MS Windows
briani 27239
Boot Problemer Windows XP
Fra : hans iversen

Dato : 20-03-04 11:30

Hejsa,

Som topic siger har jeg problemer med at boote mit XP. Jeg tror den her er
lidt tricky :)

Jeg bruger SCSI diske på mit system og havde engang i tidernes morgen lavet
en dual boot med XP og 98SE.

Disken med 98SE var boot id 0
Disken med XP er boot id 14

Jeg besluttede efter noget tid at fjerne mit 98 og slettede det manuelt.
Mit XP bootede stadig fint op selvom min reelle boot disk er id 0
Der ligger så nogle boot filer på det drev stadig.

Nu havde jeg så min computer tændt her i nat. I morges da jeg vågnede
var der ingen reaktion fra systemet overhovedet så det endte med en
reboot.....nu kommer den så med Disk fault hvor den skal boote.

Jeg har tjekket begge diske med min controllers verify media og der vises
ingen fejl på hverken id 0 eller id 14.

Jeg har så efterfølgende prøvet at boote på mit id 14 istedet for id 0.

Der kommer den med en anden boot fejl...
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Hmm...der mangler måske en bootsector på det drev for at den kan
boote?

Anyways lige nu sidder jeg i recovery console og har prøvet
bootcfg /rebuild.

Der kan den så ikke finde nogen windows installation og den vil have
at jeg laver en chkdsk. Det er jeg så ved lige nu...det tager dælme
lang tid selv på en lille 18GB disk :)

Jeg håber der er nogle der har nogle fif til hvad jeg kan prøve hvis
jeg stadig ikke kan få det til at virke efter chkdsk, hvilket jeg meget
betvivler vil hjælpe.

/Kenneth

Fra : hans iversen

Dato : 20-03-04 14:30

> Jeg håber der er nogle der har nogle fif til hvad jeg kan prøve hvis
> jeg stadig ikke kan få det til at virke efter chkdsk, hvilket jeg meget
> betvivler vil hjælpe.

Og det virkede ikke. Nu kan jeg ikke engang få den til at reagere
hvis disken med id 0 er sat til at boote. Den står bare og hænger
efter BIOS ini. Øv.

/Kenneth