postfix MDA?
Fra : Brian Christensen

Dato : 18-03-04 19:42

Hej!

Jeg er ved at installere en postfix mailserver og har sat den op til at
bruge procmail som MDA (mailbox_command = /usr/bin/procmail -a "$EXTENSION").

Men er der nogen grud til at bruge procmail som MDA? Kan man ikke bare
bruge den indbyggede?

Det skal lige siges at jeg bruger Maildir formatet, så brugerens mail
skulle gerne havne i ~/Mail/ - evt. kan brugeren selv sortere mailen med
en kombination af .forward og procmail

mvh
Brian

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-03-04 20:18

Brian Christensen <brian@guess.what.to.remove.jordhulen.dk> writes:

> [...]

> Det skal lige siges at jeg bruger Maildir formatet, så brugerens mail
> skulle gerne havne i ~/Mail/ - evt. kan brugeren selv sortere mailen med

Du spare at dine brugere skal til at lege med .forward-filer og du
bliver måske friere stillet med hensyn til at skifte MTA hvis
standardmåden på dit system at lave smart sortering på er ved at bruge
procmail.

Det ville gøre det lettere at skifte til et andet mail-system, der
måske ikke forstår .forward, men også tillader at bruge procmail som
MDA.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | Tanenbaum had convinced Linus that his

Fra : Brian Christensen

Dato : 18-03-04 22:20

On Thu, 18 Mar 2004 20:18:10 +0100, Peter Makholm wrote:

> [...]
>
> Det ville gøre det lettere at skifte til et andet mail-system, der
> måske ikke forstår .forward, men også tillader at bruge procmail som
Så skal jeg vel ha' sat et default procmailrc op. Så procmail ved at den
skal levere mail i fx ~/Mail/ - eller hva'?

mvh
Brian

Fra : Brian Christensen

Dato : 19-03-04 00:09

> [...]
>
> Det ville gøre det lettere at skifte til et andet mail-system, der
> måske ikke forstår .forward, men også tillader at bruge procmail som
Bør jeg så lave en default /etc/procmailrc, der sørger for at levere
mail i fx ~/Mail/, eller sker det automatisk bare jeg har valgt at bruge
Maildir formatet i postfix?

mvh
Brian

Fra : Peter Makholm

Dato : 19-03-04 07:08

> [...]

> Bør jeg så lave en default /etc/procmailrc, der sørger for at levere
> mail i fx ~/Mail/, eller sker det automatisk bare jeg har valgt at bruge

Det burde vist ske automatisk, men tjek hellere selv efter.

--
Peter Makholm | The four letter word beginning with L?
peter@makholm.net | It's life, love, libc or lisp

Fra : Brian Christensen

Dato : 19-03-04 17:51

On Fri, 19 Mar 2004 07:07:34 +0100, Peter Makholm wrote:

> Det burde vist ske automatisk, men tjek hellere selv efter.

Takker. Det ser ud til at virke fint uden.

mvh
Brian