| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Audi 100 2.0 E Årgang 91 Fra : AcKBaR[KAC] | 
  Dato :  17-03-04 22:59 |  
  |   
            Hej 
 
 Jeg har set mig lidt varm på en Audi 100 2.0 E fra 1991 med 80000 km.
 på bagen. Det er en tysk import uden det store udstyr andet end ABS &
 Serv. styring. Er der nogen som har erfaring med denne model her
 tænker jeg på både gode og dårlige. Er det dumt at smide ca. 100K
 efter sådan et dyr eller hyr?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Olesen (17-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Olesen | 
  Dato :  17-03-04 23:05 |  
  |   
            
 "AcKBaR[KAC]" <remrem110@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:85ih50pd73lnbrhj920sq8t5gm8256aoov@4ax.com...
 > Hej
 >
 > Jeg har set mig lidt varm på en Audi 100 2.0 E fra 1991 med 80000 km.
 > på bagen. Det er en tysk import uden det store udstyr andet end ABS &
 > Serv. styring. Er der nogen som har erfaring med denne model her
 > tænker jeg på både gode og dårlige. Er det dumt at smide ca. 100K
 > efter sådan et dyr eller hyr?
 
 
 1991'er ?
 
 100.000 kroner for en 13 år gammel bil ?
 Ok, 80.000 km. er jo næsten ingenting, godtnok
 er det en audi, men 'kun' 2.0'er.
 
 Synes altså 100.000,- er en pæn slat for så
 gammel en vogn.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  18-03-04 09:19 |  
  |   
            
 "AcKBaR[KAC]" <remrem110@Hotmail.com> wrote in message
 news:85ih50pd73lnbrhj920sq8t5gm8256aoov@4ax.com...
 > Hej
 >
 > Jeg har set mig lidt varm på en Audi 100 2.0 E fra 1991 med 80000 km.
 > på bagen. Det er en tysk import uden det store udstyr andet end ABS &
 > Serv. styring. Er der nogen som har erfaring med denne model her
 > tænker jeg på både gode og dårlige. Er det dumt at smide ca. 100K
 > efter sådan et dyr eller hyr?
 >
 
 Hej
 
 Hvis det er den nye model er en 2,0 for lidt.  Du skal minimum finde en 2,3
 efter min mening. Fx vejer 2,3'eren 175 kg mere i den nye model end den
 gamle. Det er vægten af 4 personer!!! men stadigvæk samme antal heste til at
 slæbe det.
 
 
 Mvh
 
 Thomas
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Paulin (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin | 
  Dato :  18-03-04 09:58 |  
  |  
 
            Thomas skrev:
 > Fx vejer 2,3'eren 175 kg mere i den nye
 > model end den gamle. Det er vægten af 4 personer!!!
 ....43,75 kg. pr. mand - incl. tøj!?
 ....snakker vi om børn?   
....eller er det bare mig, der vejer for meget!?   
-- 
                              Med venlig hilsen
                           Hans: 93 kg. uden tøj
 http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Roberto Saldo (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Roberto Saldo | 
  Dato :  18-03-04 10:22 |  
  |  
 
            Hans Paulin wrote:
 > Thomas skrev:
 > 
 > 
 >>Fx vejer 2,3'eren 175 kg mere i den nye
 >>model end den gamle. Det er vægten af 4 personer!!!
 > 
 > 
 > ...43,75 kg. pr. mand - incl. tøj!?
 Dværge måske.
 > ...snakker vi om børn?   
> 
 > ...eller er det bare mig, der vejer for meget!?   
Lidt pundus må man vel ha lov at ha'.
 -- 
 Roberto Saldo (94kg fuldt påklædt, målt i elefanthuset i Kbh Zoo igår)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Thomas (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  18-03-04 13:37 |  
  |   
            
"Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote in message
 news:c3boba$176h$1@news.cybercity.dk...
 > Thomas skrev:
 >
 > > Fx vejer 2,3'eren 175 kg mere i den nye
 > > model end den gamle. Det er vægten af 4 personer!!!
 >
 > ...43,75 kg. pr. mand - incl. tøj!?
 >
 > ...snakker vi om børn?   
>
 > ...eller er det bare mig, der vejer for meget!?   
> -- 
 Hehe du vejer sikkert for meget... Og ja jeg skrev da vist forkert (eller
 regnede jeg forkert      2 mand så   
Mvh
 Thomas
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Hans Paulin (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin | 
  Dato :  18-03-04 13:57 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           AcKBaR[KAC] (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : AcKBaR[KAC] | 
  Dato :  18-03-04 17:27 |  
  |   
            Hej Thomas
 
 Tak for dit svar - Problemer er bare at jeg har min bilforsikring
 igennem mit firma og de vil ikke tage Audi 100 2.3 -> ind, samtidig er
 jeg kørende konsulent og 2.3 er ikke kendt for at køre langt på
 literen.
 
 Til andre:
 
 Er det korrekt at man skal passe meget på kilometertælleren på
 importerede biler fra tyskland, da det skulle være en folksport
 dernede at "stille lidt på uret" Er der nogen måder hvorpå man kan
 tjek om antal kilometer er korrekt?
 
 Mvh
 
 Torben
 
 
 On Thu, 18 Mar 2004 09:18:31 +0100, "Thomas"
 <bambanosREMOVE@hotmail.com> wrote:
 
 >
 >"AcKBaR[KAC]" <remrem110@Hotmail.com> wrote in message
 >news:85ih50pd73lnbrhj920sq8t5gm8256aoov@4ax.com...
 >> Hej
 >>
 >> Jeg har set mig lidt varm på en Audi 100 2.0 E fra 1991 med 80000 km.
 >> på bagen. Det er en tysk import uden det store udstyr andet end ABS &
 >> Serv. styring. Er der nogen som har erfaring med denne model her
 >> tænker jeg på både gode og dårlige. Er det dumt at smide ca. 100K
 >> efter sådan et dyr eller hyr?
 >>
 >
 >Hej
 >
 >Hvis det er den nye model er en 2,0 for lidt.  Du skal minimum finde en 2,3
 >efter min mening. Fx vejer 2,3'eren 175 kg mere i den nye model end den
 >gamle. Det er vægten af 4 personer!!! men stadigvæk samme antal heste til at
 >slæbe det.
 >
 >
 >Mvh
 >
 >Thomas
 >
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  18-03-04 20:44 |  
  |   
            
> Er det korrekt at man skal passe meget på kilometertælleren på
 > importerede biler fra tyskland, da det skulle være en folksport
 > dernede at "stille lidt på uret" Er der nogen måder hvorpå man kan
 > tjek om antal kilometer er korrekt?
 Tjahh, der er ihvertilfælde mange "urmagere" der reklamere på nettet.
 Tjek service bogen.
 Hvis der er fuld service og det sidste er udført for nyligt ved et kilometer
 tal der ligger tæt på det km-tælleren siger, er den sikkert OK.
 Der er vitterligt tyskere der ikke køre ret mange kilometer, biler er jo
 noget billigere, så det at være bilejer i tyskland er nok ikke lige så
 behovsbetonet som i Danmark.
 Hvis service bogen ikke forefindes eller ser "lumpen ud" f.eks at der
 siderne med stelnummer og typebetegnelse mangler.
 Ja så er der al mulig grund til at løbe skrigende bort.
 Man kan også kigge efter slidtage, hvis interiøret f.eks gearknop, rat,
 sæder og pedalgummi ser meget slidt ud, så er det nok også skummelt.
 --
 Mvh
 Claus Peteresen
 http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264
=== Døden overhaler de hurtige ===
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             jan@stevns.net (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  18-03-04 21:00 |  
  |  
 
            "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :
 >Tjek service bogen.
 >Hvis der er fuld service og det sidste er udført for nyligt ved et kilometer
 >tal der ligger tæt på det km-tælleren siger, er den sikkert OK.
 Man skulle nok også kigge lidt på de foregående eftersyn ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           David Bjergsø (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : David Bjergsø | 
  Dato :  18-03-04 15:19 |  
  |   
            
 "AcKBaR[KAC]" <remrem110@Hotmail.com> wrote in message
 news:85ih50pd73lnbrhj920sq8t5gm8256aoov@4ax.com...
 > Hej
 >
 > Jeg har set mig lidt varm på en Audi 100 2.0 E fra 1991 med 80000 km.
 > på bagen. Det er en tysk import uden det store udstyr andet end ABS &
 > Serv. styring. Er der nogen som har erfaring med denne model her
 > tænker jeg på både gode og dårlige. Er det dumt at smide ca. 100K
 > efter sådan et dyr eller hyr?
 >
 
 
 Tjah... købsvurderingen på bilpriser.dk siger :
 
       Fejlfristand kr 86.400
       Over middel stand  kr 84.200
       Middel stand kr 82.100
       Under middel stand kr 79.900
 
 
 Også er det oven i købet på en 1992 model, så 100 af de store er nok lige i
 overkanten .........
 
 Ellers kan jeg kun tale varmt for Audi, har haft flere af slagsen, både 100
 og 80´ere .... nemme at rep. hvis der sker noget...
 
 /David
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Snusken (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Snusken | 
  Dato :  18-03-04 16:32 |  
  |   
            Ja, mange betaler 2/3 i skat sidst tjente og brugte biler koster 3 gange 
 end de værd .. Hmmm 1/3 gange 1/3 = 1/9, altså skal der tjenes ca. 9 
 gange den værdi bilen værd, hvilket medfører:
 
 1. Bilen skal (halv-)gammel eller
 2. Indtjeningen skal være virkelig høj for at et nyere og godt køretøj
 
 mvh eric
 ------------------------
 David Bjergsø skrev:
 > "AcKBaR[KAC]" <remrem110@Hotmail.com> wrote in message
 > news:85ih50pd73lnbrhj920sq8t5gm8256aoov@4ax.com...
 > 
 >>Hej
 >>
 >>Jeg har set mig lidt varm på en Audi 100 2.0 E fra 1991 med 80000 km.
 >>på bagen. Det er en tysk import uden det store udstyr andet end ABS &
 >>Serv. styring. Er der nogen som har erfaring med denne model her
 >>tænker jeg på både gode og dårlige. Er det dumt at smide ca. 100K
 >>efter sådan et dyr eller hyr?
 >>
 > 
 > 
 > 
 > Tjah... købsvurderingen på bilpriser.dk siger :
 > 
 >       Fejlfristand kr 86.400
 >       Over middel stand  kr 84.200
 >       Middel stand kr 82.100
 >       Under middel stand kr 79.900
 > 
 > 
 > Også er det oven i købet på en 1992 model, så 100 af de store er nok lige i
 > overkanten .........
 > 
 > Ellers kan jeg kun tale varmt for Audi, har haft flere af slagsen, både 100
 > og 80´ere .... nemme at rep. hvis der sker noget...
 > 
 > /David
 > 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           TDN (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : TDN | 
  Dato :  18-03-04 22:34 |  
  |   
            
 "AcKBaR[KAC]" <remrem110@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:85ih50pd73lnbrhj920sq8t5gm8256aoov@4ax.com...
 > Hej
 >
 > Jeg har set mig lidt varm på en Audi 100 2.0 E fra 1991 med 80000 km.
 > på bagen. Det er en tysk import uden det store udstyr andet end ABS &
 > Serv. styring. Er der nogen som har erfaring med denne model her
 > tænker jeg på både gode og dårlige. Er det dumt at smide ca. 100K
 > efter sådan et dyr eller hyr?
 >
 >
 
 Få en eller anden form for kilometergaranti. Det er mere reglen end
 undtagelsen at Tyske biler er "skruet" tilbage på spedometeret. Det skulle
 være et stort problem i Tyskland hvor sågar servicehæfter bliver forfalsket.
 Der vist noget med at man kan få oplyst km. tallet ved TÜV (de tyske
 synsmyndigheder) som skulle notere km. tallet ved syn. Ellers tjek om
 kabinen ser frisk ud, f.eks. rattet om det er slidt og pedalerne om gummiet
 er slidt af.
 
 Mvh
 Thomas
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           AcKBaR[KAC] (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : AcKBaR[KAC] | 
  Dato :  18-03-04 23:14 |  
  |   
            
 >>
 >>
 >
 >Få en eller anden form for kilometergaranti. Det er mere reglen end
 >undtagelsen at Tyske biler er "skruet" tilbage på spedometeret. Det skulle
 >være et stort problem i Tyskland hvor sågar servicehæfter bliver forfalsket.
 >Der vist noget med at man kan få oplyst km. tallet ved TÜV (de tyske
 >synsmyndigheder) som skulle notere km. tallet ved syn. Ellers tjek om
 >kabinen ser frisk ud, f.eks. rattet om det er slidt og pedalerne om gummiet
 >er slidt af.
 >
 >Mvh
 >Thomas
 >
 
 Tak for dit svar Thomas - Kanon forum det her virkelige gode svar som
 I kommer med!
 
 Jeg vil tage ud og "lugt" lidt til kabinen 
 
 /Torben
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |