| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | De er efter .... jer..... Fra : Peter G C | 
  Dato :  19-03-04 09:53 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  19-03-04 10:03 |  
  |   
            
"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
 news:405ab48e$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >  http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
Det er nu utroligt som man laver miljø politik i DK (og måske EU).
 Jeg hørte i går i radionen at snart skal alle små 2-takts benzin motorer
 ala. dem som sidder på buskryddere, hækkeklippere og lign. udstyres med
 katalysator og laves til 4 takts. Dog kun på nye modeller. Det er
 selvfølgelig også ok, men jeg mener at have læst at knallerter forurener
 mange gange mere end biler, og der er forurenes vel meget mere fra
 knallerter end fra buskryddere, hækkeklippere og lign. ?
 -- 
 mvh/rg. Christian
 Her skulle der have stået
 noget (måske) fornuftigt.
 Men a ka' ik' hit' u a no'et.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Roberto Saldo (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Roberto Saldo | 
  Dato :  19-03-04 10:08 |  
  |  
 
            Christian B. Andresen wrote:
 > "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
 > news:405ab48e$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > 
 >> http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
> 
 > 
 > Det er nu utroligt som man laver miljø politik i DK (og måske EU).
 > Jeg hørte i går i radionen at snart skal alle små 2-takts benzin motorer
 > ala. dem som sidder på buskryddere, hækkeklippere og lign. udstyres med
 > katalysator og laves til 4 takts. Dog kun på nye modeller. Det er
 > selvfølgelig også ok, men jeg mener at have læst at knallerter forurener
 > mange gange mere end biler, og der er forurenes vel meget mere fra
 > knallerter end fra buskryddere, hækkeklippere og lign. ?
 Jeg mener seriøst at man skulle forbyde 2-taktere.
 Det er gjort andre steder.
 Det er totalt til grin at interessere sig for bilerne når en lille 
 knallert forurener 10x mere.
 -- 
 Roberto Saldo
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Christian B. Andrese~ (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  19-03-04 10:12 |  
  |   
            
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message
 news:c3ed7q$em9$1@news.net.uni-c.dk...
 > Christian B. Andresen wrote:
 > > "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
 > > news:405ab48e$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > >
 > >> http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
> >
 > >
 > > Det er nu utroligt som man laver miljø politik i DK (og måske EU).
 > > Jeg hørte i går i radionen at snart skal alle små 2-takts benzin motorer
 > > ala. dem som sidder på buskryddere, hækkeklippere og lign. udstyres med
 > > katalysator og laves til 4 takts. Dog kun på nye modeller. Det er
 > > selvfølgelig også ok, men jeg mener at have læst at knallerter forurener
 > > mange gange mere end biler, og der er forurenes vel meget mere fra
 > > knallerter end fra buskryddere, hækkeklippere og lign. ?
 >
 > Jeg mener seriøst at man skulle forbyde 2-taktere.
 > Det er gjort andre steder.
 >
 > Det er totalt til grin at interessere sig for bilerne når en lille
 > knallert forurener 10x mere.
 Nemlig, jeg grinede også (lidt) da jeg hørte at man seriøst gjode så meget
 for ar mindske forureningen fra buskryddere   
-- 
 mvh/rg. Christian
 Her skulle der have stået
 noget (måske) fornuftigt.
 Men a ka' ik' hit' u a no'et.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jens (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens | 
  Dato :  19-03-04 16:05 |  
  |   
            
 
 >
 > Det er totalt til grin at interessere sig for bilerne når en lille
 > knallert forurener 10x mere.
 >
 > -- 
 > Roberto Saldo
 
 Hmm - nu er der vel en del flere biler end knallerter, så...?
 
 Jens
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik B. (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  19-03-04 11:58 |  
  |  
 
            Christian B. Andresen wrote:
 :: "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
 :: news:405ab48e$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 :::  http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
::
 :: Det er nu utroligt som man laver miljø politik i DK (og måske EU).
 :: Jeg hørte i går i radionen at snart skal alle små 2-takts benzin
 :: motorer ala. dem som sidder på buskryddere, hækkeklippere og lign.
 :: udstyres med katalysator og laves til 4 takts. Dog kun på nye
 :: modeller. Det er selvfølgelig også ok, men jeg mener at have læst at
 :: knallerter forurener mange gange mere end biler, og der er forurenes
 :: vel meget mere fra knallerter end fra buskryddere, hækkeklippere og
 :: lign. ?
 Der ér lavet nogle EU-regler ang. EU-knallerter. De skal have indsprøjtning
 og KAT. Kan ikke huske om det er fra 2005, men der arbejdes på det. De
 første sådanne modeller er kommer på markedet. De er dels noget dyrere, dels
 har de problemer med at holde strøm.
 M.v.h.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Christian B. Andrese~ (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  19-03-04 12:05 |  
  |   
            
"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
 news:405ad23d$0$299$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Christian B. Andresen wrote:
 > :: "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
 > :: news:405ab48e$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > :::  http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
> ::
 > :: Det er nu utroligt som man laver miljø politik i DK (og måske EU).
 > :: Jeg hørte i går i radionen at snart skal alle små 2-takts benzin
 > :: motorer ala. dem som sidder på buskryddere, hækkeklippere og lign.
 > :: udstyres med katalysator og laves til 4 takts. Dog kun på nye
 > :: modeller. Det er selvfølgelig også ok, men jeg mener at have læst at
 > :: knallerter forurener mange gange mere end biler, og der er forurenes
 > :: vel meget mere fra knallerter end fra buskryddere, hækkeklippere og
 > :: lign. ?
 >
 > Der ér lavet nogle EU-regler ang. EU-knallerter. De skal have
 indsprøjtning
 > og KAT. Kan ikke huske om det er fra 2005, men der arbejdes på det. De
 > første sådanne modeller er kommer på markedet. De er dels noget dyrere,
 dels
 > har de problemer med at holde strøm.
 Det lyder da godt, det batter vel en hel del mere end de krav til
 havemaskiner jeg hørte om.
 -- 
 mvh/rg. Christian
 Her skulle der have stået
 noget (måske) fornuftigt.
 Men a ka' ik' hit' u a no'et.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Thunderbird [7100] (20-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thunderbird [7100] | 
  Dato :  20-03-04 21:51 |  
  |  
 
            On Fri, 19 Mar 2004 11:58:06 +0100, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 >Christian B. Andresen wrote:
 >:: "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
 >:: news:405ab48e$0$293$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >:::  http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
>::
 >:: Det er nu utroligt som man laver miljø politik i DK (og måske EU).
 >:: Jeg hørte i går i radionen at snart skal alle små 2-takts benzin
 >:: motorer ala. dem som sidder på buskryddere, hækkeklippere og lign.
 >:: udstyres med katalysator og laves til 4 takts. Dog kun på nye
 >:: modeller. Det er selvfølgelig også ok, men jeg mener at have læst at
 >:: knallerter forurener mange gange mere end biler, og der er forurenes
 >:: vel meget mere fra knallerter end fra buskryddere, hækkeklippere og
 >:: lign. ?
 >
 >Der ér lavet nogle EU-regler ang. EU-knallerter. De skal have indsprøjtning
 >og KAT. Kan ikke huske om det er fra 2005, men der arbejdes på det. De
 >første sådanne modeller er kommer på markedet. De er dels noget dyrere, dels
 >har de problemer med at holde strøm.
 Det har mange af de scootere der er på markedet idag da også.
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           EjS (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : EjS | 
  Dato :  19-03-04 10:10 |  
  |  
 
            >  http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=149945
>
 > /Peter
 - Men der er da flere og flere biler med high-power diesel der kan overholde
 diverse forureningskrav.
 Bl.a. den nye Opel Astra med 150 Hk etc. Så må man jo købe dem!
 Jeg synes egentlig det er iorden... Før dieselbilernes partikel udledning er
 iorden får vi under alle omstændigheder ikke afgiftsnedsættelse på
 dieselbiler.
 MVH EjS
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  19-03-04 10:25 |  
  |   
            > De er efter .... jer..... (tunede dieselbiler, red)
 
 Kampen er tabt på forhånd.
 
 Enten må man sørge for, at der er lovlige muligheder for den samme billige
 tuning - eller også må man leve med ulovlighederne.
 
 Det er naivt at tro, at man kan forhindre folk i at benytte sig af den
 risikofri mulighed for så mange flere kræfter for så få penge.
 
 Det nævnes i artiklen, at miljøministeren vil sætte ind mod synderne - men
 læg mærke til, at der ikke står et ord om hvordan. Han har ikke en chance
 for at sætte effektivt ind - men et eller andet er han jo nødt til at sige.
 
 /Jan W Nielsen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter G C (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  19-03-04 11:19 |  
  |   
            "Jan W Nielsen" <Intet svar> skrev i en meddelelse
 news:405abc7b$0$466$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 [klip]
 
 > Det nævnes i artiklen, at miljøministeren vil sætte ind mod synderne - men
 > læg mærke til, at der ikke står et ord om hvordan. Han har ikke en chance
 > for at sætte effektivt ind - men et eller andet er han jo nødt til at
 sige.
 
 Ja jeg vil også se det før jeg tror det.
 
 /Peter
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Mr. Mogens Knudsen, ~ (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~ | 
  Dato :  19-03-04 18:10 |  
  |   
            On Fri, 19 Mar 2004 11:18:51 +0100, "Peter G C"
 <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
 
 >Ja jeg vil også se det før jeg tror det.
 
 Men det er sgu da iorden, at han vil. Hvorfor fa'n skal jeg forulempes
 med en hk-slugende katalysator, når dieselfolket bare kan fyre løs.
 Enhver moderne bil har en computer ifm motorstyringen, og det er da
 piece of cake at registrere, hvad der sker i et motorrum. Måske man
 allerede kan det idag (det kan man i mange biler -> læs VAG).
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Peter G C (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  19-03-04 19:42 |  
  |  
 
            "Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
 meddelelse news:d8am50p577vsijcgm58tqms52u2onjnvgn@4ax.com...
 [klip]
 > Men det er sgu da iorden, at han vil. Hvorfor fa'n skal jeg forulempes
 > med en hk-slugende katalysator, når dieselfolket bare kan fyre løs.
 Køb en diesel, makker       "Bare fordi han gør så vil jeg oss"   
> Enhver moderne bil har en computer ifm motorstyringen, og det er da
 > piece of cake at registrere, hvad der sker i et motorrum.
 Man kan sjældent måle at en box er anvendt .....
 /Peter
 --
 http://www.grauslund.com/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Hr. Mogens Knudsen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  19-03-04 19:45 |  
  |  
 
            On Fri, 19 Mar 2004 19:42:24 +0100, "Peter G C"
 <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
 >Køb en diesel, makker       "Bare fordi han gør så vil jeg oss"   
Det var nu ikke dét, der lå bag. Min pointe var, at det næppe kan
 svare sig, at nogle forurener mindre, når andre blot sætter til.
 >Man kan sjældent måle at en box er anvendt .....
 Sagde min kone også.
 /Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Peter G C (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  19-03-04 19:54 |  
  |  
 
            "Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:0rfm50l48b03bfgss20dmhah7ua9mjb2ev@4ax.com...
 [klip]
 > Det var nu ikke dét, der lå bag. Min pointe var, at det næppe kan
 > svare sig, at nogle forurener mindre, når andre blot sætter til.
 Enig.
 Men de færreste dieselkører drøner rundt med klampen i kælderen konstant.
 Det er jo kun når den får fuld pedal vi har den ekstra forurening så vidt
 jeg kan forstå af avisartiklen. Langt de fleste dieselbiler bliver jo købt
 fordi køberen kører mange kilometer. I det lange løb tror jeg den ekstra
 forurening er lille i forhold til andre forureningskilder. Så samtidig
 skulle man jo skrotte alle biler uden kat - benzin og diesel. Mon ikke det
 var mere effektivt?
 /Peter
 --
 http://www.grauslund.com/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Hr. Mogens Knudsen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  19-03-04 19:58 |  
  |  
 
            On Fri, 19 Mar 2004 19:53:46 +0100, "Peter G C"
 <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
 >Enig.
   
>Men de færreste dieselkører drøner rundt med klampen i kælderen konstant.
 Hvorfor tuner de så?
 >Det er jo kun når den får fuld pedal vi har den ekstra forurening så vidt
 >jeg kan forstå af avisartiklen. 
 Jow, jow...
 >Langt de fleste dieselbiler bliver jo købt fordi køberen kører mange kilometer. 
 >I det lange løb tror jeg den ekstra forurening er lille i forhold til andre 
 >forureningskilder. 
 Hmm...
 >Så samtidig skulle man jo skrotte alle biler uden kat - benzin og diesel. 
 >Mon ikke det var mere effektivt?
 Uden tvivl - og så købe en Toyota Pireus, eller hvad den nu hedder.
 Den bliver jo tilsyneladende skide billig...
 /Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Peter G C (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  19-03-04 20:17 |  
  |  
 
            "Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:mggm50pfdp4ddo43l7v67c0kekcove2ecd@4ax.com...
 [klip]
 > >Men de færreste dieselkører drøner rundt med klampen i kælderen konstant.
 >
 > Hvorfor tuner de så?
 Rart at have til den hurtige overhaling. - det er i hvert hvad det bruges
 til - har jeg hørt fra pålidelig kilde.   
[klip]
 > Uden tvivl - og så købe en Toyota Pireus, eller hvad den nu hedder.
 > Den bliver jo tilsyneladende skide billig...
 Hva' faan? --> Er det dig, Henrik LOL
 /Peter
 --
 http://www.grauslund.com/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Beer Hansen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  22-03-04 11:22 |  
  |  
 
            Jan W Nielsen wrote:
 >
 > Det nævnes i artiklen, at miljøministeren vil sætte ind mod synderne
 > - men læg mærke til, at der ikke står et ord om hvordan. Han har ikke
 > en chance for at sætte effektivt ind - men et eller andet er han jo
 > nødt til at sige.
 Det er jo det samme som med dem der f.eks lægger en turbo maskine i deres
 ikke-turbo bil i mellem synene.
 De bliver jo heller aldrig opdaget, medmindre at de ligefrem bliver taget i
 en §77 eller på anden måde gør sig bemærket.
 Jeg kunne da sagtens forestille mig at Politiet/bilinspektøreren ville måle
 forureningsniveauet ved f.eks §77.
 -- 
 Mvh
     Per
 www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus G. (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus G. | 
  Dato :  19-03-04 15:08 |  
  |   
            "Den betragtning er Ib Rasmussen, som er chef for Færdselsstyrelsens
 afdeling for bilteknik, helt enig i: Chiptunede biler har sjældent problemer
 med at overholde grænseværdierne for forurening ved moderat belastning. Men
 når de får fuld gas, kniber det langt mere. Så skærpede krav ved
 fuldgas-målinger ved de periodiske syn, kunne afsløre flere syndere, siger
 Ib Rasmussen."
 
 Puha, dvs. at en kold dieselmotor skal køres helt ud i det røde felt når den
 er til syn? Det bliver folk sikkert glade for...eller?
 
 -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
 
 2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Torben E (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben E | 
  Dato :  19-03-04 16:21 |  
  |   
            
 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
 news:s8D6c.120515$jf4.6786280@news000.worldonline.dk...
 >
 > Puha, dvs. at en kold dieselmotor skal køres helt ud i det røde felt når
 den
 > er til syn? Det bliver folk sikkert glade for...eller?
 
 Det skal den allerede nu, ved røggastesten.
 
 Torben E
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Olesen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  19-03-04 22:02 |  
  |   
            
 "Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
 news:405b0fc4$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
 > news:s8D6c.120515$jf4.6786280@news000.worldonline.dk...
 > >
 > > Puha, dvs. at en kold dieselmotor skal køres helt ud i det røde felt når
 > den
 > > er til syn? Det bliver folk sikkert glade for...eller?
 >
 > Det skal den allerede nu, ved røggastesten.
 
 
 Og hvor mange omdr. er der egentlig tale om ?
 En diesel kan vel ikke overdrejes så nemt
 som en benzin'er eller ????
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Torben E (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben E | 
  Dato :  19-03-04 22:05 |  
  |   
            
 "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
 news:405b5fd9$0$439$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > Og hvor mange omdr. er der egentlig tale om ?
 
 Dem den kan ta´
 
 
 > En diesel kan vel ikke overdrejes så nemt
 > som en benzin'er eller ????
 
 Nope.
 
 Torben E
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Bo Andersen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Andersen | 
  Dato :  19-03-04 23:27 |  
  |   
            > Og hvor mange omdr. er der egentlig tale om ?
 
 Fuld gas på min VAG diesel motor er 4500 rev.
 Mig bekendt er forbrændingshastigheden på diesel
 så langsom at den ikke kan køre meget stærkere
 end de 4500 rev.
 Hvad siger andre diesel ejere ?
 Jeg om standard motorer !!
 
 -Bo-
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Klaus G. (20-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus G. | 
  Dato :  20-03-04 00:18 |  
  |   
            > Fuld gas på min VAG diesel motor er 4500 rev.
 > Mig bekendt er forbrændingshastigheden på diesel
 > så langsom at den ikke kan køre meget stærkere
 > end de 4500 rev.
 > Hvad siger andre diesel ejere ?
 > Jeg om standard motorer !!
 >
 Ved at på vores Mercedes Sprinter CDI, der stopper den i frigear ved omkring
 2800rpm, i gear kommer den self ´meget højere. Det er nok en slags
 beskyttelse, hvis der skulle ske noget?
 
 -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
 
 2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              EjS (21-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : EjS | 
  Dato :  21-03-04 19:44 |  
  |   
            > Fuld gas på min VAG diesel motor er 4500 rev.
 > Mig bekendt er forbrændingshastigheden på diesel
 > så langsom at den ikke kan køre meget stærkere
 > end de 4500 rev.
 > Hvad siger andre diesel ejere ?
 > Jeg om standard motorer !!
 
 110 Hk HDi (standard) går nemt 5000 o/min - omdrejningsbegrænseren stopper
 festen ved 5150 o/min (og man er iøvrigt idiot hvis synes det er sjovt at
 aktivere den...)
 
 MVH EjS
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Peter G C (21-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  21-03-04 19:51 |  
  |  
 
            "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:405de283$0$5977$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 [klip]
 > 110 Hk HDi (standard) går nemt 5000 o/min - omdrejningsbegrænseren stopper
 > festen ved 5150 o/min (og man er iøvrigt idiot hvis synes det er sjovt at
 > aktivere den...)
 Gys - min potte skal synes i år    Den stakkels motor.
 /Peter
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                EjS (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : EjS | 
  Dato :  22-03-04 08:31 |  
  |  
 
            > Gys - min potte skal synes i år    Den stakkels motor.
 Hehe - gør dig selv den tjeneste at tage boksen af. Så skal den nok holde :)
 MVH EjS
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Peter G C (24-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  24-03-04 17:12 |  
  |  
 
            "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
 news:c3m4m6$fk0$1@sunsite.dk...
 > > Gys - min potte skal synes i år    Den stakkels motor.
 >
 > Hehe - gør dig selv den tjeneste at tage boksen af. Så skal den nok holde
 :)
 Det gør jeg sandelig også - men så mange omdrejninger er min stakkels potte
 jo slet ikke vandt til .....  
/Peter
 --
 http://www.grauslund.com/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Thunderbird [7100] (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thunderbird [7100] | 
  Dato :  22-03-04 00:25 |  
  |   
            On Fri, 19 Mar 2004 23:27:09 +0100, "Bo Andersen"
 <qwertydotcom@hotmail.com> wrote:
 
 >> Og hvor mange omdr. er der egentlig tale om ?
 >
 >Fuld gas på min VAG diesel motor er 4500 rev.
 >Mig bekendt er forbrændingshastigheden på diesel
 >så langsom at den ikke kan køre meget stærkere
 >end de 4500 rev.
 >Hvad siger andre diesel ejere ?
 >Jeg om standard motorer !!
 
 Tja jeg har ved en "fejl" kommet til at give en Seat Toledo lige lovlig
 meget gas og der røg jeg da op på 6000 RPM, dvs motoren havde tabt
 pusten allerede omkring de 5500, men nåede op omkring de 6000 før at jeg
 ordentligt fandt ud af at der ikke var mere at komme efter. 
 
 Så fandt man også lie ud af at diesel biler ikke er lavet med det formål
 for øje, altså at rende omdrejningstælleren op til det røde fetl.
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |