hits og visits
Fra : p_r

Dato : 18-03-04 10:09

Hej folkens

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål - hvad er forskellen på visits og hits når
man kigger på sine statestikker
fra sit website??
Og hvilket tal skal man så regne med hvis man vil se hvor mange besøgende
man har haft??

TAK

kh
pernille

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-03-04 10:35

"p_r" <not@an.email> escribió en el mensaje
> Hej folkens
>
> Jeg har lige et hurtigt spørgsmål - hvad er forskellen på visits og hits
når
> man kigger på sine statestikker
> fra sit website??

Det er lidt forskelligt fra definition til definition, men generelt vil
visits afpejle sessioner og hits afspejle antallet af filer hentet
Men som sagt kan det variere fra stat til stat

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-03-04 14:09

p_r skrev bl.a.:
> [...]
> visits og hits når man kigger på sine statestikker
> fra sit website??
> Og hvilket tal skal man så regne med hvis man vil se hvor
Hits bliver kun talt en gang. Visit bliver talt flere gange.
Hvis jeg har været på din side 3 gange giver det 1 hits og 3
visit.

--
MVH Lars
- Far til en lille dreng

Fra : Leonard

Dato : 18-03-04 14:27

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.indvalid> wrote:

>Hits bliver kun talt en gang. Visit bliver talt flere gange.
>Hvis jeg har været på din side 3 gange giver det 1 hits og 3
>visit.

Ikke i min statistik, der vil et besøg på min hjemmeside, hvor du kun
ser forsiden give 1 session og 4 hits. Bladrer du videre vil det
stadig være 1 session, men antallet af hits vil blive højere. Hits
tæller alle de filer der sendes, dvs. på min forside bliver det til 1
html-fil, 1 css-fil og 2 billeder ... session bliver talt op når du
besøger min site, men ikke hvergang du klikker til en ny side.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : p_r

Dato : 18-03-04 16:40

> [...]
> html-fil, 1 css-fil og 2 billeder ... session bliver talt op når du
> besøger min site, men ikke hvergang du klikker til en ny side.

hmm... det er åbenbart ikke så lige til et spørgsmål...
eks. jeg har på mit site 378 visits men 11000 hits?
lyder som om at jeg har haft 378 besøgende som har været inde på sitet,
og mine hits kunne være som du skriver, alle filer der bliver talt op??

-p

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-03-04 00:35

p_r skrev:

> [...]
> lyder som om at jeg har haft 378 besøgende som har været inde på sitet,
> og mine hits kunne være som du skriver, alle filer der bliver talt op??

Er det webalizer der står for statistikken, så kan du få det defineret
nærmere her: <http://webalizer.com/webalizer_help.html>

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-03-04 16:47

Lars Raaby escribió / skrev

> Hits bliver kun talt en gang. Visit bliver talt flere gange.
> Hvis jeg har v‘ret p† din side 3 gange giver det 1 hits og 3
> visit.

Du har lige fået byttet om på dem, elelrs er det korrekt.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Lars Raaby

Dato : 19-03-04 11:39

Lars Hoffmann skrev bl.a.:
> Lars Raaby escribió / skrev

> Du har lige fået byttet om på dem, elelrs er det korrekt.

Ja det kan jeg da godt se nu. Det gik vist lidt hurtigt. *g*

--
Min kone synes jeg er alt for nysgerrig - Eller det er i hvert
fald hvad hun skriver i sin dagbog.

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 18-03-04 18:24

p_r skrev i en meddelelse:
> Og hvilket tal skal man så regne med hvis man vil se hvor mange besøgende
> man har haft??

På min tæller viser den unikke hits og hits. Unikke hits er det antal folk
der har besøgt siden. Hits er det antal sider der er blevet hentet. Ofte er
det det laveste tal der angiver antal besøgende og det laveste tal der
angiver antal sider der er blevet besøgt.

Mvh.
Malthe Sunesen