Fra form til session ??
Fra : SpookiePower

Dato : 17-03-04 20:00

Jeg har en database indeholdende en masse medarbejdere. Disse
medarbejdere får jeg vist i en rullemenu som koden forneden viser.
I rullemenuen vises nr + navn, og hvis man vælger en person er det
personens email adresse der udvælges via option value.

<select name="modtager"............
<option value="<% response.write ObjRS("email") %>"><%response.write
ObjRS("nummer") %>&nbsp;<%response.write ObjRS("navn") %></option>

Længere nede i min kode prøver jeg at hive den valgte mail adresse ud
på denne måde -

<%Session("mailmodtager") = Request.form("modtager")%>

Mit problem er så at der INTET bliver smidt over i session("mailmodtager")
Hvorfor kommer der intet over i min session ?

Fra : Jan Vinten

Dato : 17-03-04 20:13

Hej du,

Har du prøvet, at udskrive 'mailmodtager' for, at se om der overhovedet er
en værdi i den?

Response.Write("output: " & Request.Form("MailModtager"))

/ Jan

Fra : SpookiePower

Dato : 17-03-04 20:39

"Jan Vinten" <ingen_email@skriv_i_gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en værdi i den?
>
> Response.Write("output: " & Request.Form("MailModtager"))

Ja. Det mærkelige er at selve formen virker fint, når jeg kalder
den samme side som formen er på, hver gang jeg afvikler den.

Men hvis jeg prøver at afvikle formen og så sender indholdet videre
til sendmail.asp (indeholder JMail), så kommer der intet med.

Forneden kan ses den pågældende side jeg har problemer med.
Jeg tænkte på om det kunne være fordi min aspkode kommer
efter formen, så den ikke nå at blive afviklet inden den sendes
videre til sendmail.asp ??

<form action="sendmail.asp"........
<select name="modtager"........... 'Rullemenu
</form>

<%
if len(Request.form("modtager"))>0 then
Session("mailmodtager") = Request.form("modtager")
else
Session("mailmodtager") = defaultmail
end if
%>

Fra : Chrisser

Dato : 18-03-04 08:27

SpookiePower wrote:
> [...]
>
> <%
> if len(Request.form("modtager"))>0 then
> Session("mailmodtager") = Request.form("modtager")

For mig ser det ud som om du gerne vil læse værdien af formen over i en
session FØR du submitter formen, er det korrekt ?
Det kan du ikke, værdien af feltet i formen vil være tom når du spørger da
alt ASP-kode afvikles før formen vises for brugeren. Du er enten nødt til at
submitte din form eller gå over til noget clientsidescript.
Men egentlig kan jeg ikke se at der er nogen grund til at hive emailadressen
ud før du kommer til den side der skal sende din email, måske var det en idé
at du kort beskrev hvad du gerne ville..

Mvh
Chrisser

Fra : SpookiePower

Dato : 19-03-04 11:23

"Chrisser" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

Det jeg har lavet er en form som indeholder en rullemenu med
email adresser. Jeg vælger så en emailadresse jeg vil skrive
til, skriver noget text i selve mailen og trykker submit.

Nu er det så jeg gerne vil have at den valgte mail bliver smidt over
i en session, og så bliver der videre stillet til den asp-side som
indeholde koden til Jmail. Her bruges session'en som så bliver indsat
i koden og mailen bliver sendt.

> For mig ser det ud som om du gerne vil læse værdien af formen over i en
> session FØR du submitter formen, er det korrekt ?

Nej ikke helt. Jeg vil gerne have smidt værdien over i sessionen efter jeg
har lavet mine valg, og efter at jeg trykker submit.

> Det kan du ikke, værdien af feltet i formen vil være tom når du spørger da
> alt ASP-kode afvikles før formen vises for brugeren.

Det troede jeg godt man kunne...pokkers

Her kommer det jeg har lavet - men som ikke virker.

Først noget af min Form side.

[...]

Her er så noget af min sendmail.asp side

Set JMail = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")
JMail.Silent = true
JMail.Logging = true
JMail.ServerAddress = "***********"
JMail.Sender = session("email")
JMail.Subject = Request.Form("subject")
JMail.AddRecipient session("mailmodtager")
JMail.Body = Request.Form("mailtext")
JMail.Priority = 1
JMail.AddHeader "Originating-IP",
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

Fra : Chrisser

Dato : 19-03-04 11:31

SpookiePower wrote:
> [...]
>
> <%
> if len(Request.form("modtager"))>0 then
> Session("mailmodtager") = Request.form("modtager")

Hvis ovenstående er fra samme fil så prøver du at hente email ud før du
submitter, du skal istedet have koden i sendmail.asp - og så er det jeg
mener at det er overflødigt at oprette en session ( idet jeg går ud fra at
sendmail.asp er den fil der sender din mail )

> [...]
> JMail.Sender = session("email")
> JMail.Subject = Request.Form("subject")
> JMail.AddRecipient session("mailmodtager")

Hvorfor ikke bare sige:

JMail.AddRecipient Request.Form("modtager")

Christina

Fra : SpookiePower

Dato : 19-03-04 14:33

Hvorfor tænkte jeg ikke på at det kunne lave så simplet.

JMail.AddRecipient Request.Form("mailmodtager")

Tak skal du have.

Fra : Chrisser

Dato : 19-03-04 14:56

SpookiePower wrote:
> Hvorfor tænkte jeg ikke på at det kunne lave så simplet.
>
> JMail.AddRecipient Request.Form("mailmodtager")

Det er noget med skov og træer - det hænder ind imellem

> Tak skal du have.

Var så lidt

Chrisser