Hvad er det her??
Fra : Michael

Dato : 17-03-04 16:09

Har fået et par mails fra "microsoft" Man kan vel se ironien!!

Men hvad står der egentlig.. På "dansk"....Kan jeg se hvem den er sendt fra
i virkeligheden..??..Og hvor og hvordan??

/ Michael...
-

Date: Wed, 17 Mar 2004 13:27:08 +0100 (MET)
From: "MS Security Services" <>
To: "Commercial Customer" <yjvfbww_cwpihegf@support_ms.com>
SUBJECT: Last Microsoft Security Patch

--ddjoafwnjnheng

------------------ Virus Warning Message (on mtvirus)

Found virus WORM_SWEN.A in file QD.exe
The uncleanable file is deleted.

Fra : emj

Dato : 17-03-04 16:38

On Wed, 17 Mar 2004 16:08:46 +0100, "Michael" <mikkos@webspeed.dk>
wrote:

>Har fået et par mails fra "microsoft" Man kan vel se ironien!!
>
>Men hvad står der egentlig.. På "dansk"....Kan jeg se hvem den er sendt fra
>i virkeligheden..??..Og hvor og hvordan??

Herregud da
Vi er mange, der har fået flere hundrede af den slags "SWEN.A" om
dagen
Du får dem, fordi du bruger din rigtige e-mailadresse i newsgrupperne
og de vil vælte ind på din adresse "Michael" <mikkos@webspeed.dk>
indtil du ændrer den til f.eks. "Michael" <mikkosNOSPAM@webspeed.dk>

Hilsen emj

Fra : Kristian Thy

Dato : 17-03-04 17:44

emj uttered:
> Du får dem, fordi du bruger din rigtige e-mailadresse i newsgrupperne
> og de vil vælte ind på din adresse "Michael" <mikkos@webspeed.dk>
> indtil du ændrer den til f.eks. "Michael" <mikkosNOSPAM@webspeed.dk>

....hvorefter de så vil vælte ind hos webspeed og ligge. Hvis du
endelig vil bruge en falsk email på Usenet, så vær sød at bruge et
ikke-eksisterende toplevel domæne, fx .invalid.

\\kristian

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 17-03-04 21:18

> ...hvorefter de så vil vælte ind hos webspeed og ligge. Hvis du
> endelig vil bruge en falsk email på Usenet, så vær sød at bruge et
> ikke-eksisterende toplevel domæne, fx .invalid.
>
> \\kristian

Og det skulle så hermed være ordnet...(sørgeligt det er nødvendigt)

Men det jeg mente med mit q var nu om ikke man udfra det som står i headeren
har mulighed for at spore det tilbage til en man kan dunke i hovedet??

/ Michael...

Fra : Michael

Dato : 17-03-04 21:30

Uuuups...... Det gik vist lidt for hurtigt....

Fra : emj

Dato : 17-03-04 21:54

On Wed, 17 Mar 2004 21:17:44 +0100, "news.inet.tele.dk"
<mikkos@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Men det jeg mente med mit q var nu om ikke man udfra det som står i headeren
>har mulighed for at spore det tilbage til en man kan dunke i hovedet??

Nej, for afsenderen har ikke sendt dig den mail og han kan ikke
forhindre, at du får de mails
Hilsen emj

Fra : Eric Klinke

Dato : 21-03-04 15:05

Hej Michael.

Jeg har selv fået nogle lignende mails, og jeg kontaktede Tdc`s
kundeservice for at få hjælp.
De fortalte at man ikke kan se den rigtige afsender adresse, fordi
de sender via en anden ( bl.a. firmaer o.lign.)for at man skal tro
at det er fra et godkendt firma man kan stole på.
Dernæst sender de ofte en exefil eller en zipfil eller måske endda
en opdatering til ens eget virusprogram.
Hvis man så dobbeltklikker på filen, vil virusen blive
indstalleret på din computer, så pas på.

I den mail du har fået står det at det er fra MS security
services, hvilket umiddelbart vil sige at det burde være fra
Microsoft, men det er det ikke.
Til sidst vil jeg bare sige til dig at du har været heldig da det
er en såkaldt orm du kunne have fået indenfor.

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-03-04 15:33

Eric Klinke <privat@saulpaulus.dk> wrote:

> [...]
> de sender via en anden ( bl.a. firmaer o.lign.)for at man skal tro
> at det er fra et godkendt firma man kan stole på.

Det er korrekt at From: adressen er forfalsket, men det er ikke svært at
finde ud af hvor mailen kommer fra. Her er hvad du gør

1) Vis emailens header (i Outlook Express gøres det med ctrl-F3)
2) Find en linie hvor der står Received from <IP adresse m.v.>, og
hvor din mail server indgår (sikkert noget med tele.dk).
3) Her kan du se IP adressen på den computer, som har
afleveret mailen til dig.
4) På www.dnsstuff.com eller www.ripe.net laver du
et IP whois lookup.

Det kan være meget sjovt de første par gange, men der er ikke voldsomt
meget du kan bruge informationen til (jo, du kan via punkt 4 findes en
abuse email adresse, som du kan klage til; hvis du er heldig tager denne
abuse funktion kontakt til afsenderen...).

Delete tasten er stadig det nemmeste

--
Jesper Lund