problemer med X i forbindelse med ATI radi~
Fra : kralle_28

Dato : 21-03-04 10:32

Hej alle

Jeg har nu efter flere tilløb kastet mig over linux, primært som et
forsøg i forbindelse med noget database udvikling på arbejde.

jeg har valgt mandrake 9.2 distrubutionen, da den virkede som den
"nemmeste" for en nybegynder på området. Jeg har dog problemer med at
benytte den grafiske brugerflade (x). Eller med andre ord, selvom jeg
har bedt den om at starte op med X hver gang sker det ikke!
Jeg har et grafikkort der er baseret på ATI radion 9600xt chippen, og
jeg har en mistanke om at den ikke er understøttet.. Er der noget om
det? Ellers kan jeg ikke se hvor problemet ligger..

Hilsen
Christian

Fra : Christian Place

Dato : 21-03-04 11:03

On 2004-03-21, kralle_28 <christianhelring@hotmail.com> wrote:
> Jeg har et grafikkort der er baseret på ATI radion 9600xt chippen, og
> jeg har en mistanke om at den ikke er understøttet.. Er der noget om
> det? Ellers kan jeg ikke se hvor problemet ligger..

[SNIP]

Jeg har et tilsvarene grafikkort og mit X fungere udemærket. Der er dog
nogle problemer alt efter om du har en AMD processor og hvilken kerne du
har. Hvis du har en 2.6 kerne kan du med fordel kigge her der er et par
foskellige løsningsforslag:

http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?threadid=126958

vh

Christian Place