Ny fliser på gamle.
Fra : Dorthe

Dato : 20-03-04 13:06

Vi skal til at have renoveret vores badeværelse (fliser fra gulv til loft).
For at spare tid og kræfter, har vi tænkt på at sætte de nye fliser udenpå
de gamle. Er det en for nem løsning, som vi vil fortryde på længere sigt
eller er det en ok løsning. Hvilket produkt skal vi i givent fald bruge for
at fliserne bliver siddende på de gamle?. En anden tanke, som vi også godt
kunne tænke os er, at pudse det øverste af rummet, som så kan males eller
tapetseres, stadig uden at fjerne de gamle fliser, kan det lade sig gøre?
Hvad kan vi bruge til dette?.

Hilsen Dorthe

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-04 15:35

Jeg valgte også den "nemme" løsning og det har foreløbig fungeret uden
problemer (det er ca. 1½ år siden)
Jeg har dog ikke lagt nye fliser ovenpå, men glasfilt + maling. De gamle
fliser blev spartlet ud med sandspartel (ikke vandfast, det er et toilet
uden bad) og så er der glasfilt udenpå. Gulvet har jeg bare lagt ovenpå det
gamle og forhøjet gulvafløbet.
Vær opmærksom på eventuelle problemer ved vinduer, dørkarme osv. De nye
fliser kommer jo til at rage en cm. længere ud.
Det vigtigste er selvfølgelig at de gamle fliser sidder fast, ellers er det
ligemeget.

Mvh. Per.

Fra : Calle.

Dato : 20-03-04 18:24

Dorthe wrote:
> [...]
> det øverste af rummet, som så kan males eller tapetseres, stadig uden
> at fjerne de gamle fliser, kan det lade sig gøre? Hvad kan vi bruge

Af med de gamle fliser, der tar ikke mange minutter, hvis du banker ind
under dem med en fladmejsel

--
Calle.

Fra : BSL

Dato : 22-03-04 17:26

Hej Dorthe
Nu håber jeg ikke at jeg er for sent ude med et svar, vi har fået ronoveret
2 badeværelser og har er der sat fliser ovenpå de gamle og det hænger ved
endnu selv om det er flere år siden.
Hilsen Birgitte