MS Windows
briani 27239
Er der en Urmager tilstede?
Fra : Tom H. Petersen

Dato : 19-03-04 20:16

Egentligt er mit problem ikke stort i forhold til hvad andre
har at trækkes med .

Jeg kører med windows-me

Sagen er at det lille ur nederst i højre side på skærmen
taber ca. et minut i timen, det kan man selvfølgeligt godt
leve med, og hvis jeg vil vide hvad klokken er nøjagtigt
kan jeg genstarte computeren. men hvis der nu var en
simpel løsning på problemet??
Så vil jeg da på forhånd sige mange tak

mvh
Tom

Fra : Gunnar

Dato : 19-03-04 20:44

> [...]
> leve med, og hvis jeg vil vide hvad klokken er nøjagtigt
> kan jeg genstarte computeren. men hvis der nu var en

Hej
Instaler et af de mange Atomur der er på nettet, så bliver dit ur stillet
hver gang du er på nettet. Søg på Google
Gunnar

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 20-03-04 09:59

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Instaler et af de mange Atomur der er på nettet, så bliver dit ur stillet
> hver gang du er på nettet. Søg på Google
> Gunnar

Tak for tipset--Jeg vil prøve at undersøge om mit problem
kan løses på den måde.

mvh
Tom

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-03-04 12:34

In article <405b4d71$0$318$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
g.grooss@oncable.dk says...

> Instaler et af de mange Atomur der er på nettet, så bliver dit ur stillet
> hver gang du er på nettet. Søg på Google

Kan anbefale Winbar - den rummer andre finesser, bla. direkte support
for Google.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lyrik

Dato : 20-03-04 00:22

"Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk> wrote in message
> [...]
> leve med, og hvis jeg vil vide hvad klokken er nøjagtigt
> kan jeg genstarte computeren. men hvis der nu var en

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Kan være et indicium for at du har virus eller et andet uønsket program på
din computer.
Den bruger et interrupt request til at udføre sine skumle forehavender som
den stjæler fra det program der skal flytte tiden på uret.
Undersøg din maskine omhyggeligt!
Trojan scan online:
http://www.trojanscan.com/trojanscan/trojanscan.htm
Virus scan online:
http://housecall.trendmicro.com/

Hilsen
Jens

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 20-03-04 11:13

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev i en meddelelse

> "Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk> wrote in message

> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Kan være et indicium for at du har virus eller et andet uønsket program på
> din computer.

Jeg tror ikke at min PC. har virus.

> Den bruger et interrupt request til at udføre sine skumle forehavender som
> den stjæler fra det program der skal flytte tiden på uret.

Ja det lyder jo som en fornuftig forklaring , men jeg kan ikke finde
nogen virus eller andet mistænkeligt.

> Undersøg din maskine omhyggeligt!
> Trojan scan online:
> http://www.trojanscan.com/trojanscan/trojanscan.htm

Tak for ovenstående link----jeg har netop gennemført scanningen
(det er et grundigt program. en time og to minutter uden at finde noget )

> Virus scan online:
> http://housecall.trendmicro.com/

Det er mit antivirus program PC-cillin fra trendmicro
Jeg har meget stor tillid til programmet der opdaterer
sig selv dagligt (så jeg sprang dette link over )

Men jeg syntes stadig at din forklaring lyder fornuftig

mvh
Tom

Fra : Lyrik

Dato : 21-03-04 13:40

"Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk> wrote in message
> Men jeg syntes stadig at din forklaring lyder fornuftig
> >

> mvh
> Tom
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det må være et reklameprogram der bruger dine interrupts. Har du kørt
ad-aware?:
http://www.lavasoft.de/default.shtml.en

Hilsen
jens

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 24-03-04 12:48

> [...]
> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Det må være et reklameprogram der bruger dine interrupts. Har du kørt

Nej det havde jeg ikke---men nu har jeg
og det giver en masse resultater og oplysninger
som jeg på nuværendeikke rigtigt er istand til
at anvende da mit engelsk ikke er noget der
kan råbes hurra for
Det er den slags man som amatør roder sig
ind i
men af en eller anden grund syntes problemet
at være løst uden at jeg er klar over hvad
der har gjort det

mvh
Tom

Fra : Casablanca

Dato : 20-03-04 09:38

Tom H. Petersen skrev:

> [...]
> leve med, og hvis jeg vil vide hvad klokken er nøjagtigt
> kan jeg genstarte computeren. men hvis der nu var en

Installer Dimension4 http://www.thinkman.com/dimension4/ Et genialt
program - og freeware.

Casablanca

...Ved svar pr email, fjern "fjerndette".

Fra : Denn!s H

Dato : 21-03-04 15:33

"Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> leve med, og hvis jeg vil vide hvad klokken er nøjagtigt
> kan jeg genstarte computeren. men hvis der nu var en

Hej Tom

Taber din pc også 1 minut i timen når den er slukket?
Har den tabt 12 minutter natten over?
Stil uret lige inden du slukker pcen og kontroller om det passer når du
tænder din pc næste dag.

--
Denn!s

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 24-03-04 12:22

> [...]
> Har den tabt 12 minutter natten over?
> Stil uret lige inden du slukker pcen og kontroller om det passer når du

Nej den starter på en frisk hvergang jeg tænder for den.

mvh
Tom

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 24-03-04 13:00

Hej gruppe

Tak for jeres hjælp
Problemet syntes at være løst---jeg har fulgt jeres råd
men jeg ved ikke hvad det var der hjalp, dog har jeg
en fornemmelse af at det har været Winbar.

mvh
Tom
"