vindue - Frys. or Window - Freeze Panes. Det "ophæves" samme sted.

Du skal markerer celle B1

Med venlig hilsen
Jørgen Bondesen

Fra : Christopher Tracy

Dato : 21-03-04 18:21

Hej

Jørgen Bondesen wrote:
> [...]
>
> Marker den celle hvor det til venstre og ovenover skal "stå" stille.
> Menu: Vindue - Frys. or Window - Freeze Panes. Det "ophæves" samme

Kool - tak skal i ha' (både dig og Jan) selvom Jan's løsning ikke var helt
det jeg var ude efter

Så lige et tillægs-spørgsmål, er det muligt, at få den række man fryser, til
at bliver den første på siden, hvis man udprinter excel-arket ?

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Christopher Tracy

Dato : 21-03-04 18:26

Hej igen

> Så lige et tillægs-spørgsmål, er det muligt, at få den række man
> fryser, til at bliver den første på siden, hvis man udprinter
> excel-arket ?

Altså på hver side, da der jo bliver mere end én side ved udprint....

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 21-03-04 19:38

Hej Christopher

Jeg gætter på, at hvis du har en overskrift, så ønskes den ud på alle "25"
sider, for hvem kan huske hvad der står i kolonne F.

Jeg arbejder i UK version, så du får den med "tilpasset" dansk, ok?

Stå hvor du vil på arket, Menu: Files (filer) - Pagesetup (sideopsætning) -
faneblad: Sheet (Ark) - "Print titels" (Print overskrifter) - Rows to
repeate at top: Vælg / Columns to repeat at left: Vælg. Vælg= klik ind i
feltet og klik herefter i en celle. Hele kolonne/række markerer. Hold
venstre musetast nede og marker evt. flere rækker/kolonner.

Det var vist det. Utroligt hvad man kan få for 25 øre.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 21-03-04 20:23

Hej

Jørgen Bondesen wrote:
> [...]
> left: Vælg. Vælg= klik ind i feltet og klik herefter i en celle. Hele
> kolonne/række markerer. Hold venstre musetast nede og marker evt.

For dælen hvor er det smart - mange tak skal du ha'

> Det var vist det. Utroligt hvad man kan få for 25 øre.

Ja det er vildt

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 21-03-04 22:32

Hej Christopher

Velbekomme.

Med venlig hilsen
Jørgen Bondesen

Fra : Jan

Dato : 21-03-04 18:10

"Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this"yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:rPj7c.1369$YI7.587@news.get2net.dk...
> [...]
osv,
> køre væk til venstre ? (Synes jeg har set det før)

Marker hele kolonne B, klik på Vindue, klik på opdel.
mvh
jrs