Kan dette system kører sammen og får jeg d~
Fra : Michael Jensen

Dato : 26-04-01 21:44

Hejsa

Jeg står nu her og skal til at købe pc. Jeg har i denne sammenhæng tænkt mig
at købe delene selv og derefter selv samle det. Det som jeg indtil videre
har haft kig på er:

bundkort Soltek SL75KAV-X, Socket A
pris 811,20
processor AMD Athlon (Thunderbird) 1000 MHz, Socket A, 133/266 bus
pris 1350,40
grafikkort ASUS AGP-V7100 TV GeForce-2 MX, 32 RAM
pris 937,60
harddisk Quantum Quantum Fireball Plus AS, 30 GB, 7200 rpm
pris1065,60
skærm Samsung Samsung syncmaster 755DF, 17" Dynaflat billedrør
pris1809,60
mus Logitech Cordless Desctop PRO mus + tastatus
pris 692,80
DVD ASUS DVD-612, 12xDVD, 40xCD-ROM, IDE, Retail
pris 779,20
lydkort Ceative Sound Blaster Live Player 5,1 Retail
pris 587,20

priserne er ekls. moms

Da jeg ikke har prøvet at købe det inkeltvis før ville jeg lige høre om det
er noget i tror kan fungere sammen. Hvis I har forbedringer evt. bedre ting
til samme pris eller billigere så vil jeg da gerne høre nærmere.

Hvad skal jeg kigge efter når jeg også skal have kabinet (midi) og køler.
Jeg har ikke de store planer om at overclocke endnu, så det behøver vel ikke
at være en monster køler.

Hilsen Michael

P.S. når man køber et system som løsdele følger der så de ledninger med som
forbinder tingene??

Fra : Sven

Dato : 27-04-01 00:50

Der valgte grafikkort er en flaskehals. Køb et der er hurtiger, hvis du har
råd.

/Sven
/**
'Figuring things out for your self is the only freedom anyone really has.
Use that freedom. Make up your own mind...'
- Starship Troopers
*/

Michael Jensen <michael@ogj.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ca18k$ovu$1@sunsite.dk...

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-04-01 08:26

"Sven" <fjern_sparx@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Der valgte grafikkort er en flaskehals. Køb et der er hurtiger, hvis du
har
> råd.

Ved du noget om det tilbud shg.dk har på et Point of View GeForce2 MX-200,
64 MB, AGPx4 til 999 incl. moms. Er det ok eller er det noges billigt bras?

Med hensyn til kabinet og kølere/blæser: Hvis man køber et kabinet og
strømforsyning med blæser, skal man så også have en CPU køler, hvis man i
første omgang ikke har tænkt sig at overclocke den??

--
Hilsen Michael

Fra : Thomas Bowers

Dato : 27-04-01 10:30

Så vidt jeg ved, er det Nvidia's bud på et grafikkort der er designet til
2D-grafik. Altså for at tage kampen op med Matrox G400 og G450, der er
Nvidia overlegne, når man kommer op i +1600*1200 opløsninger i 2D
3D-mæssigt kan jeg ikke anbefale dig at købe det !
Hold dig til et Geforce 2MX eller Geforce 2

Mht. dit køler spørgsmål, så SKAL du have en cpu-køler (samt kølepasta)
ellers er din pipfugl blevet steget levende efter 1-2 sek. !
Hvis vil overclocke skal du overveje en god køler (f.eks Silverado eller
Taisol)
Angående din T-bird 1 Ghz, så prøv at få fat i en AXIA eller AVIA (en kode
der står cpu-kernen efterfulgt af en række tal) -> de kan begge overclockes
til +1400 mhz !

Hilsen Thomas

Fra : Sven

Dato : 27-04-01 10:39

Grafikkortet er sikkert ikke noget bras, men jeg vil mene at det er
langsommere end et almindelig MX, da rammene kører med den halve båndbrede.
Du får gi´r ikke så meget at det så er 64MB. Men alle MX kort er sådan set
for langsomme.

Hvis du køber hos shg (og du vil nok gerne have et med tv-udgang), så ville
jeg købe deres Asus 7700 GF2 GTS 32 MB DDR ram m/TV retail til 1849,-

Mht. køler. Ja så absolut! Den bliver du nød til at købe, da den ikke følger
med i noget. Ellers er glæden nok af kort varighed ;)

/Sven
/**

nyhedsmeddelelse:9cb6sj$67$1@sunsite.dk...