Emiliegade
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-03-04 18:52

Er her nogle kvikke hoveder der lige ved hvad 1918 Emiliegade København V
hedder nu?

Tak

Jesper

Fra : aafe

Dato : 17-03-04 19:01

On Wed, 17 Mar 2004 18:52:11 +0100, "Jesper Nielsen" wrote:

>Er her nogle kvikke hoveder der lige ved hvad 1918 Emiliegade København V
>hedder nu?

Jamen, Emiliegade blev jo - såvidt jeg ved - jævnet med jorden tilbage
i firsene eller halvfemserne.

mvh
Arne

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 17-03-04 23:01

"aafe" skrev i en meddelelse
"Jesper Nielsen" wrote:

> Jamen, Emiliegade blev jo - såvidt jeg ved - jævnet med jorden tilbage
> i firsene eller halvfemserne.

Gjorde den det - ? Den der på kortet går fra Sankt Jørgens sø op til
Vodroffsvej? I hvert fald må jeg have været til foreningsmøder på den
adresse, hvor "Eventyrernes Klub" havde til huse - netop i Emiliegade
i 1980'erne.

Senere blev de møder holdt et andet sted, men jeg har da aldrig hørt at
Emiliegade ikke skulle eksistere mere. Kan det være i forbindelse med
eet eller andet nybyggeri, at man har inddraget det område?

Hilsen Ruth

Fra : aafe

Dato : 17-03-04 23:16

On Wed, 17 Mar 2004 23:00:30 +0100, "Ruth Nielsen" wrote:

> [...]
>Vodroffsvej? I hvert fald må jeg have været til foreningsmøder på den
>adresse, hvor "Eventyrernes Klub" havde til huse - netop i Emiliegade

Ja, en af mine bekendte dengang var lydmanden Per Assentoft, der boede
i det sidste hus på venstre hånd før søen, og det hus blev revet ned,
og Per blev genhuset i en af højhusene på Platanvej.

Jeg mener, at hele vejen blev jævnet med jorden, for netop at give
plads til et større nybyggeri. Jeg mener dog også, senere at have
undret mig over, at navnet alligevel overlevede ?

Men, eftersom jeg bor i Vodroffs Tværgade, der netop munder ud i
Vodroffsvej, lige overfor der hvor Emilievej lå, vil det faktisk ikke
tage mig mere end fem minutter, lige at smutter derover og kigge

Så, det kan jeg måske gøre lidt senere

>Senere blev de møder holdt et andet sted, men jeg har da aldrig hørt at
>Emiliegade ikke skulle eksistere mere. Kan det være i forbindelse med
>eet eller andet nybyggeri, at man har inddraget det område?

Ja, sådan hænger det sammen.

med venlig hilsen

Arne

Fra : aafe

Dato : 17-03-04 23:19

On Wed, 17 Mar 2004 23:16:16 +0100, aafe wrote:

>... hvor Emilievej lå ...

Sludder: Emiliegade

mvh
Arne

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-03-04 23:38

Ruth Nielsen skrev:
> [...] I hvert fald må jeg have været til foreningsmøder på den
> adresse, hvor "Eventyrernes Klub" havde til huse - netop i
> Emiliegade i 1980'erne.

Var det ikke "De Berejstes Hus", der lå i Emiliegade?
Jeg boede på Frederiksberg, da man rev husene i gaden ned.
Husker desværre ikke årstallet. Jeg kan huske at der var
underskriftindsamlinger for bevarelse af gaden. Jeg var endda
med til en "støttefest" i Saltlageret. Men det hjalp ikke. Jeg har
et Krak-kort fra 1990, hvor gaden er væk. Var det ikke Bikuben,
der byggede flere huse af samme slags, som dem ved Norsvej
og Sveasvej?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : aafe

Dato : 18-03-04 00:05

On Wed, 17 Mar 2004 23:38:29 +0100, "Herluf Holdt, 3140" wrote:

>... Var det ikke Bikuben,
>der byggede flere huse af samme slags, som dem ved Norsvej
>og Sveasvej?

Jeg var lige henne og kigge, og det - efter min mening triste -
kompleks der ligger der nu, hedder søreme noget så flot som
Frederiksberg Søpark.

mvh
Arne

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 18-03-04 22:45

"Herluf Holdt, 3140" < skrev i en meddelelse

> Var det ikke "De Berejstes Hus", der lå i Emiliegade?

Åh jo - det var da vist dét huset hed, hvor vi holdt de møder.

Godt gået !

Hilsen Ruth

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 17-03-04 23:16

aafe skrev:

> Jamen, Emiliegade blev jo - såvidt jeg ved - jævnet med jorden tilbage
> i firsene eller halvfemserne.

Gaden findes på Kraks kort fra 1988, men på 1997-kortet er den væk, så
du er på rette spor med dateringen.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-03-04 23:51

Thomas Thorsen skrev:

> Gaden findes på Kraks kort fra 1988, men på 1997-kortet er den væk, så
> du er på rette spor med dateringen.

Ja, nettet strammes: I mit tilsvarende kort fra '93, hvis redaktion sluttede august
1992, er Emiliegade heller ikke med.

--
Mvh.: Jørgen www.emiGrandt.dk - nu med sombrero.

Fra : aafe

Dato : 18-03-04 00:02

On Wed, 17 Mar 2004 23:50:49 +0100, "Jørgen Grandt" wrote:

>Ja, nettet strammes: I mit tilsvarende kort fra '93, hvis redaktion sluttede august
>1992, er Emiliegade heller ikke med.

Ja, det var lige i overgangen mellem firserne og halvfemserne.

mvh
Arne