"Gro-lampe" hvor kan den fås billigt?
Fra : NIL

Dato : 18-03-04 12:12

Hej gruppe...

En sådan lampe er vist temmelig dyr? Jeg mener at have hørt, at man kan
bruge en anden type lampe, som ikke er specifikt til dette formål, men som
er meget billigere.

Er der nogen af jer derude, som har en idé om, hvor jeg kan købe en billig
"grolampe"??

Med venlig hilsen
NIL

Fra : klaus

Dato : 18-03-04 19:40

NIL wrote:
> [...]
> er meget billigere.
>
> Er der nogen af jer derude, som har en idé om, hvor jeg kan købe en billig

Jeg har købt en gropære i det lokale byggemarked til kr. 30,- og den
giver tilskudslys til mine planter der forspirer (tomat, agurk, peber,
majs etc.). Jeg ved at andre med held benytter en ganske almindelig 60
watts discount-pære. Håber at det var svar på dit spørgsmål.

--
Venlig hilsen/with regards
Klaus Eriksen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-03-04 22:40

On Thu, 18 Mar 2004 12:12:19 +0100, "NIL" <nilau4@yahoo.dk> wrote:

>En sådan lampe er vist temmelig dyr? Jeg mener at have hørt, at man kan
>bruge en anden type lampe, som ikke er specifikt til dette formål, men som
>er meget billigere.

En rigtig grolampe er ikke bare dyr i indkøb og dyr når pæren deri skal
skiftes - den er også dyr i strøm.

>Er der nogen af jer derude, som har en idé om, hvor jeg kan købe en billig
>"grolampe"??

Hvor store er dine krav?

Et almindeligt lysstofrør anbefales det at bruge når tomater osv skal
have tilskudslys her først på sæsonen - det skal placeres ca. 10 cm over
planterne.

http://www.gartneriet.dk