/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Styling af frames?
Fra : Steen


Dato : 19-03-04 11:24

Jeg har et temmelig fastlåst frameset-baseret design. Nu skal det være
muligt at printe siden ud, og kun få indholdet af den midterste frame. Jeg
har derfor prøvet at ændre højde og bredde på nogle af de udenomliggende
frames i CSS - men jeg kan ikke få det til at virke. IE6 ignorerer i hvert
fald mine højde- og breddeerklæringer.

Nogen forslag?

--
I øvrigt mener jeg alternativ behandling bør forbydes.



 
 
Martin Hintzmann And~ (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Hintzmann And~


Dato : 19-03-04 12:12

Steen wrote:

> Jeg har et temmelig fastlåst frameset-baseret design. Nu skal det være
> muligt at printe siden ud, og kun få indholdet af den midterste frame. Jeg
> har derfor prøvet at ændre højde og bredde på nogle af de udenomliggende
> frames i CSS - men jeg kan ikke få det til at virke. IE6 ignorerer i hvert
> fald mine højde- og breddeerklæringer.
>

Det er et af ulemperne ved frames ... man kan aldrig være sikke på hvad
der bliver printet ud.

> Nogen forslag?
>

Nej, desværre ikke... og dog du får lige dette postkort
http://www.lazycat.org/postcards/frames.html

Hintzmann c",)

Steen (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 19-03-04 13:01

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> Nej, desværre ikke... og dog du får lige dette postkort
> http://www.lazycat.org/postcards/frames.html

Jer er ganske klar over ulemperne ved frames - desværre kan jeg ikke lave
min kundes website helt om fra bunden af, når jeg kun er blevet bedt om at
lave et stylesheet til udskrivning...

--
I øvrigt mener jeg alternativ behandling bør forbydes.



Martin Hintzmann And~ (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Hintzmann And~


Dato : 19-03-04 13:20

Steen wrote:

> Martin Hintzmann Andersen wrote:
>
>
>>Nej, desværre ikke... og dog du får lige dette postkort
>>http://www.lazycat.org/postcards/frames.html
>
>
> Jer er ganske klar over ulemperne ved frames - desværre kan jeg ikke lave
> min kundes website helt om fra bunden af, når jeg kun er blevet bedt om at
> lave et stylesheet til udskrivning...
>

Så må du jo melde tilbage til din kunde at det ikke kan lade sig gøre,
med der eksisterende frame side.

Du kan nemlig ikke med 100% sikkerhed bestemme hvilken af framesne i et
frameset der bliver udskrevet.

Det har noget at gøre med hvilken frame der sidst havde fokus.

Men du kan måske lave en "printervenlig version" a lá den krak.dk har.
Her åbnes siden i et nyt vindue som så bliver udskrevet.

Hintzmann c",)

Steen (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 19-03-04 14:36

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> Så må du jo melde tilbage til din kunde at det ikke kan lade sig gøre,
> med der eksisterende frame side.

Det bliver de jo nok ikke så glade for

> Du kan nemlig ikke med 100% sikkerhed bestemme hvilken af framesne i
> et frameset der bliver udskrevet.

Nej. Jeg havde jo håbet på at kunne sætte bredde hhv. højde af de uønskede
frames til 0 i stylesheetet, så man kun fik udskrevet indholdet af den
frame, der er interessant. Men IE6 reagerer i hvert fald ikke på mine
CSS-erklæringer.

> Men du kan måske lave en "printervenlig version" a lá den krak.dk har.
> Her åbnes siden i et nyt vindue som så bliver udskrevet.

Det er sådan en, de har nu, og som de gerne ville slippe af med

--
I øvrigt mener jeg alternativ behandling bør forbydes.



Tine Müller (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Tine Müller


Dato : 19-03-04 12:44

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev
> Jeg har et temmelig fastlåst frameset-baseret design. Nu skal det være
> muligt at printe siden ud, og kun få indholdet af den midterste frame. Jeg
> har derfor prøvet at ændre højde og bredde på nogle af de udenomliggende
> frames i CSS - men jeg kan ikke få det til at virke. IE6 ignorerer i hvert
> fald mine højde- og breddeerklæringer.

Måske kunne du bruge denne artikel http://www.html-faq.dk/2012.asp

--
/Tine





Steen (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 19-03-04 13:02

Tine Müller wrote:

> Måske kunne du bruge denne artikel http://www.html-faq.dk/2012.asp

Desværre ikke - der står nemlig intet om, hvordan man omdefinerer (fjerner)
et frameset vha. CSS. Men tak for forsøget

--
I øvrigt mener jeg alternativ behandling bør forbydes.



Jens Gyldenkærne Cla~ (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 19-03-04 13:35

Steen skrev:

> Desværre ikke - der står nemlig intet om, hvordan man
> omdefinerer (fjerner) et frameset vha. CSS.

Det er ikke så mærkeligt - for det er ikke muligt.

CSS-kode har ikke adgang til andre rammer.

Man kan lave et link til et pop op-vindue med en printversion af
den ønskede ramme.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Steen (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 19-03-04 14:38

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det er ikke så mærkeligt - for det er ikke muligt.
>
> CSS-kode har ikke adgang til andre rammer.

Nej, men jeg kan jo godt lægge lidt CSS på den side, der indeholder
framesettet. Det ser bare desværre ikke ud til at virke.

> Man kan lave et link til et pop op-vindue med en printversion af
> den ønskede ramme.

Som jeg også forklarede Martin, så er det sådan, det er nu, og det ville de
gerne slippe af med

--
I øvrigt mener jeg alternativ behandling bør forbydes.



Jens Gyldenkærne Cla~ (19-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 19-03-04 14:51

Steen skrev:

> Nej, men jeg kan jo godt lægge lidt CSS på den side, der
> indeholder framesettet. Det ser bare desværre ikke ud til at
> virke.

Hvad vil du gøre med css-koden? Du kan ændre på
størrelsesforholdene _internt_ på hver enkelt rammeside, og du kan
skjule _indholdet_ af en eller flere rammer, men du kan ikke ændre
på selve rammesættet med css.

Hvis der er tale om en iframe, kan størrelsen på den dog ændres fra
det omgivende dokument.


[pop op-løsning]

> Som jeg også forklarede Martin, så er det sådan, det er nu, og
> det ville de gerne slippe af med

Så må du fortælle dem at de først skal slippe af med rammerne.

En mulighed er dog at kigge på noget javascript. Spørg evt. i
clientsidegruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jørgen Linde Sørense~ (20-03-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen Linde Sørense~


Dato : 20-03-04 08:51

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev et indlæg
<405aca38$0$298$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

>Jeg har et temmelig fastlåst frameset-baseret design. Nu skal det være
>muligt at printe siden ud, og kun få indholdet af den midterste frame. Jeg
>har derfor prøvet at ændre højde og bredde på nogle af de udenomliggende
>frames i CSS - men jeg kan ikke få det til at virke. IE6 ignorerer i hvert
>fald mine højde- og breddeerklæringer.
>
>Nogen forslag?

Brugeren kan bestemme hvilken ramme der skal udskrives ved at
højreklikke på en ramme og vælge noget med print så vidt jeg husker
for så vidt angår Internet Explorer. Og så kan css for den ramme vel
styre det.

Det kræver så at brugerne kender fidusen, eller du kan skrive det på
siden.

Ovenstående ikke særligt elegant, men at dømme ud fra de andre indlæg
er det en svær nød at knække.
--
mvh
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste