Plukvéer
Fra : HappyHenrik.dk

Dato : 17-03-04 17:25

Min kæreste der præcist er i 25 uger henne i dag, har en del plukvéer - når
hun sidder eller ligger har hun omkring 15 om dagen, men når hun rejser sig
og går rundt eller står stille kan de komme i stimer.

Er det normalt ?

Det skal siges at hun i sidste uge var indlagt 2 dage pga blødninger - dog
kunne man ikke finde en årsag, da både hun og barnet har det godt.

Mvh

Henrik

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 17-03-04 18:05

HappyHenrik.dk wrote:

> Min kæreste der præcist er i 25 uger henne i dag, har en del plukvéer - når
> hun sidder eller ligger har hun omkring 15 om dagen, men når hun rejser sig
> og går rundt eller står stille kan de komme i stimer.

Det er helt normalt. Jeg havde masser af plukveer i mine graviditeter.
Maven bliver pludselig helt hård og stram og man stopper op midt i en
bevægelse og venter på at det går over.

Marianne Feddersen

Fra : HappyHenrik.dk

Dato : 17-03-04 22:14

Marianne Feddersen wrote:
> Det er helt normalt. Jeg havde masser af plukveer i mine graviditeter.
> Maven bliver pludselig helt hård og stram og man stopper op midt i en
> bevægelse og venter på at det går over.

Men er det også normalt den måde hun får dem, altså i stimer når hun går
rundt, så hun er nød til at sætte sig ned igen ?

Mvh

Henrik

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 18-03-04 08:43

HappyHenrik.dk wrote:

> Men er det også normalt den måde hun får dem, altså i stimer når hun går
> rundt, så hun er nød til at sætte sig ned igen ?

Jeg kan huske at der var perioder hvor det var hele tiden og bare jeg
lavede den mindste bevægelse strammede det hele til, så vidt jeg husker
er det bare livmoderen der øver sig. At det kommer i stimer tror jeg
bare betyder at vi er forskellige, men hvis I er utrygge ved det, så tag
en snak med jeres læge eller jordemoder.

Marianne Feddersen