MS Windows
briani 27239
XP genstarter 3 gange før jeg kan bruge ma~
Fra : Vidar

Dato : 19-03-04 13:00

Jeg har et problem med WinXP SP1.
Programmet genstarter 2 gange i træk hvor jeg hver gang præsenteres for en
blå skærm med en tekst jeg ikke kan nå at læse. Tredje gang programmet
genstarter maskinen fint og jeg kan bruge maskinen som normalt.

Problemet kan evt. have noget at gøre med at jeg har brugt PartitionMagic
til at udvide partitionen på en harddisk og efterfølgende derefter formatere
denne. (WinXp ligger ikke på den harddisk). I mine øjne kunne det se ud som
om der er en rest tilbage fra den operation som styresystemet ikke kan komme
over. Har jeg ret i den fornemmelse? Og i så fald hvad skal jeg gøre?

Fejlloggen meddeler mig 2 gange at der er gemt en log af problemet i
....windows/minidump. Når jeg læser den bliver jeg ikke meget klogere.

Under Computeradministration -> logbog -> system læser jeg til gengæld
følgende:
Kilde: System Error Eventid: 1003 Fejlkode: 00000023

Jeg har prøvet at gennemskue råd og ideer fra
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=1003&source=system+error, men
aner ikke hvad jeg skal gribe og gøre i.

Hjælpen vil være kærkommen.

mvh.
Allan

---

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-03-04 15:13

Vidar skrev:

> Programmet genstarter 2 gange i træk hvor jeg hver gang
> præsenteres for en blå skærm med en tekst jeg ikke kan nå at
> læse. Tredje gang programmet genstarter maskinen fint og jeg
> kan bruge maskinen som normalt.

Når du skriver programmet, mener du så WinXP?
Prøv at slå automatisk genstart fra. Så kan du sikkert få at se
hvad der står på den blå skærm.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Vidar

Dato : 20-03-04 12:34

Tak for dit svar
Det lykkedes mig ikke at løse problemet. Men måtte gå den tunge veje med en
geninstallation.
Vil være mere forsigtig i fremtiden med brug af PartitionMagic.

---