Knoppix / MandrakeMove
Fra : Carsten

Dato : 18-03-04 15:40

Hej NG
er der nogen der har lidt erfaring med Knoppix eller MandrakeMove
Jeg har prøvet dem begge, og de virker OK,
men er det ikke muligt et rette i ISO filen inden man brænder CD'en,
så man slipper for den grafiske brugerfalde
og evt tilføjer nogle af sine egne data filer
/Carsten

Fra : Andreas Paasch

Dato : 18-03-04 17:11

Carsten wrote:

> [...]
> så man slipper for den grafiske brugerfalde
> og evt tilføjer nogle af sine egne data filer

Knoppix måske, kan jeg dog ikke sige med sikkerhed.
MandrakeMove tillader det ikke svjv.

--
Peace and long life ...
Registeret Linux user #292411

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 18-03-04 17:22

Carsten wrote:
> [...]
> så man slipper for den grafiske brugerfalde
> og evt tilføjer nogle af sine egne data filer

Tag et kig på Morphix - http://www.morphix.org
Dette er en liveCD der er bygget op af moduler
som du selv kan bestemme sammensætningen af.
Dvs. du selv laver din liveCD. Du kan også vælge
nogle af de allerede predefinerede udgaver af
Morphix.

Mvh. Jess

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-03-04 17:46

Jess Nygaard Pedersen <weshley@NOSPAMPLZhotmail.com> writes:

> Tag et kig på Morphix - http://www.morphix.org
> Dette er en liveCD der er bygget op af moduler
> som du selv kan bestemme sammensætningen af.

Det er mit overbevisning at det er et genialt koncept, men noget
ufærdigt.

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 18-03-04 17:32

Carsten wrote:

> [...]
> så man slipper for den grafiske brugerfalde
> og evt tilføjer nogle af sine egne data filer

Jo, SSLUG havde et hyggemøde med Knoppix remastering.

Men det kan være at nogen allerede har lavet, det du skal bruge.

Se:
http://www.confederatelinux.com/linux/knoppix_variations.htm

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-03-04 20:11

In article <c3ccc6$f46$1@sunsite.dk>, Carsten wrote:
> [...]
> så man slipper for den grafiske brugerfalde
> og evt tilføjer nogle af sine egne data filer

MandrakeMove USB styrer. Gemmer settings, datafiler m.m. på
USB dognle. Du kan muligvis installere andet software ovenpå.

Fra : frank damgaard

Dato : 18-03-04 21:16

Carsten wrote:
> [...]
> så man slipper for den grafiske brugerfalde
> og evt tilføjer nogle af sine egne data filer

prøv www.knoppix.net
http://www.knoppix.net/docs/index.php/FaqCustomising

c't lavede sidstre år specialversioner uden GUI men med nogle
scripts samt f-prot antivirus så Knoppix kunne anvendes
til virus check af windows paritioner...
Dete hele kunne vist næsten presses ned på en visitkort-CDrom.
Så det er muligt. Det er "blot" at tilpassse de installerede
debian pakker.

I øvrigt så vil Knoppix 3.4 med kerne 2.6.3 udkomme nu på Cebit 2004
http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html

(og c't har allerede udgivet en c't edition af Knoppix 3.4 i februar
med 2.6.2 kerne http://www.heise.de/ct/04/04/124/ )

--
Frank Damgaard |

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 20-03-04 09:47

Carsten wrote in dk.edb.system.unix:

> [...]
> så man slipper for den grafiske brugerfalde
> og evt tilføjer nogle af sine egne data filer

Der blev holdt en BoF om netop disse to live-dists. det på det just afholdte
LinuxForum. Hvis du kigger på http://www.linuxforum.dk/2004/bof/bof7.shtml
kan du se BoF-afholderens mail-adresse og skrive til ham. Jeg har indtryk
af at han gerne fortæller om det.
Der findes 100+ Linux Live Distributioner ifølge
http://www.frozentech.com/content/livecd.php
Der ud over kommer der jo så de Live OS's baseret på andre *nix'es som
f.eks. FreeSBIE (baseret på FreeBSD) og BeOS.
Den famøse LinuxBog har også lidt om live dists. som kan hjælpe dig i den
rigtige retning:
http://www.linuxbog.dk/distro/distro/distro-knoppix.html

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"spontane selvklipninger kan være sundhedsskadelige og derfor rare"
-- Del- på #skibanden/Undernet