MS Windows
briani 27239
Nogen som kan hjælpe mig?
Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-03-04 19:00

Hej!

Min computer er begyndt pludseligt, at genstarte imens jeg arbejder på den.
Når den så er genstartet, får jeg en meddelelse om, at fejlen på computeren
er, mit lydkort "c-media ac97" som skal opdateres. Men når man så går ind på
c-media, kan man ikke se hvilke opdatering man skal vælge. Men jeg tror
ikke, at min computer genstarter på grund af mit lydkort og har også prøvet,
at vælge automatisk opdatering på lydkortet og den fandt ikke nogen
opdatering.

Problemet har jeg haft før, hvor jeg slettede og geninstalleret hele mit
c-drev og efter det, kørte den fint igen, men nu er problemet så kommet
tilbage. Nogen som ved, hvad dette problem kan skyldes?

Mvh

Kasper

Fra : Noggy Lee

Dato : 16-03-04 19:57

Prøv lige at få installeret et Windows XP kompetibelt lydkort og se om
problemet forsvinder. :)

Vh,
Noggy

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-03-04 21:15

Bo Nielsen skrev i sit indlæg på usenet:
> skal vælge. Men jeg tror ikke, at min computer genstarter på grund af
> mit lydkort og har også prøvet, at vælge automatisk opdatering på
> lydkortet og den fandt ikke nogen opdatering.

Hvorfor tror du ikke det ?

Underlige genstarter i XP plejer at være forårsaget af en eller anden
driver, der ikke er kompatibel med XP.

Så det lyder meget sansynligt, at det er et lydkort.

Jan

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Peter

Dato : 16-03-04 22:15

"Bo Nielsen" <bon@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> c-drev og efter det, kørte den fint igen, men nu er problemet så kommet
> tilbage. Nogen som ved, hvad dette problem kan skyldes?

Du skal ikke gå ind på C.Media, for at finde driver, men ind på dit budkorts
fabrikant side. AC97, leveres til mange forskellige bundkort og med mange
forskellige chipset, og da alt helst skal gå op i en højere enhed, vil dem
der har lavet dit bundkort have den bedste løsning.
Jeg kører selv med AC97 på mit bundkort (fordi jeg er for fattig, til at
købe et rigtig lydkort), og det kører uden probklemer i WinXP.

Peter B