Farve på frame..?
Fra : HaMSelV

Dato : 19-03-04 20:41

Hej...

Er der en, der kan fortælle mig hvordan jeg laver en frameborder
sort...?

På forhånd Tak!

M.v.h. HaMSelV ;D

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-03-04 21:08

HaMSelV <ham_selv_8@hotmail.com> skrev :

>Er der en, der kan fortælle mig hvordan jeg laver en frameborder
>sort...?

Med css, i <head>:

iframe {border: 3px solid black}

I IE vil du sandsynligvis se dobbelt border, så på siden der,
åbner i iframe, sætter du så, ligeledes i <head>:

body {border: none}
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-03-04 21:35

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Med css, i <head>:

[snip, fin forklaring på farvning af iframe-border]

Bruger man traditionelle rammeset (frameset) kan kanten ikke farves
med valid kode. I nogle browsere vil bordercolor virke.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-03-04 22:05

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev :

>Bruger man traditionelle rammeset (frameset) kan kanten ikke farves
>med valid kode. I nogle browsere vil bordercolor virke.

A ved ik', hvor jeg fik tanken om, at det var iframe, det drejede
sig om.
--
Knud

Fra : Falcon

Dato : 19-03-04 21:34

HaMSelV wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej...
>
> Er der en, der kan fortælle mig hvordan jeg laver en
frameborder
> sort...?

feks sådan:
</head>

<frameset rows="64,*" framespacing="0" border="0"
frameborder="0">
<frame name="Top" scrolling="no" noresize target="contents"
style="border-style: solid; border-width: 10" src="4.htm">
<frameset cols="150,*">
<frame name="Menu" target="main" scrolling="auto"
style="border-style: solid; border-width: 10" src="2.htm">
<frame name="Indhold" scrolling="auto" style="border-style:
solid; border-width: 10" src="3.htm">
</frameset>
<noframes>

-/Falcon