Irriterende fejl i Office 97 kontra termin~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 17-03-04 09:16

Vi kører både office 97 på Windows 2000 terminalserver og Windows 2003
terminalserver.

På 2003 er det noget lort. Men det retter sig, hvis vi køber Office 2003
næste år.

På Window 2000 terminalserver har vi især to irriterende problemer, som
driller.

1) Når man vælger funktionen "Send-to" så har nogle brugere en
Exchangemulighed og andre ikke. Hvad er galt? Profilerne ser ens ud.

2) Når så dokumentet kommer over i Outlook, er det nogle gange som dot -
ikke doc. Det er også et problem, da mange mail-scannere afviser dot som
princip.

Hvad skal man gøre. Skal vi leve med problemet indtil at Office 2003 kommer
på banen?

Jeg har forsøgt at få noget support, men Office er lavstatus område. Ingen
konsulenter vil nedværdige sig til at rode med det. Omvendt vil jeg heller
ikke kaste for mange penge efter det, for det er også lavstatus hos. Hos
personaleforeningen vil man ikke nedværdige folk til få undervisning i det,
for undervisning i tekstbehandling er kun noget man byder arbejdsløse og
kontanthjælpsmodtagere.

Carsten Overgaard

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-03-04 10:08

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1) Når man vælger funktionen "Send-to" så har nogle brugere en
> Exchangemulighed og andre ikke. Hvad er galt? Profilerne ser ens ud.

Jeg kender ikke så meget til terminalservere, men problemet kendes også uden
for. Her skyldes normalt problemer med win.ini.

Jan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-03-04 07:54

Carsten Overgaard wrote:

> 2) Når så dokumentet kommer over i Outlook, er det nogle gange som
> dot - ikke doc. Det er også et problem, da mange mail-scannere
> afviser dot som princip.

Har du tjekket for virus?
Der er nogle macro vira der laver det nummer

Kan du ikke undlade disse kommentarer?

- Peter

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 19-03-04 07:48

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du tjekket for virus?
> Der er nogle macro vira der laver det nummer

Alle vore maskiner har F-secure installeret. Endvidere bliver de scannet
hver morgen af Alchemy. F-secure har ikke fundet noget. Alchemy rapporterer
ikke om nye programmer.

Jeg tror ikke at det er en virus.

Carsten Overgaard

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-03-04 11:09

Carsten Overgaard wrote:

> Alle vore maskiner har F-secure installeret. Endvidere bliver de
> scannet hver morgen af Alchemy. F-secure har ikke fundet noget.
> Alchemy rapporterer ikke om nye programmer.

Det er ikke nye programmer som sådan
Man kan være uheldig at få en stump kode ind i normal.dot (words generelle
template - gælder for alle dokumenter/templates)
Den kode laver totalt ged i words opsætning og gemmer blandt andet alle
dokumenter som templates
Det er en kendt sag i Off97
Tager dine AV programmer makro vira med i betragtning?

> Jeg tror ikke at det er en virus.

Tror ikke?
Viden er bedre
Blandt andet Word og Access kan få problemer med macro vira
Check normal.dot for besynderligheder
En metode i Off97 er at angive at der skal spørges hver gang word vil gemme
ændringer i normal.dot
Off2K og senere har en bedre beskyttelse mod dette problem

- Peter

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 21-03-04 23:10

> [...]
gemme
> ændringer i normal.dot
> Off2K og senere har en bedre beskyttelse mod dette problem

Du kan også slette normal.dot og starte Word.
Så genereres der en ny.
Tilret den og overskriv brugerens ved hvert logon.
Mvh
Jess

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-03-04 08:04

"Jess Mathiasen" wrote

> Du kan også slette normal.dot og starte Word.
> Så genereres der en ny.
> Tilret den og overskriv brugerens ved hvert logon.

En oplagt mulighed hvis man har mulighed for at vedligeholde disse ting
centralt
Der er en del ting man mister ved at droppe normal.dot

- Peter

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 23-03-04 11:28

> [...]
gemme
> ændringer i normal.dot
> Off2K og senere har en bedre beskyttelse mod dette problem

Vi har nu forsøgt at slette alle normal.dots en given bruger kan se.

Problemet blev ikke løst af den grund, selvom vi starter på en frisk
normal.dot.

Carsten Overgaard

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-03-04 21:50

Carsten Overgaard wrote:

> Vi har nu forsøgt at slette alle normal.dots en given bruger kan se.

Det havde være mere elegant at gå ind i makroeditoren og undersøge om
normal.dot indehold irrelevant kode
Til en anden gang så kan du se den fulde sti til normal.dot i opsætningen
for word
Den kan enten ligge lokalt eller på et netværksdrev - alt efter tilpasninger
etc

- Peter