Må jeg høre jeres mening?
Fra : Michael-7500

Dato : 20-03-04 21:56

Hvor mange af jer kvinder har fået en gave af jeres mand, da I fik jeres
barn?

Hvor mange af jer mænd har taget initiativ til at købe en gave til jeres
kone/kæreste efter hun havde født jeres barn?

Hilsen AL

Fra : Nielsen

Dato : 20-03-04 22:09

"Michael-7500" <michael7500@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange af jer kvinder har fået en gave af jeres mand, da I fik jeres
> barn?

Det har jeg fået - hver gang

Lisbeth

Fra : Tine Andersen

Dato : 20-03-04 22:18

> [...]
>
> Hvor mange af jer mænd har taget initiativ til at købe en gave til jeres
> kone/kæreste efter hun havde født jeres barn?

Det har jeg fået begge gange - og begge gange var det smykker, som jeg
straks tog på og ikke tog af igen, før de faldt fra hinanden. Det første
meget praktisk kort før det andet barn blev født. Det var ikke meget dyre
ting, men blot en anerkendelse af, at jeg havde leveret et stykke arbejde,
som han var glad for, tror jeg.

Jeg blev i al fald meget glad begge gange.

Tine

Fra : Brian k

Dato : 20-03-04 23:01

Michael-7500 wrote:
> [...]
>
> Hvor mange af jer mænd har taget initiativ til at købe en gave til
> jeres kone/kæreste efter hun havde født jeres barn?

Hej

Jeg gav min kæreste en princesse ring til 6000 kr.
(som tak smuttede hun med sin chef da vores dreng blev 17 mdr)

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 20-03-04 23:28

> [...]
>
> Hvor mange af jer mænd har taget initiativ til at købe en gave til jeres
> kone/kæreste efter hun havde født jeres barn?

Jeg fik så vidt jeg husker ikke noget. Hverken første gang for 21 år siden
eller anden gang for 14 år siden. Synes egentlig, jeg manglede en eller
anden form for påskønnelse - prisen var sådan set underordnet.
Ved barn nummer 1 havde jeg den klare fornemmelse, at svigerfamilien mente,
at nu havde jeg leveret en arving - så måtte jeg gerne forsvinde.

Venlig hilsen Dikte

Fra : vadmand

Dato : 20-03-04 23:54

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
mente,
> at nu havde jeg leveret en arving - så måtte jeg gerne forsvinde.

Jeg gav ikke min kone noget nogen af gangene - eller hun mig. Jeg tror, vi
begge to syntes, at selve det at få et barn var så fantastisk, at en
materiel "belønning" til en af parterne ville være malplaceret.

Mine to børn er henholdsvis 32 og 28 år nu, så det er længe siden og foregik
måske i en mindre materialistisk tidsaler.

Til gengæld er jeg stadig lykkeligt gift med børnenes mor og den lige så
lykkelige bedstefar til fire børnebørn.

Per V.

Fra : Tine Andersen

Dato : 21-03-04 13:10

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg gav ikke min kone noget nogen af gangene - eller hun mig. Jeg tror, vi
> begge to syntes, at selve det at få et barn var så fantastisk, at en
> materiel "belønning" til en af parterne ville være malplaceret.

Nu er smykker jo meget mere end en materiel ting - smykker har utroligt stor
symbolværdi. I øvrigt kan det sagtens være en lille ravting, der ikke koster
alverden.

Skulle i øvrigt hilse at sige, at en fødsel er en kraftpræstation, der nok
kalder på en anerkendelse.

Tine

Fra : vadmand

Dato : 21-03-04 14:28

"Tine Andersen" <tine.andersen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
stor
> symbolværdi. I øvrigt kan det sagtens være en lille ravting, der ikke

Jeg er helt uenig. Smykker har den værdi, man tillægger dem, hverken mere
eller mindre.

> Skulle i øvrigt hilse at sige, at en fødsel er en kraftpræstation, der nok
> kalder på en anerkendelse.

Det er en mærkeligt materialistisk belønningsfilosofi, du giver udtryk for -
sådan lidt ligesom når man fik en guldstjerne i bogen for en eksra fin
fristil?

Per V.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-03-04 14:32

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mine to børn er henholdsvis 32 og 28 år nu, så det er længe siden og
foregik
> måske i en mindre materialistisk tidsaler.

Dengang i den fjerne fortid, hvor du blev far, var man måske ikke så
materialistisk.... men det udelukker nu ikke, at der blev givet gaver. *S*

Deres værdi blev måske ikke gjort op i kolde kontanter, men det tror jeg nu
stadig ikke, at kærlighedsgaver bliver.

Næh Per Vadmand... dengang du blev far, da var det, så vidt jeg har hørt,
almindeligt at gaven var et træ i haven - og meget gerne plantet oven på
barnets moderkage, ifald det var muligt.

Mvh. Lisbeth

Fra : vadmand

Dato : 21-03-04 18:52

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:405dd300$1$11582$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> almindeligt at gaven var et træ i haven - og meget gerne plantet oven på
> barnets moderkage, ifald det var muligt.

Det har jeg aldrig hørt om. Det lyder lidt specielt, syne jeg. Kunne man få
den med hjem fra hospitalet i sprit, sådan ligesom sine galdesten?

Men det med træet lyder meget kønt. Da min far døde, lagde vi tulipanløg i
et bestemt bed i haven til minde om ham, da han ikke fik noget gravsted.

Per V.

Fra : Kristian

Dato : 24-03-04 13:52

Mine barselsgaver var babytøj og ting i massevis. Hvilket var en god ting,
meen hvor var det rart med blomster til moren!!!

Jeg syntes at man skal genindføre barselsgaver til moren, fordi:

-det er stort, smukt og hårdt at være gravid og føde!!!
-gennem mange måneder har man ikke givet sig selv mange tanker alt har
drejet sig om den lille ny.

Derfor er gode gaver forkælelse til moren. Afhængig af personen der nu er
blevet mor : blomster, gavekort til nyt tøj, pyntegenstande fx smykker,
tørklæde, en flaske masageolie med seddel om at far nok skal give sig tid
til forkælelse....

kh Marie

Fra : Milea

Dato : 21-03-04 00:34

"Michael-7500" <michael7500@mail.dk> wrote in news:405caf58$0$146
> [...]

jeres
> kone/kæreste efter hun havde født jeres barn?

Alle 3 gange!

1. En halskæde med en stor hvid perle.
2. En ring der hører til omtalte halskæde.
3. En oxideret halskæde med små guldhjerter.

De 3 ting er for mig dyrebare, og som jeg værner om, ikke mindst fordi at
mine 3 piger selvfølgelig hver skal have 'deres' smykke, når de bliver
voksne.

Ved den ældste fik jeg desuden en personlig barselsgave af min nu afdøde
far. En halskæde med et stort sølvhjerte.

/Milea

Fra : Iben Holst

Dato : 21-03-04 07:04

> Hvor mange af jer kvinder har fået en gave af jeres mand, da I fik jeres
> barn?

Den første gang for godt 5 år siden fik jeg en rigtig dejlig dyne. Jeg fik
den fordi jeg havde gået i et stykke tid og talt om en ny dyne og så syntes
han åbenbart dét var lejligheden til at give mig den. Mange var nærmest
fornærmede på mine vegne, fordi han ikke havde givet mig blomster; hverken
alm. buket eller mor & barn buket - men jeg har nu aldrig følt mig snydt.

2. gang for knap 1 1/2 år siden fik jeg ingenting, men igen forventede jeg
heller ikke noget og igen fik han heller ikke noget af mig.

Ovenstående spørgsmål fik mig faktisk til at tænke over det, for det har
faktisk aldrig været noget jeg har tidligere har gidet at spekulere over og
egentlig er dét som har været af betydning for mig, den måde han har støttet
mig under fødslen. Han har bare været der 100% begge gange og har absolut
givet mig den støtte jeg havde brug for.

Jo jo, det er da mig som har gået med maven i ni måneder, inkl.. mange
opkastninger i starten og en afsluttende måned med stor chance for at få
svangerskabsforgiftning, men han har i takt med mit velbefindende og at
maven har vokset, overtaget flere af mine pligter i såvel hus og hestestald
m.v., som har krævet fysiske anstrengelser, så han har jo ikke bare gået og
set lallende til.

Og hvad mere kan man egentlig ønske sig end bare at få et raskt barn!
- jeg må sige at jeg ikke kan forstå hvorfor nogen føler sig ugleset hvis de
ikke får gave af deres barns far efter en fødsel, for hvorfor skulle man
egentlig dét?! Har han da ikke været med til at lave det dyrebareste man nu
har i sit liv?!

Bare min mening, men.... vi er jo (heldigvis) så forskellige allesammen!

Iben

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 21-03-04 07:33

Michael-7500 wrote:

> Hvor mange af jer kvinder har fået en gave af jeres mand, da I fik jeres
> barn?

Jeg har ikke fået gaver i forbindelse med drengenes fødsler og jeg har
egentlig ikke tænkt over det.

Til gængæld fik jeg, da vores yngste var ca. ½ år, en ring af min
svigermor, som hun havde fået i barselsgave da hun fik min mand, den er
jeg meget glad for.

Marianne Feddersen

Fra : Gitte

Dato : 21-03-04 09:04

Hej

>Hvor mange af jer mænd har taget initiativ til at købe en gave til jeres
>kone/kæreste efter hun havde født jeres barn?

Da jeg fødte min søn for godt 4 år siden, fik jeg ikke noget af min
mand. Men julegaverne, der fulgte 4 dage senere, var da lidt større
end normalt.... Ikke at det er noget vi har talt om, men jeg tror da
at det har lidt med fødslen at gøre. Bl.a. fik jeg et rigtigt lækkert
joggingsæt, så jeg havde noget behageligt og praktisk at have på,
imens de overflødige kilo var på vej væk
Men der var da en del, der mente at det var under al kritik, at han i
det mindste ikke have været et smut forbi blomsterhandleren - men nu
ved de jo heller ikke, at blomster ikke lige er det, nogen af os
regner mest.
Under min graviditet, der især den sidste måneds tid var "belastende",
bl.a. var jeg indlagt af flere omgange med truende
svangerskabsforgiftning, var han enestående. I perioder hvor jeg var
hjemme, skulle jeg bare koncentrere mig om at ligge på sofaen Mens
han stod med juleslagtningen alene....
Og nu hvor jeg er gravid igen, er han også meget omsorgsfuld. Når mine
ben hæver, og lænden gør ondt, tager han over. På trods af, at jeg går
hjemme, og han har sit "godt og vel" fuldtidsarbejde at passe. Den
slags betyder mere, end alverdens gaver, for mig

MVH
Gitte

Fra : Ralph

Dato : 21-03-04 10:36

> [...]
>
> Hvor mange af jer mænd har taget initiativ til at købe en gave til jeres
> kone/kæreste efter hun havde født jeres barn?

Ja selvfølgelig, alle tre gange fik hun 2 ristede Hotdogs med det hele, den
der hospitalsmad er bare lidt for kedelig.

--
venligst
Ralph

Fra : Søren Mors

Dato : 21-03-04 11:51

Michael-7500 wrote:
> [...]
>
> Hvor mange af jer mænd har taget initiativ til at købe en gave til jeres
> kone/kæreste efter hun havde født jeres barn?

Jeg gav min kone en halskæde da hun havde født vores første barn, den
blev brugt meget indtil den gik i stykker. Anden gang havde jeg vist
ikke købt noget.

Lad nu være med at bruge for mange penge på en gave, i har rigeligt med
udgifter efter at have fået et barn.

Søren Mors

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-03-04 14:29

"Michael-7500" <michael7500@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange af jer kvinder har fået en gave af jeres mand, da I fik jeres
> barn?

Jeg kan ikke lade være med at spekulere på, hvad der mon er årsagen til, at
du spørger *S*

Vil du vide, om du BEHØVER give din kone/kæreste en gave når hun har født?
*S*

Er du monstro blevet bebrejdet, at du ikke gjorde det og nu vil du så lige
tjekke, om det er noget alle andre gør?

Hvis du blot er genrelt nysgerrig er der jo næppe grund til at spørge....
det kommer jo næppe bag på dig, at nogle mænd giver, nogle nybeagte mødre
får - nogle giver ikke og nogle får derfor heller ikke. Nogle kvinder er
ligeglade. Andre vil mene, at det hører sig til.

Sååå... det væsentlige er vel derfor ikke rigtig, hvad ANDRE har gjort, men
derimod, hvad du og din kone/kæreste mener om at give barselsgave.

Mvh. Lisbeth

Fra : Musen

Dato : 21-03-04 20:18

> Hvor mange af jer kvinder har fået en gave af jeres mand, da I fik jeres
> barn?

Hej AL
Jeg fik ikke noget nogen af gangene. Jeg tror egentlig vi begge to havde så
travlt med at nu havde vi fået en lille ny, så ingen af os tænkte over det,
før der var en der kom og spurgte hvad jeg havde fået af ham *SSS*

Held og lykke med det forestående

Venlig hilsen Mia

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 21-03-04 21:22

Min mand og jeg gav ikke hinanden gaver. Vi synes ikke det var relevant, da
vi havde fået en lille levende guldklump, der var en gave i sig selv. Men
hvis man har en gaveglad eller krævende kæreste, er det måske en god idé.
Ellers ville jeg mene,a t det er en bedrer gave at være gode ved hinanden og
støt op om hinanden i den svære første tid efter barnets fødsel og
selvfølgelig også i alle de kommende år...

Sifs mor

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 21-03-04 21:51

On 20/03/04 21:55, in article 405caf58$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]

> Hvor mange af jer mænd har taget initiativ til at købe en gave til jeres
> kone/kæreste efter hun havde født jeres barn?

Hej AL.

Jeg fik en gave da jeg havde født min søn.
Jeg havde ikke forventet det/overvejet det, og blev meget glad.

Mvh.
Charlotte

Fra : Malene Nyberg

Dato : 22-03-04 08:17

Jeg fik begge gange et smykke - førstegang et armbånd med min mands for
bogstav et hjerte og vores søns for bogstav - jeg har ikke haft det af siden
(han er i dag 4 år) da jeg fik vores datter fil jeg en meget smuk ring med
et hjerte men en brillant i - prisen på dem betyder ikke noget for mig -
men det at min mand har købt noget til mig betyder alt - et symbol på vores
fælles kærlighed.

Mvh.
Malene

Fra : Anja

Dato : 22-03-04 10:14

"Michael-7500" <michael7500@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange af jer kvinder har fået en gave af jeres mand, da I fik jeres
> barn?
>
> Hilsen AL

Hej Al

Jo jeg fik den største gave man kan drømme om... vores fælles barn - den
bedste gave i verden men nej jeg har ikke fået noget materielt udover en
buket blomster

Anja
--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 22-03-04 11:23

"Michael-7500" <michael7500@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange af jer kvinder har fået en gave af jeres mand, da I fik jeres
> barn?

Hejsa

Jo, vi fik da begge den fantastiske gave, et barn er. Men en mere materiel
ting, nej. Og jeg kunne heller ikke tænke mig det. For mig bliver det en
plat forfladigelse af det fantastiske, vi har sammen. Vi gav da heller ikke
hinanden gaver i.f.m. vores bryllup, som mange andre ellers bruger.
Men nu er jeg generelt heller ikke den store smykkebærer, bruger kun min
vielsesring til dagligt. Ved sidste graviditet nævnte jeg dog for min mand,
at skulle det absolut være, ville jeg have tre små sten (en for hvert barn)
i min vielsesring. Men måske lige så meget for på den måde at knytte vores
børn til vores ægteskab, -som tvillingeforældre har vi rent statistisk en
større sandsynlighed for at gå fra hinanden end blive sammen

I sidste ende ville jeg hellere, at han (og vi) brugte de penge til noget
med mere end blot symbolværdi. Jeg er nok temmelig pragmatisk på den led.

MVH Mette

Fra : Morten Thor

Dato : 22-03-04 11:35

Hej
Nej heller ikke her er der givet materielle gaver ved vores tre børns
fødsler, men til gengæld har min mand ved de to første sørget for at huset
var skinnede rent når jeg kom hjem med den lille. Ved den mindste var det
ikke helt muligt eftersom jeg fødte ambulant (tog hjemmefra ca 16:30 og var
hjemme igen til midnat)
M.v.h.
Tina

Fra : Sanne Bülow

Dato : 31-03-04 21:59

"Michael-7500" <michael7500@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange af jer kvinder har fået en gave af jeres mand, da I fik jeres
> barn?

Hej

Jeg fik ikke noget af min mand og tænkter overhovedet ikke over det, den
støtte og opbakning han var under selve fødslen og det udtryk der var i hans
ansigt første gang han stod med vores datter i armene, var den gave jeg
havde allermest brug for. Samtidig er jeg heller ikke til blomster, de er
lidt spildt på mig.

Knus
Sanne
Mor til Dicte 090403