Nyt husbyggeri - fejlopmåling
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 17-03-04 19:16

Nå, jeg fik sendt den forkert, sorry - prøver igen. Jeg canceller når jeg
kommer tilbage til den maskine, jeg har sendt fra før.

Nu er der kommet elementer på vores husbygger
(http://husbygger.eberhardt-bonnesen.dk).

Desværre opdagede jeg i dag, at elemterne er placeret "forkert" i forhold
til opmålingen af værelser da gulvvarme, afløb, vandtilslutninger blev støbt
i fundamentet. Resultat f.eks.:
http://husbygger.eberhardt-bonnesen.dk/images/Dcp_0031_.jpg
Afløb i spisestuen!

Ikke smart. Byggefirmaet siger, at det naturligvis skal rettes - de mener
umiddelbart, at de vil hugge op i betonen. Men så er det, at jeg frygter, at
gulvvarme, isolering, radonspærre osv. evt. vil tage skade. Hvordan sikrer
jeg mig bedst muligt, at skaden bliver rettet, så jeg ikke står i en dum
situation. Jeg kunne forestille mig, at jeg vil komme til at skulle bruge en
advokat. Derfor cc til dk.videnskab.jura.

I øvrigt er det vel ikke smart, at gulvvarmezonerne er "forskudt" i forhold
til de aktuelle værelser. Troede egentligt ikke, at man med et typehus kunne
komme ud for noget af den karakter... Det må jo være prøvet tidligere!

(Det positive er jo, at man kan sige, at vi jo så får et stort badeværelse.)

Vh, Lars

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 21-03-04 09:37

Peder skrev:

Jamen Lars...hvis Byggefirmaet erkender at der er begået en fejl...er det så
ikke også dem der skal afholde udgift osv til følgeskaderne af fejlen...det
er det man har forsikringer til!?? Jeg ville mene at firmaet skal
ændre/rette op på fejlene og ligeledes betale for udførelse af de
tilrettelser der måtte komme efterfølgende......bare en tanke
<<

Jo, byggefirmaet erkender fejlen og det er naturligvis også dem, der skal
afholde udgifterne til reperationen. Det er klart og det ser ikke ud til, at
der er problemer med dette.

Jeg vil bare sikre mig, at jeg får så lidt bøvl med dette i fremtiden - at
der netop er så få (eller ingen) "tilrettelser" senere og at fejlen bliver
rettet korrekt første gang. Så hvordan får man bedst muligt rettet op på
sådan en fejl, når fundamentet nu er støbt? Firmaet siger, at de vil hugge
betonen op, men vil der ikke komme "sår" i huset af dette. Betondækket er
vel på en eller anden måde lukket tæt af hensyn til bl.a. fugt- og
radonspærre, og man kan vel ikke hugge i dette uden risiko for forringelse
af betondækket? For ikke at tale om risiko for at ødelægge gulvvarme osv.

Vi har bedt firmaet om en skriftlig dokumentation på, hvad de mener, der
skal gøres ved problemet, og det får vi, omend de faktisk ikke var meget for
at give os en - byggelereden sagde, at han ikke var så godt til det med
lange tekster...

NB Held og lykke med det hele
<<

Jo tak, det er der vist brug for... (-;

Jeg har nu stadig tiltro til byggefirmaet på trods af denne fejl. Håber, at
jeg har god grund til dette.

Vh, Lars.

Fra : H.S.

Dato : 23-03-04 13:09

"Lars Bonnesen" <none@noneæøå.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af betondækket? For ikke at tale om risiko for at ødelægge gulvvarme osv.

Jeg ville også mene den bedste måde at udbedre fejlen på, ville være at
hugge de berørte område op, omlægge kloark (eller hvad det nu var) og så
støbe igen. - Det skulle umiddelbart ikke volde problemer.