Oplægning af dokumeneter
Fra : Jan Fjorbak

Dato : 16-03-04 21:26

Hej i gruppen

Håber det er det rigtige sted.
Jeg vil geren oplægge nogle dokumenetr på server som er i formatet *****.doc
og kunne nedtage disse igen hvordan gøres det, jeg har ingen problemer når
det er "zip" filer
Er det mig der gør noget forkert.

Jan

---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-03-04 21:30

"Jan Fjorbak" <info@fjorbak.dk> skrev :

>Jeg vil geren oplægge nogle dokumenetr på server som er i formatet *****.doc
>og kunne nedtage disse igen hvordan gøres det, jeg har ingen problemer når
>det er "zip" filer

Det gør du på nøjagtig samme måde.

Alt efter hvordan brugeren, så har sat sit system op, så vil det
enten blive åbnet eller downloadet, det kan du ikke ændre på.

Du kan evt, skrive at folk skal højreklikke og bruge gem som,
hvis de ønsker at downloade filen uden at åbne den.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-03-04 21:38

"Jan Fjorbak" <info@fjorbak.dk> skrev

> Håber det er det rigtige sted.

Ja, den er god nok

> Jeg vil geren oplægge nogle dokumenetr på server som er i formatet
*****.doc
> og kunne nedtage disse igen hvordan gøres det, jeg har ingen problemer når
> det er "zip" filer

Du lægger doc-filer ud på serveren via ftp - på samme måde, som du lægger
alt andet ud.

Du linker til doc-filer, som du linker til alt andet. Hvordan brugerens OS
behandler filen (åbner den i browser eller word eller lægger på HD),
afhænger af brugerens opsætning.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Christian Knudsen

Dato : 17-03-04 05:30

Desuden bør det altid være et brugervalg, hvorfor jeg ikke vil anbefale at
lede efter "alternative metoder", for at tvinge folk til at downloade
dokumentet.

--
Mvh.
Christian Schultz Knudsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-04 22:04

Jan Fjorbak skrev:

>Jeg vil geren oplægge nogle dokumenetr på server som er i formatet *****.doc
>og kunne nedtage disse igen hvordan gøres det, jeg har ingen problemer når
>det er "zip" filer

Det lyder som om du har røvet, men der er noget der ikke virker.
Det kunne skyldes at serveren ikke melder korrekt om filtypen,
men det kan også være et modtagerproblem.

Prøv at forklare mere om hvad du har prøvet og hvilke problemer
det gav.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-04 22:23

Bertel Lund Hansen skrev:

>Det lyder som om du har røvet

Det var vist en lidt grov anklage. Der skulle nu have stået
"prøvet".

--
Bertel