NETVÆRKS KABEL
Fra : Karsten Kristensen

Dato : 26-04-01 23:48

jeg har en bukke netværks kabel ligge men de flest er kryds (tror jeg nok )
ihvertilfælde så virke de kunne til maskine maskine .. ikke til hub men nu
vil jeg høre om jeg kan skære det op på midte og lodde et par ledning om ,,,
er der fast farve kode så jeg eks. kan bytte om på den rød og den blå

KSK

påforhånd tak
KSK

Fra : Christian Iversen

Dato : 29-04-01 18:20

> [...]
,,,
> er der fast farve kode så jeg eks. kan bytte om på den rød og den blå

Stands dér!! Du må altså ikke lodde på CAT-5-kabel (hvis det er dét der er
tale om?)

Du kan derimod sætte nye crimps på. (det hedder stikkene i enderne). Til
formålet skal du købe en crimp-tang, til RJ-45 stik. (Sådan én kan du købe i
diverse elektronikforretninger, og velforsynede computerforretninge. Prisen
er 200-300 kr.)

Hvis du ikke har prøvet det før, kan det godt være lidt langhåret at kaste
sig ud i, men det er løsningen på dit problem. Hvis du kan, bør du spørge en
ven med mere netværkserfaring).

BTW: Du behøver ikke at RÅBE!

M.V.H, Christian Iversen