| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Vectra 2.0 16V.... hvad skal man se efter ~ Fra : Brian | 
  Dato :  21-03-04 16:39 |  
  |   
            Hejsa
 
 Igennem en bekendt, har jeg mulighed for at købe en Opel Vectra 2.0 16V CDX
 ( Hvis der er noget der hedder CDX) fra 1994.
 
 Hvad er der at holde øje med på sådan en vogn... hvor er den normalvis
 hårdest plaget af rust ?
 Andre svagheder på sådan en ?
 
 /Brian
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Deaster (21-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Deaster | 
  Dato :  21-03-04 16:57 |  
  |   
            "Brian" <Nejtak@til.spam> skrev i en meddelelse
 news:c3kct0$1fc$1@sunsite.dk...
 > Hejsa
 >
 > Igennem en bekendt, har jeg mulighed for at købe en Opel Vectra 2.0 16V
 CDX
 > ( Hvis der er noget der hedder CDX) fra 1994.
 >
 > Hvad er der at holde øje med på sådan en vogn... hvor er den normalvis
 > hårdest plaget af rust ?
 
 Sådan groft sagt: Hele bilen.
 
 
 
 
 -- 
 Mvh
 Deaster
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           ham (21-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : ham | 
  Dato :  21-03-04 19:54 |  
  |   
            
 "Brian" <Nejtak@til.spam> skrev i en meddelelse
 news:c3kct0$1fc$1@sunsite.dk...
 > Hejsa
 >
 > Igennem en bekendt, har jeg mulighed for at købe en Opel Vectra 2.0 16V
 CDX
 > ( Hvis der er noget der hedder CDX) fra 1994.
 >
 > Hvad er der at holde øje med på sådan en vogn... hvor er den normalvis
 > hårdest plaget af rust ?
 > Andre svagheder på sådan en ?
 >
 > /Brian
 >
 RUST i paneter bagvanger og forvange, er lige de værste steder.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan W Nielsen (21-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  21-03-04 20:26 |  
  |  
 
            > Igennem en bekendt, har jeg mulighed for at købe en Opel Vectra 2.0 16V
 CDX
 > ( Hvis der er noget der hedder CDX) fra 1994.
 > Hvad er der at holde øje med på sådan en vogn... hvor er den normalvis
 > hårdest plaget af rust ?
 Hej Brian
 Jeg har selv en Vectra 2.0 fra en af de første årgange, og jeg har brugt
 mange ressourcer på at sætte den i stand.
 Bilen kan ses her:  http://tinyurl.com/3h8yy
Modellen er frygteligt plaget af rust, og derfor kan der påregnes
 pladearbejde, hvis man vil beholde den i nogle år. Ydermere er det en god
 ide at sprøjte ekstra med tynd tectyl på spraydåse i alle hulrum. (Man kan
 købe nogle sparydåser, der har sådan en lang slange med en dyse i enden).
 Desuden bør du få den ekstraordinært godt renset i bunden og få den
 rustbeskyttet.
 Bilen ruster særligt i de bagerste vangere (dyre at skifte) i panelerne, der
 er de bærende pladedele under dørene og de bagerste skærmkanter. Men den
 ruster også under listerne ved vinduerne og under sidelisterne ved
 dørvinduerne. Specielt inde mod B-stolpen, der er der, hvor
 sikkerhedsselerne til forsædet sidder monteret på indersiden i kabinen. Løft
 for eksempel i listen rundt om forruden oppe ved taget og se, om der er rust
 der. Kik samtidig op under gummlisten i de nederste hjørner ved bagruden.
 (Du skal åbne bagagerummet).
 Bilen er i øvrigt både hurtig og uhyre brændstoføkonomisk. Faktisk finder du
 ikke stort set ikke nogen familiebiler fra samme årgange, der både kan køre
 så stærkt og kan køre så langt på literen.
 Den motor, der ligger i det eksemplar, du har kik på, har problemer med
 tandremmen, og det betyder, at motoren kan ødelægges fra den ene dag til den
 anden. Sørg derfor for at skifte tandremmen hyppigere end det anbefales fra
 Opel.
 Det lyder slemt - men på mange måder er det en meget vellykket bil - du
 skulle bare have bedt Audi galvanisere den.   
-- 
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jan W Nielsen (21-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  21-03-04 20:40 |  
  |  
 
            > Det lyder slemt - men på mange måder er det en meget vellykket bil - du
 > skulle bare have bedt Audi galvanisere den.   
Men at DE (altså Opel) skulle have bedt Audi galvanisere den..
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Brian (21-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  21-03-04 21:01 |  
  |  
 
            Hejsa
 Jan W Nielsen skrev:
 > Jeg har selv en Vectra 2.0 fra en af de første årgange, og jeg har
 > brugt mange ressourcer på at sætte den i stand.
 >
 > Bilen kan ses her:  http://tinyurl.com/3h8yy
Den står dælme flot i lakken, af sådan en "ældre" bil at være !!
 > Modellen er frygteligt plaget af rust, og derfor kan der påregnes
 > pladearbejde, hvis man vil beholde den i nogle år. Ydermere er det en
 > god ide at sprøjte ekstra med tynd tectyl på spraydåse i alle hulrum.
 > (Man kan købe nogle sparydåser, der har sådan en lang slange med en
 > dyse i enden). Desuden bør du få den ekstraordinært godt renset i
 > bunden og få den rustbeskyttet.
 Noteret!
 Jeg har nu heller ikke tænkt mig at købe den, hvis den ikke er rustbeskyttet
 efter den forlod fabrikken....
 > Bilen ruster særligt i de bagerste vangere (dyre at skifte) i
 > panelerne, der er de bærende pladedele under dørene og de bagerste
 > skærmkanter. Men den ruster også under listerne ved vinduerne og
 > under sidelisterne ved dørvinduerne. Specielt inde mod B-stolpen, der
 > er der, hvor sikkerhedsselerne til forsædet sidder monteret på
 > indersiden i kabinen. Løft for eksempel i listen rundt om forruden
 > oppe ved taget og se, om der er rust der. Kik samtidig op under
 > gummlisten i de nederste hjørner ved bagruden. (Du skal åbne
 > bagagerummet).
 Fin gennemgang, takker!
 Jeg printer skidtet ud, så jeg kommer hele vejen rundt   
> Bilen er i øvrigt både hurtig og uhyre brændstoføkonomisk. Faktisk
 > finder du ikke stort set ikke nogen familiebiler fra samme årgange,
 > der både kan køre så stærkt og kan køre så langt på literen.
 Det er også det der tiltaler mig lidt.... og så er den til at forsikre for
 en "knejt" der ikke har kørt sålænge i eget navn   
> Den motor, der ligger i det eksemplar, du har kik på, har problemer
 > med tandremmen, og det betyder, at motoren kan ødelægges fra den ene
 > dag til den anden. Sørg derfor for at skifte tandremmen hyppigere end
 > det anbefales fra Opel.
 Det har jeg nu altid gjort ved mine biler, det er godt nok de dummeste penge
 at spare!
 > Det lyder slemt - men på mange måder er det en meget vellykket bil -
 > du skulle bare have bedt Audi galvanisere den.   
Jeg giver Audi et ring, og booker en tid   
Takker for den meget fine gennemgang!
 /Brian
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jan W Nielsen (21-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  21-03-04 23:43 |  
  |  
 
            > Den står dælme flot i lakken, af sådan en "ældre" bil at være !!
 Det er fordi, den var en tur hos maleren, da den blev istandsat.   
> Fin gennemgang, takker!
 > Jeg printer skidtet ud, så jeg kommer hele vejen rundt   
Velbekomme.   
-- 
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Brian (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  22-03-04 21:12 |  
  |  
 
            Hejsa
 Jan W Nielsen skrev:
 >> Den står dælme flot i lakken, af sådan en "ældre" bil at være !!
 >
 > Det er fordi, den var en tur hos maleren, da den blev istandsat.   
Åhhh ja... der skulle der vel også være penge til, når den er
 renoveret for 20K   
/Brian
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  22-03-04 12:50 |  
  |  
 
            "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:405dec83$0$28845$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > Modellen er frygteligt plaget af rust, og derfor kan der påregnes
 > pladearbejde, hvis man vil beholde den i nogle år. Ydermere er det en god
 > ide at sprøjte ekstra med tynd tectyl på spraydåse i alle hulrum. (Man kan
 > købe nogle sparydåser, der har sådan en lang slange med en dyse i enden).
 > Desuden bør du få den ekstraordinært godt renset i bunden og få den
 > rustbeskyttet.
 Enig.
 > Den motor, der ligger i det eksemplar, du har kik på, har problemer med
 > tandremmen, og det betyder, at motoren kan ødelægges fra den ene dag til
 den
 > anden. Sørg derfor for at skifte tandremmen hyppigere end det anbefales
 fra
 > Opel.
 Det er 1.8i 16v der er den "store" synder. 2.0i 16v er ikke mig bekendt
 slem.
 Under alle omstændigheder bør man overholde tandremsskift. Jeg kan se i mit
 servicehæfte se at sidste tandremsskift er udført 66.000km efter forrige.
 Jeg har godt nok ikke nerverne til at køre 6.000km mere end foreslået.
 Specielt fordi jeg helst ikke vel betale for 24 styk knækkede ventiler...
 -- 
 Mvh Bjørn,
 Opel Vectra A
 http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Carsten Hjorth (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Hjorth | 
  Dato :  22-03-04 20:47 |  
  |   
            
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:405dec83$0$28845$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > > Igennem en bekendt, har jeg mulighed for at købe en Opel Vectra 2.0 16V
 > CDX
 > > ( Hvis der er noget der hedder CDX) fra 1994.
 > > Hvad er der at holde øje med på sådan en vogn... hvor er den normalvis
 > > hårdest plaget af rust ?
 >
 > Hej Brian
 >
 > Jeg har selv en Vectra 2.0 fra en af de første årgange, og jeg har brugt
 > mange ressourcer på at sætte den i stand.
 >
 > Bilen kan ses her:  http://tinyurl.com/3h8yy
Pæn bil! ligesom jeg kan lide det, original og velholdt!
 Dog synes jeg du skal holde fest, inviter skærmene ned til dækkene....
 /Carsten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            John Sahl (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Sahl | 
  Dato :  22-03-04 21:15 |  
  |  
 
            Carsten Hjorth wrote:
 > Pæn bil! ligesom jeg kan lide det, original og velholdt!
 > Dog synes jeg du skal holde fest, inviter skærmene ned til dækkene....
 Det må han ikke for kæresten   
-- 
 John Sahl,
 http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Brian (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  22-03-04 21:11 |  
  |  
 
            Hejsa
 Carsten Hjorth skrev:
 > Pæn bil! ligesom jeg kan lide det, original og velholdt!
 > Dog synes jeg du skal holde fest, inviter skærmene ned til dækkene....
 *lol*
 Tænkte faktisk lidt det samme.... men de fælge, fortjener undervognen
 næsten et nøk mod asfalten   
/Brian
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  22-03-04 23:32 |  
  |   
            > Pæn bil! ligesom jeg kan lide det, original og velholdt!
 > Dog synes jeg du skal holde fest, inviter skærmene ned til dækkene....
 
 Ha-ha....
 
 Det er der mange der siger.... Måske har jeg skiftet menning, men jeg har
 stadig et anti-Jalla/Brian-gen, der betyder, at jeg ikke kan tålede
 overstylede gamle æsker.
 
 Faktisk var de nuværende fjedre dyrere end et tilsvarende billigt
 sænkningssæt, men jeg valgte alligevel den originale højde.
 
 Den krænger, men på gode dæk har den ikke problemer med at hænge i - det gør
 den bedre end en ny 320i på alm dæk - det er prøvet ved køreteknisk kursus
 på JyllandsRingen.
 
 -- 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             John Sahl (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Sahl | 
  Dato :  22-03-04 23:49 |  
  |  
 
            Jan W. Nielsen wrote:
 > Den krænger, men på gode dæk har den ikke problemer med at hænge i -
 > det gør den bedre end en ny 320i på alm dæk - det er prøvet ved
 > køreteknisk kursus på JyllandsRingen.
 Så forestil dig hvor godt den ville køre når den kommer under
 4x4-højde   
Sæt i gang!
 -- 
 John Sahl,
 http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Hr. Mogens Knudsen (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  23-03-04 06:00 |  
  |   
            On Mon, 22 Mar 2004 23:49:23 +0100, "John Sahl"
 <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:
 
 >Så forestil dig hvor godt den ville køre når den kommer under
 >4x4-højde - Sæt i gang!
 
 Mener jeg også -> bilen er MEGET velholdt, og prikken over i'et vil
 IMO være at få en sænket undervogn monteret.
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Karsten Andersen (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Andersen | 
  Dato :  23-03-04 07:45 |  
  |  
 
            Tue, 23 Mar 2004 05:59:45 +0100, skrev Hr. Mogens Knudsen, på 11
 linier, i <10hv50pu50vvu9400gl8f11p132brpihmt@4ax.com>, :
 >On Mon, 22 Mar 2004 23:49:23 +0100, "John Sahl"
 ><spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:
 >
 >>Så forestil dig hvor godt den ville køre når den kommer under
 >>4x4-højde - Sæt i gang!
 >
 >Mener jeg også -> bilen er MEGET velholdt, og prikken over i'et vil
 >IMO være at få en sænket undervogn monteret.
 >
 Med 205 dæk på 7½ tome fælge er ikke til og rykke af vejen i en 
 Vectra A, selv når den ikke er sænket.
 Hvis man skal have den hurtigere skal der støre motor i.   
-- 
 Med venlig hilsen 
 Karsten 
 Horsens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  23-03-04 08:34 |  
  |  
 
            "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
 news:c3nq95$ot9$1@dknews.tiscali.dk...
 > Jan W. Nielsen wrote:
 > > Den krænger, men på gode dæk har den ikke problemer med at hænge i -
 > > det gør den bedre end en ny 320i på alm dæk - det er prøvet ved
 > > køreteknisk kursus på JyllandsRingen.
 >
 > Så forestil dig hvor godt den ville køre når den kommer under
 > 4x4-højde   
>
 > Sæt i gang!
 Jeg husker ordene "Endnu en fordel ved ikke at være sænket". De kom fra Jan
 W.'s mund... da han var ved at bakke på banen igen på Randers KTA.
 Prøv lige at tænk på hvis den havde været sænket... Hvis han liiige maser
 forrøret - det koster altså en "bondegård" til sådan en :) - Been there done
 that - got a new forrør.
 Men jeg synes nu stadig at den skulle sænkes... Ikke voldsænket, men bare
 lidt :) Eventuelt kun 30mm - det vil se SÅ sødt ud. Et Eibach ProKit kan kun
 anbefales. Det er vel fjedre til 2-2.500 kroner. :)
 -- 
 Mvh Bjørn,
 Opel Vectra A
 http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               John Sahl (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Sahl | 
  Dato :  23-03-04 08:44 |  
  |  
 
            Bjørn wrote:
 > Jeg husker ordene "Endnu en fordel ved ikke at være sænket". De kom
 > fra Jan W.'s mund... da han var ved at bakke på banen igen på Randers
 > KTA.
 Nåh ja, det havde jeg da helt glemt *G*
 > Prøv lige at tænk på hvis den havde været sænket... Hvis han liiige
 > maser forrøret - det koster altså en "bondegård" til sådan en :) -
 > Been there done that - got a new forrør.
 Man lærer så længe man lever.
 > Men jeg synes nu stadig at den skulle sænkes... Ikke voldsænket, men
 > bare lidt :) Eventuelt kun 30mm - det vil se SÅ sødt ud. Et Eibach
 > ProKit kan kun anbefales. Det er vel fjedre til 2-2.500 kroner. :)
 Jeg stemmer for minimum 40mm for den er godt nok høj   
-- 
 John Sahl,
 http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Ukendt (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  23-03-04 08:49 |  
  |  
 
            > Jeg stemmer for minimum 40mm for den er godt nok høj   
Jamen, hvad skulle I så sidde her og hygge-sludre om..?   
Nej, spøg til side - jeg vil kun bruge penge på at holde den i god stand, og
 ikke flere penge på lir. Årsagen er, at jeg nu bare vil køre billigt til jeg
 en dag køber en anden og nyere bil.
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Roberto Saldo (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Roberto Saldo | 
  Dato :  23-03-04 09:08 |  
  |  
 
            Jan W. Nielsen wrote:
 >>Jeg stemmer for minimum 40mm for den er godt nok høj   
> 
 > 
 > Jamen, hvad skulle I så sidde her og hygge-sludre om..?   
> 
 > Nej, spøg til side - jeg vil kun bruge penge på at holde den i god stand, og
 > ikke flere penge på lir. Årsagen er, at jeg nu bare vil køre billigt til jeg
 > en dag køber en anden og nyere bil.
 Er det bare mig der synes at sænke sin bil er fjollet med mindre man 
 også skifter dæmpere og undlader at køre på de hullede danske veje?
 Bumper det ikke forfærdeligt over kraterne i asfalten og de toppede 
 brosten?
 -- 
 Roberto Saldo
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  John Sahl (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Sahl | 
  Dato :  23-03-04 09:19 |  
  |  
 
            Roberto Saldo wrote:
 > Er det bare mig der synes at sænke sin bil er fjollet med mindre man
 > også skifter dæmpere og undlader at køre på de hullede danske veje?
 Jeg er også af den mening at man skifter begge dele så de matcher
 hinanden.
 > Bumper det ikke forfærdeligt over kraterne i asfalten og de toppede
 > brosten?
 Nu er det ikke alle der ønsker at køre rundt i en sofa. Jeg ønsker
 så mange informationer fra underlaget som muligt.
 Dog skal der da stadig være lidt komfort over det, men jeg oplever
 ingen problemer med det på trods af 40-profildæk og sænkning med
 både fjedre og andre dæmpere.
 -- 
 John Sahl,
 http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Hans Paulin (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin | 
  Dato :  23-03-04 10:16 |  
  |  
 
            Roberto Saldo skrev:
 > Er det bare mig der synes at sænke sin bil er fjollet med mindre man
 > også skifter dæmpere og undlader at køre på de hullede danske veje?
 >
 > Bumper det ikke forfærdeligt over kraterne i asfalten og de toppede
 > brosten?
 ....da min var sænket 40/60 syntes jeg den kørte bedre end i dag - og så
 noget federe ud...
 ....jeg hævede den kun fordi jeg sku til syn - og fordi jeg godt ville
 kunne stoppes uden at jeg fik problemer...
 -- 
                              Med venlig hilsen
                                       Hans
 http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Roberto Saldo (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Roberto Saldo | 
  Dato :  23-03-04 10:25 |  
  |   
            Hans Paulin wrote:
 > Roberto Saldo skrev:
 > 
 > 
 >>Er det bare mig der synes at sænke sin bil er fjollet med mindre man
 >>også skifter dæmpere og undlader at køre på de hullede danske veje?
 >>
 >>Bumper det ikke forfærdeligt over kraterne i asfalten og de toppede
 >>brosten?
 > 
 > ...da min var sænket 40/60 syntes jeg den kørte bedre end i dag - og så
 > noget federe ud...
 > 
 > ...jeg hævede den kun fordi jeg sku til syn - og fordi jeg godt ville
 > kunne stoppes uden at jeg fik problemer...
 
 Ja okay, men hvis man køber dele med TÜV papirer burde det ikke kunne ske.
 
 Nu får vi se, først skal der fælge på dyret.
 Måske sænkehalløj hvis jeg engang bliver overstadig og dæmperne 
 begynder at bløde.
 
 -- 
 Roberto Saldo (Yoda familieslæde 9.32kg/hk)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Hans Paulin (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin | 
  Dato :  23-03-04 11:01 |  
  |  
 
            Roberto Saldo skrev:
 > Hans Paulin wrote:
 >> ...da min var sænket 40/60 syntes jeg den kørte bedre end i dag - og
 >> så noget federe ud...
 >>
 >> ...jeg hævede den kun fordi jeg sku til syn - og fordi jeg godt ville
 >> kunne stoppes uden at jeg fik problemer...
 >
 > Ja okay, men hvis man køber dele med TÜV papirer burde det ikke kunne
 > ske.
 ....50-centimeter-op-til-lygten-reglen gælder jo stadig, har jeg ladet
 mig fortælle - no matter what... ;-(
 -- 
                              Med venlig hilsen
                                       Hans
 http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Karsten Andersen (23-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Andersen | 
  Dato :  23-03-04 17:07 |  
  |  
 
            Tue, 23 Mar 2004 09:07:41 +0100, skrev Roberto Saldo, på 19 linier, i
 <c3or65$nnh$1@news.net.uni-c.dk>, :
 >Jan W. Nielsen wrote:
 >>>Jeg stemmer for minimum 40mm for den er godt nok høj   
>> 
 >> 
 >> Jamen, hvad skulle I så sidde her og hygge-sludre om..?   
>> 
 >> Nej, spøg til side - jeg vil kun bruge penge på at holde den i god stand, og
 >> ikke flere penge på lir. Årsagen er, at jeg nu bare vil køre billigt til jeg
 >> en dag køber en anden og nyere bil.
 >
 >Er det bare mig der synes at sænke sin bil er fjollet med mindre man 
 >også skifter dæmpere og undlader at køre på de hullede danske veje?
 >
 >Bumper det ikke forfærdeligt over kraterne i asfalten og de toppede 
 >brosten?
 Bare man husker sit nyrebælte.
  
-- 
 Med venlig hilsen 
 Karsten 
 Horsens
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |