MS Windows
briani 27239
hjælp til Win 98 ME og Outlook Express 6
Fra : Allan

Dato : 21-03-04 13:00

hej

når jeg opretter en konnto i Outlook Express 6 vil den ikke gemme
adgangskoden!

hvad kan jeg gøre??????

jeg krydser af i rubrikken "husk koden" alligevel huskes den ikke

nogen der kan huske hvordan man får den til at gøre det???

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-03-04 14:03

Hej Allan, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> når jeg opretter en konnto i Outlook Express 6 vil den ikke gemme
> adgangskoden!
>
> hvad kan jeg gøre?

Nu ved jeg ikke, hvordan Windows ME opfører sig på området. Men mht.
Windows 9x prøver jeg lige den mest indlysende:
Har du installeret "Klientprogram til Microsoft Netværk"?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Allan

Dato : 21-03-04 20:54

fand selv svaret:

Løsning til brugere af Microsoft Windows 98
1.. Klik på Start, klik på Kør, og skriv derefter regedit i feltet Åbn.
2.. Find følgende registreringsdatabasenøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider

3.. Under nøglen Protected Storage System Provider findes der undernøgler
for brugerprofilerne på denne computer. Du kan f.eks. se undernøglen
Default, undernøglen Local Machine eller undernøglen Username. Hvis
Brugerprofiler er aktiveret, skal du klikke på undernøglen Username, der
svarer til dit logonnavn, og eksportere nøglen ved at højreklikke på den og
derefter klikke på Eksporter. Når nøglen er eksporteret og gemt sikkert,
skal du klikke på undernøglen Username, højreklikke på den og derefter
klikke på Slet.
4.. Luk Registreringseditor, og genstart computeren.
5.. Start Outlook Express, og klik på Konto i menuen Funktioner, klik på
Egenskaber, og klik derefter på fanen Servere. Skriv den adgangskode, du
ønsker at gemme, og klik derefter på Anvend og på OK.
6.. Forsøg at oprette en forbindelse til at sende og modtage e-mails for
at finde ud af, om det nu kan lade sig gøre at gemme adgangskoden.
og det virkede!!!

hilsen allan