MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Prob. med højrekliksmenu
Fra : Ole Olsen

Dato : 17-03-04 00:54

Er der nogen der kan give mig vejledning i (eller link til), hvordan
man tilføjer et nyt program til Windows højrekliksmenu?

Af uransagelige årsager er muligheden for at åbne et nyt Notesblok-fil
forsvundet.

OO

Fra : Ole Olsen

Dato : 17-03-04 00:55

Hov, jeg glemte vist at nævne at det er XP jeg bruger

OO

Fra : René Jensen

Dato : 17-03-04 10:23

Ole Olsen wrote:
> [...]
> man tilføjer et nyt program til Windows højrekliksmenu?
>
> Af uransagelige årsager er muligheden for at åbne et nyt Notesblok-fil

Hent TweakUI fra Microsoft hjemmeside, her skulle der gerne være et
faneblad, hvor man kan redigere hvilke "nye ting", man ønsker sig der
skal være ved popup menuen.

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Ole Olsen

Dato : 17-03-04 23:42

On Wed, 17 Mar 2004 10:23:09 +0100, René Jensen
<not4u2know@privacy.org> wrote:

>Hent TweakUI fra Microsoft hjemmeside, her skulle der gerne være et
>faneblad, hvor man kan redigere hvilke "nye ting", man ønsker sig der
>skal være ved popup menuen.

Det har jeg så prøvet, med ved installationen får jeg følgende
fejlmeddelelse: Procedureadgangspunktet GerdllDirektoryW clev ikke
fundet i DLL-bibliotekket KERNEL32.dll, Hmm...

OO

Fra : Christopher Tracy

Dato : 17-03-04 11:15

Hej

"Ole Olsen" <oo@pq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man tilføjer et nyt program til Windows højrekliksmenu?
>
> Af uransagelige årsager er muligheden for at åbne et nyt Notesblok-fil

Tilføj en ny genvej her: C:\Documents and Settings\Bruger-navn\SendTo
Du skal muligvis sætte mappe indstillinger til at vise skjulte mapper og
filer.

--
/C.T.

May U live 2 C the dawn.

Fra : Ole Olsen

Dato : 17-03-04 23:37

On Wed, 17 Mar 2004 11:14:31 +0100, "Christopher Tracy"
<goldartist@_remover_This_yahoo.com> wrote:

>Tilføj en ny genvej her: C:\Documents and Settings\Bruger-navn\SendTo
>Du skal muligvis sætte mappe indstillinger til at vise skjulte mapper og
>filer.

Det lyder besnærende nemt, men desværre kan jeg ikke få det til at
virke. Der dukker ikke et nyt menupunkt op når jeg gør som du anviser

OO

Fra : Leo.E

Dato : 18-03-04 05:00

Ole Olsen <oo@pq.dk> wrote in message news:<ukkh50trvej1opusca50osn0vo5m4o7502@4ax.com>...

> Det lyder besnærende nemt, men desværre kan jeg ikke få det til at
> virke. Der dukker ikke et nyt menupunkt op når jeg gør som du anviser
>
> OO

Jo, hvis du højreklikker i mappen;)
Det lyder også som om du ikke SP1 installeret?
Leo

Fra : Ole Olsen

Dato : 18-03-04 23:23

On 17 Mar 2004 19:59:58 -0800, le01@post9.tele.dk (Leo.E) wrote:

>Det lyder også som om du ikke SP1 installeret?

Det er rigtigt nok. Har det nogen betydning?

OO

Fra : Leo.E

Dato : 19-03-04 08:01

Ole Olsen <oo@pq.dk> wrote in message news:<a98k5090r25p918970q2e7nonpnvv1es72@4ax.com>...

> Det er rigtigt nok. Har det nogen betydning?
>
> OO
Jo, f. eks den besked du får når du vil installere Powertoy
samt det giver et mere stabilt system;)
Leo

Fra : LarsS

Dato : 18-03-04 18:31

Ole Olsen skrev:

> Er der nogen der kan give mig vejledning i (eller link til), hvordan
> man tilføjer et nyt program til Windows højrekliksmenu?

brug evt. winAssociate (lille utility program):
Læg genvej til winAssociate i "Send Til"-menu'en, så kan
alle filer sendes til winAssociate som så vil åbne med
alle datareg.base-oplysninger om pågældende fil, og alle
muligheder for at bestemme & tilføje hvilke programmer der
skal være i højrekliksmenu, hvilket der skal være default,
ikon for filtype o.s.v.
Arbejder med datareg.base i "RealTime", så ta' evt. back-up
af denne først...
http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html

/LarS