| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Bil-jungle! Fra : Ann Nielsen | 
  Dato :  16-03-04 17:08 |  
  |   
            Hejsa.
 
 Vi er igang med at fumle os fremad i den biljungle, der findes derude i det
 virkelige liv! Skræmmende er det!
 
 Vi vil gerne have en ny bil, med god garanti (12 års rustgennemtærring, 3
 års totalgaranti), god plads (behøver ikke lige frem være en lastvogn) og
 dejlig siddekomfort for os høje skandinavere (dvs rattet skal kunne gå ind
 og ud - og op og ned). Den må max koste 300.000 kr, og meget gerne mindre :)
 Vi kører ca. 25.000 km om året, og har hund (den er dog i transportkasse, og
 det fylder jo lidt mere, trods at det "kun" er en skødehunds størrelse).
 
 Men sikke en jungle. Er der nogle derude, der har nogle rigtig gode
 erfaringer med deres nye biler?
 
 Jeg ved godt, at I alle sikkert har nogle gode råd, men jeg er også sikker
 på, at der er nogle der har nogle dårlige erfaringer med deres nye biler.
 Jeg er lutter øre for det hele.
 
 
 På forhånd tak,
 
 Ann Nielsen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           jan@stevns.net (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  16-03-04 18:18 |  
  |  
 
            "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev :
 >Vi vil gerne have en ny bil, med god garanti (12 års rustgennemtærring, 3
 >års totalgaranti), god plads (behøver ikke lige frem være en lastvogn) og
 >dejlig siddekomfort for os høje skandinavere (dvs rattet skal kunne gå ind
 >og ud - og op og ned). Den må max koste 300.000 kr, og meget gerne mindre :)
 Jeg har for kørt tid siden prøvet den ny Ford Focus C-Max .... uhmmm!
 den overrasker svært meget - selv den alm stationcar version, er
 faktisk rigtigt velkørende og rummelig.  (og til at betale)
 Men - du har ret, det er sgu' en jungle.
  
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Johansen [600~ (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  16-03-04 19:36 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Mar 2004 18:18:03 +0100, jan wrote:
 > Men - du har ret, det er sgu' en jungle.
 Og så alligevel ikke... jo det er en jungle når vi snakker Hr. og Fru
 Danmark biler med en 1,kedelig motor ilagt...
 Men går man efter noget mere specielt er det faktisk ganske ligetil   
Lad manden vælge, så er problemet løst   )
 -- 
 Martin Johansen [6000]
 http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            jan@stevns.net (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  16-03-04 20:48 |  
  |  
 
            "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :
 >Lad manden vælge, så er problemet løst   )
 Tjaehhh - tro det eller lad være ....  en af mine tidligere biler var
 faktisk fruen's valg - hun syntes svært godt om dens udseende, farve,
 og et par andre ting,  så en Rekord D Berlina kom ind i familien, for
 længe længe, meget længe siden. 
 Den var nu slet ikke så ringe endda, men det var fruen's bil, medens
 jeg og brormanden pissede rundt i små hidsige Simca'er med ordentlige
 gasværker, og rigtige tragte- øehh, og lidt motor "utenom det vanliga"
 de var sgu svært sjove de æsker - en ting de ikke kunne : vælte ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Martin Johansen [600~ (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  19-03-04 18:06 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Mar 2004 20:47:43 +0100, jan wrote:
 > Den var nu slet ikke så ringe endda, men det var fruen's bil, medens
 > jeg og brormanden pissede rundt i små hidsige Simca'er med ordentlige
 > gasværker, og rigtige tragte- øehh, og lidt motor "utenom det vanliga"
 Hehe det lyder som når min gamle fader fortæller om dengang med hans
 Morris Mascot og dens fortræffelige svingegenskaber   
> de var sgu svært sjove de æsker - en ting de ikke kunne : vælte ;)
 Ahh slet ikke?
 -- 
 Martin Johansen [6000]
 http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              jan@stevns.net (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  19-03-04 18:20 |  
  |  
 
            "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :
 >> Den var nu slet ikke så ringe endda, men det var fruen's bil, medens
 >> jeg og brormanden pissede rundt i små hidsige Simca'er med ordentlige
 >> gasværker, og rigtige tragte- øehh, og lidt motor "utenom det vanliga"
 >Hehe det lyder som når min gamle fader fortæller om dengang med hans
 >Morris Mascot og dens fortræffelige svingegenskaber   
Tjaehhh - Sømkasserne var jo bilen af slagsen, med et hjul i hvert
 hjørne, og de er pr. definition ikke specielt lette af vælte ;)
 De kunne æde sving som en bedre alfa, og ellers tonse derudaf...
 Min havde en 1600 maskine, med racerslebet knast, 2 Dobbelte 40mm
 Dell'orto'er, lettede ventil, hårdere fjedre, og bearbejdet topstykke,
 så den har vel kunne rive 140-150 heste af sig, ved 8-9000 snoninger -
 det lyder ikke at specielt meget, men bilen vejede ikek ret meget, så
 den var kvik - ganske kvik.
 >> de var sgu svært sjove de æsker - en ting de ikke kunne : vælte ;)
 >Ahh slet ikke?
 Det lykkedes ikke os at vælte med nogen af dem.  At stationcar
 versionen slog kolbøtter ud over et autoværn, var ikke bilens skyld,
 men en ret overoptimistisk chaufut.
 Kom med 120 rundt i et sving, ramte autoværnet i modsatte bane, og
 tjuhej en lufttur.  Vi burde egentligt slet ikke være i live den dag i
 dag , når vi tænker lidt tilbage....   Men hold op de var sjove de
 kasser.   
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Alfisten Hr. Mogens ~ (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Alfisten Hr. Mogens ~ | 
  Dato :  19-03-04 18:23 |  
  |   
            On Fri, 19 Mar 2004 18:20:16 +0100, jan@stevns.net wrote:
 
 >De kunne æde sving som en bedre Alfa...
 
 Jeg tror faktisk aldrig, at en sådan æske har givet mig baghjul på de
 små veje i Vestjylland!
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Peter Weis (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Weis | 
  Dato :  19-03-04 18:58 |  
  |   
            
 "Alfisten Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in
 message news:72bm50lks986ncnl6oiajtt14m53433fie@4ax.com...
 > On Fri, 19 Mar 2004 18:20:16 +0100, jan@stevns.net wrote:
 >
 > >De kunne æde sving som en bedre Alfa...
 >
 > Jeg tror faktisk aldrig, at en sådan æske har givet mig baghjul på de
 > små veje i Vestjylland!
 
 Var det ikke dengang du kørte Fiat (altså ikke Alfa)?
 
 mvh
 Peter
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Hr. Mogens Knudsen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  19-03-04 19:04 |  
  |   
            On Fri, 19 Mar 2004 18:58:20 +0100, "Peter Weis"
 <p.weis@email.dk.slet> wrote:
 
 >Var det ikke dengang, du kørte Fiat (altså ikke Alfa)?
 
 Og? :)
 
 Min Fiat 125 Special stod ikke tilbage for min kammy's Alfa Romeo
 Guilia 1600 (senere 1750). 
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Peter Weis (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Weis | 
  Dato :  19-03-04 20:55 |  
  |   
            
 "Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 
 > Min Fiat 125 Special stod ikke tilbage for min kammy's Alfa Romeo
 > Guilia 1600 (senere 1750).
 
 Jeg er af samme mening ... men så kan man vel heller ikke udlede så meget om
 Alfa'en i forhold til Sømkassen.
 
 mvh
 Peter
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Hr. Mogens Knudsen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  19-03-04 21:03 |  
  |  
 
            On Fri, 19 Mar 2004 20:55:09 +0100, "Peter Weis"
 <p.weis@email.dk.slet> wrote:
 >> Min Fiat 125 Special stod ikke tilbage for min kammy's Alfa Romeo
 >> Guilia 1600 (senere 1750).
 >Jeg er af samme mening ... men så kan man vel heller ikke udlede så meget om
 >Alfa'en i forhold til Sømkassen.
 I princippet har du faktuelt ret, men da vi er enige om ovenstående
 udmelding, kan vi vel tilpasset en anelse sige, at det kan man nu godt
 alligevel   
/Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   jan@stevns.net (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  19-03-04 21:14 |  
  |  
 
            "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev :
 >Jeg er af samme mening ... men så kan man vel heller ikke udlede så meget om
 >Alfa'en i forhold til Sømkassen.
 man kunne vist ikke udlede ret meget mere af det jeg skrev, end at en
 heftig (?) sømkasse kan æde sving/snoet vej som en alfa ....
 (der lå ikke underforstået at der blev ment  "og en alfa" ! )
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                jan@stevns.net (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  19-03-04 21:09 |  
  |  
 
            Alfisten Hr. Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :
 >Jeg tror faktisk aldrig, at en sådan æske har givet mig baghjul på de
 >små veje i Vestjylland!
 Det ville jo også kræve du kunne indhente den ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Hr. Mogens Knudsen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  19-03-04 21:14 |  
  |   
            On Fri, 19 Mar 2004 21:08:50 +0100, jan@stevns.net wrote:
 
 >Det ville jo også kræve du kunne indhente den ;)
 
 Jeg havde jo en kammerat, der kørte i sådan een.
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Martin Johansen [600~ (21-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  21-03-04 10:04 |  
  |  
 
            On Fri, 19 Mar 2004 18:20:16 +0100, jan wrote:
 > Tjaehhh - Sømkasserne var jo bilen af slagsen, med et hjul i hvert
 > hjørne, og de er pr. definition ikke specielt lette af vælte ;)
 Nej det kan jeg godt se   
> Min havde en 1600 maskine, med racerslebet knast, 2 Dobbelte 40mm
 > Dell'orto'er, lettede ventil, hårdere fjedre, og bearbejdet topstykke,
 > så den har vel kunne rive 140-150 heste af sig, ved 8-9000 snoninger -
 > det lyder ikke at specielt meget, men bilen vejede ikek ret meget, så
 > den var kvik - ganske kvik.
 Nja, synes nu ellers det lyder af pænt meget. Kvik har den været, det er
 jeg sikker på   
-- 
 Martin Johansen [6000]
 http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                jan@stevns.net (21-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  21-03-04 11:54 |  
  |  
 
            "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :
 >Nja, synes nu ellers det lyder af pænt meget. Kvik har den været, det er
 >jeg sikker på   
Når du holder de 140-150 hypper op mod dens egenvægt, i lettet
 tilstand, på knap 700kg, så får man et helt fint los i rumpeteren..
 De absolut sjoveste biler at "tävla mot" var Golf GTI'erne - de troede
 jo bare en bæbrune sømkasse var stabdard, men blev lumskt klogere.
 (Hvis der er en bestemt bil, jeg stadig tænker på med et kæmpegrin, er
 det sgu' sømkassen)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ann Nielsen (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ann Nielsen | 
  Dato :  16-03-04 21:50 |  
  |   
            
"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> wrote in message
 news:pan.2004.03.16.18.35.39.912656@website.invalid...
 > On Tue, 16 Mar 2004 18:18:03 +0100, jan wrote:
 >
 > > Men - du har ret, det er sgu' en jungle.
 >
 > Og så alligevel ikke... jo det er en jungle når vi snakker Hr. og Fru
 > Danmark biler med en 1,kedelig motor ilagt...
 >
 > Men går man efter noget mere specielt er det faktisk ganske ligetil   
>
 > Lad manden vælge, så er problemet løst   )
 >
 > -- 
 > Martin Johansen [6000]
 >  http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
 > Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 > Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
>
 Hvis manden valgte, så skete der jo ikke noget... (puha var ved at skrive
 noget andet..) Derfor er det nok mest mig der vælger, da jeg også har
 erfaringen mht. køretøjer!
 Mht. kedelig motor, hvad består en kedelig motor af?
 Jeg vil hellere have en "kedelig motor" end at lege en ALT ALT ALT for
 gammel "Brian" i sin Golf GTI! Vi har jo alle forskellig smag, heldigvis!
 Ann
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Martin Johansen [600~ (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  19-03-04 18:05 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Mar 2004 21:50:22 +0100, Ann Nielsen wrote:
 > Hvis manden valgte, så skete der jo ikke noget... (puha var ved at skrive
 > noget andet..) Derfor er det nok mest mig der vælger, da jeg også har
 > erfaringen mht. køretøjer!
 Hehe okay    Jeg ved bare, at skulle jeg køre rundt i en kedelig æske
 fordi min kone havde valgt den pga. "den jo er pæn i farven" så tror jeg
 nok både hende og bilen blev skiftet ud ret hurtigt...
 > Mht. kedelig motor, hvad består en kedelig motor af?
 Den består af alt under 2,0 og helst over 150HK (min definition)
 > Jeg vil hellere have en "kedelig motor" end at lege en ALT ALT ALT for
 > gammel "Brian" i sin Golf GTI! Vi har jo alle forskellig smag, heldigvis!
 Altså... man behøver jo ikke lege Brian, bare fordi man har en bil der
 ved hvor festen er...
 -- 
 Martin Johansen [6000]
 http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              jan@stevns.net (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  19-03-04 18:24 |  
  |  
 
            "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :
 >Den består af alt under 2,0 og helst over 150HK (min definition)
 fair nok - men hverken motorstørrelsen, eller effekten siger ret meget
 om en maskine er kedelig eller ej.
 >Altså... man behøver jo ikke lege Brian, bare fordi man har en bil der
 >ved hvor festen er...
 Nøehhhhh.....  men  ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Martin Johansen [600~ (21-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  21-03-04 10:10 |  
  |  
 
            On Fri, 19 Mar 2004 18:23:32 +0100, jan wrote:
 > fair nok - men hverken motorstørrelsen, eller effekten siger ret meget
 > om en maskine er kedelig eller ej.
 Det er rigigt, men alle de firkantede kasser ala WagonR kan ikke være
 morsomme. Og jeg ved det... har været på KBH-tur i sådan en... jeg gør
 det aldrig mere - mage til møgæske skal man godt nok lede længe efter!
 Jeg har sagt det før og jeg siger det igen - de mænd der kører rundt i
 sådan en har _ikke_ valgt den selv - det nægter jeg simpelthen pure, at
 tro på    Han er et offer for kvindens manipulation om en bil der skal
 være max anvendelig og kedelig. Og af frygt for, at undvære varmt vand i
 laaang tid, så bukker han under og skriver med blødende hjerte under på
 slutsedlen...
 Kan godt være jeg har fordomme.........    Og jo, selvfølgelig findes
 der mænd for hvem en bil rager dem en høstblomst, men de er altså i
 fåtal.
 >>Altså... man behøver jo ikke lege Brian, bare fordi man har en bil der
 >>ved hvor festen er...
 > 
 > Nøehhhhh.....  men  ;)
 Hehe, ved godt hvor du vil henad   
-- 
 Martin Johansen [6000]
 http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                jan@stevns.net (21-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  21-03-04 11:57 |  
  |  
 
            "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :
 >Jeg har sagt det før og jeg siger det igen - de mænd der kører rundt i
 >sådan en har _ikke_ valgt den selv - det nægter jeg simpelthen pure, at
 >tro på    Han er et offer for kvindens manipulation om en bil der skal
 >være max anvendelig og kedelig. Og af frygt for, at undvære varmt vand i
 >laaang tid, så bukker han under og skriver med blødende hjerte under på
 >slutsedlen...
 Narjjjjj, der er sgu' nogen, for hvem bilen bare er en undskyldning
 for ikke at gå - en af de "typer" (venligt ment) er en af
 kammesjukkerne, han købte en "Bingo" fordi der var oceaner af plads i
 den , til både barnevogn, og jeg skal gi' dig skal jeg - det var
 udelukkende rent praktiske årsager, der gjode deres valg.  I dag hvor
 deres unger er ude over barnevogns-stadiet, kører de Passat - og jo,
 den har da fået skiftet bærearme ......  
 >Kan godt være jeg har fordomme.........    Og jo, selvfølgelig findes
 >der mænd for hvem en bil rager dem en høstblomst, men de er altså i
 >fåtal.
 Der er vist flere end du tror ;)
 >>>Altså... man behøver jo ikke lege Brian, bare fordi man har en bil der
 >>>ved hvor festen er...
 >> 
 >> Nøehhhhh.....  men  ;)
 >
 >Hehe, ved godt hvor du vil henad   
høhø......
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ann Nielsen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ann Nielsen | 
  Dato :  19-03-04 00:29 |  
  |  
 
            Hej Jan
 Så var jeg ude og prøve køre den nye Ford Focus C-Max. Du har ret, det er en
 dejlig bil, med masser af plads + masser af dejlig benplads. Tænk jeg måtte
 rykke sædet TILBAGE  og rykke rattet lidt fremad... Det var en dejlig
 følelse! Men! Jeg syntes godt nok at den var meget "blød" i det. Når man
 drejede med alm. hastighed, syntes jeg at man blev kastet ud i siden. Jeg
 syntes at sæderne var for lækre og er ret sikker på at man vil have det godt
 på forsædet og på bagsædet ikke mindst, selv på lange ture. Vi prøvekørte en
 1,8 trend model, og den var ikke så sportslig motoren, så det skuffede lidt
 med 120 HK'er der ikke rigtig "sparkede r..! :)
 Nu mangler jeg nok bare at overtale kæresten :) For det er da den bil jeg
 bedst kan lide, af de maaaange biler vi har prøvet :)
 Tak for tipset,
 Ann
 <jan@stevns.net> wrote in message
 news:lfde5010p0g8tq8viqf9n0bg00migmriie@dtext.news.tele.dk...
 > "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev :
 >
 > >Vi vil gerne have en ny bil, med god garanti (12 års rustgennemtærring, 3
 > >års totalgaranti), god plads (behøver ikke lige frem være en lastvogn) og
 > >dejlig siddekomfort for os høje skandinavere (dvs rattet skal kunne gå
 ind
 > >og ud - og op og ned). Den må max koste 300.000 kr, og meget gerne mindre
 :)
 >
 > Jeg har for kørt tid siden prøvet den ny Ford Focus C-Max .... uhmmm!
 >
 > den overrasker svært meget - selv den alm stationcar version, er
 > faktisk rigtigt velkørende og rummelig.  (og til at betale)
 >
 > Men - du har ret, det er sgu' en jungle.
 >
 >
 >
 > -- 
 > jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 > Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Kristensen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Kristensen | 
  Dato :  19-03-04 01:44 |  
  |   
            
"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
 news:405a3084$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej Jan
 >
 > Så var jeg ude og prøve køre den nye Ford Focus C-Max. Du har ret, det er
 en
 > dejlig bil, med masser af plads + masser af dejlig benplads. Tænk jeg
 måtte
 > rykke sædet TILBAGE  og rykke rattet lidt fremad... Det var en dejlig
 > følelse! Men! Jeg syntes godt nok at den var meget "blød" i det. Når man
 > drejede med alm. hastighed, syntes jeg at man blev kastet ud i siden. Jeg
 > syntes at sæderne var for lækre og er ret sikker på at man vil have det
 godt
 > på forsædet og på bagsædet ikke mindst, selv på lange ture. Vi prøvekørte
 en
 > 1,8 trend model, og den var ikke så sportslig motoren, så det skuffede
 lidt
 > med 120 HK'er der ikke rigtig "sparkede r..! :)
 >
 > Nu mangler jeg nok bare at overtale kæresten :) For det er da den bil jeg
 > bedst kan lide, af de maaaange biler vi har prøvet :)
 >
 > Tak for tipset,
 >
 >
 > Ann
 >
 >
 Kastet ud i siden, hmmmm måske er der noget om snakken som svenskeren kommer
 med.
 http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,434796,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,441480,00.html
Med venlig hilsen Kim
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             jan@stevns.net (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  19-03-04 03:48 |  
  |  
 
            "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev :
 >Kastet ud i siden, hmmmm måske er der noget om snakken som svenskeren kommer
 >med.
 > http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,434796,00.html
Den jeg prøvede virkede ikke som om den led af problemer i den
 retning, men bevares - det er jo ikke en lille flad sportsvogn, man
 sådan bare lige hiver rundt i et højresving med 90 km/t.   (*1)
 Den almindelige Focus kører nok lidt mere bastant, og følger rattet,
 som en kat følger en mus.
 Den eneste bil, jeg nogen sinde har taget et venstresving i, med over
 60 er min Scorpio, og det var ikke en forudprogrammeret manøvre, men
 for at undgå en lastbil, der kom på tværs - Jeg kom rundt, til alles
 forundring,  også min.
 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Kim Kristensen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Kristensen | 
  Dato :  19-03-04 09:19 |  
  |   
            
"jan@stevns.net" <mailto:jan@stevns.net> skrev i en meddelelse 
 "Re: Bil-jungle!"
 > 
 > 
 > Den jeg prøvede virkede ikke som om den led af problemer i den
 > retning, men bevares - det er jo ikke en lille flad sportsvogn, man
 > sådan bare lige hiver rundt i et højresving med 90 km/t.   (*1)
 > 
 > Den almindelige Focus kører nok lidt mere bastant, og følger rattet,
 > som en kat følger en mus.
 > 
 Nej det er da et familiehøjhus, men det er vist også tyngdepunktet som gør den 
 anderledes end Mazda 3 og Volvo S40. Så hvis de har lavet en rigtig køreglad 
 undervogn som også Focus har fået ros for og så flyttet tyngdepunktet op, ja så 
 kan jeg da godt se at den måske kan overskride grænsen til det overstadige. Under 
 alle omstændigheder var det nok en god ide for Ann & Co. at finde et øde sted og 
 rive sådan en C-Max lidt rundt for at prøve hvad de selv syntes, og gerne på våd 
 asfalt.
 > 
 > Den eneste bil, jeg nogen sinde har taget et venstresving i, med over
 > 60 er min Scorpio, og det var ikke en forudprogrammeret manøvre, men
 > for at undgå en lastbil, der kom på tværs - Jeg kom rundt, til alles
 > forundring,  også min.
 > 
 >  
 Ja nogle gange kan man blive positivt overrasket og gudskelov for det, de kan 
 spare en selv og andre for mange skrammer.
 Med venlig hilsen Kim
 -- Sendt via  http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
 -- Vis din bil frem på  http://www.bilgalleri.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ann Nielsen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ann Nielsen | 
  Dato :  19-03-04 11:16 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
              Kim Kristensen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Kristensen | 
  Dato :  19-03-04 14:30 |  
  |   
            
"Ann Nielsen" <mailto:annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse 
 "Re: Bil-jungle!"
 > 
 > 
 > Hmm! Det ser ikke for godt ud..... sælgeren stod og pralede med at den havde
 > været i Ekstra Bladet i søndags og fik de BEDSTE karakter, sammenlignet med
 > Mondeoen. Jeg ved godt at det var SÆLGEREN der fortalte det.... meeen
 > hvorfor skulle han lyve om det.... hmmm!
 > 
 > Her er hvad E-B skrev:  http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=242496
> 
 > Det er meget mystisk at Aftonbladet og EB har SÅ forskellige menninger....
 > hvem laver egentlig de undersøgelser der er til at STOLE på?
 > 
 > 
 > Hilsen
 > 
 > Ann :)
 > 
 > 
 > 
 Ja det kan være svært at finde ud af hvem man skal stole på, det gælder både 
 sælgere, journalister og mange andre.
 EB har vel testet en og beskrevet det de har oplevet, på det underlag de nu har 
 testet den på. Svenskeren har i følge teksten testet den mere end en gang, og 
 tilsyneladende tre forskellige eksemplarer på flere forskellige underlag. Jeg ved 
 ikke hvor meget man skal ligge i det han skriver, men det var ham der med en 
 dramatisk undvigemanøvrer i Mercedes A-klassen fik påpeget de problemer der var 
 med den. Mercedes ændrede jo på den model for at få den til at opføre sig 
 anderledes, selv om det tog tid. Audi har jo også måtte ændre deres TT-model og 
 Toyota for nogle år siden en Corolla, som slog så meget med halen ved en test at 
 et bagdæk blev krænget af fælgen. Så det sker for store og velrenommerede firmaer 
 at der må en eller anden form for efterjustering til, men det er heldigvis en 
 sjældenhed.
 Med venlig hilsen Kim
 -- Sendt via  http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
 -- Vis din bil frem på  http://www.bilgalleri.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Mr. Mogens Knudsen, ~ (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~ | 
  Dato :  19-03-04 17:37 |  
  |   
            On Fri, 19 Mar 2004 14:30:18 +0100, "Kim Kristensen"
 <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:
 
 >> Det er meget mystisk at Aftonbladet og EB har SÅ forskellige menninger....
 >> hvem laver egentlig de undersøgelser der er til at STOLE på?
 
 >Ja det kan være svært at finde ud af hvem man skal stole på, det gælder både 
 >sælgere, journalister og mange andre.
 
 Nej, det er ret nemt. Man skal stole på sig selv og dén intuition, man
 får ifm. prøvekørslen. En tilfældig journalists mening om en bil, er
 jo set ud fra hans synspunkt og ikke din.
 
 Et eksempel -> BMW M3 cabriolet:
 "Der er absolut ingen plads i bilen, ligesom bagagerummet er en ynk.
 Undervogn slår hårdt igennem, og er direkte ubehagelig"
 
 Ovenstående kunne være skrevet af en journalist, der er familiefader
 med 3 børn. Var det en ung journalist, ville ordlyden være stik modsat
 (ekemplet er fra det virkelige liv - altså ikke fiktivt).
 
 >EB har vel testet en og beskrevet det de har oplevet, på det underlag de nu har 
 >testet den på. Svenskeren har i følge teksten testet den mere end en gang, og 
 >tilsyneladende tre forskellige eksemplarer på flere forskellige underlag.
 
 Exactly - forskellig indfaldsvinkel...
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Kim Kristensen (20-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Kristensen | 
  Dato :  20-03-04 00:22 |  
  |   
            
 "Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
 meddelelse news:438m509une4297i9no96e8b9108k8k1f2g@4ax.com...
 > On Fri, 19 Mar 2004 14:30:18 +0100, "Kim Kristensen"
 > <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote:
 >
 > >> Det er meget mystisk at Aftonbladet og EB har SÅ forskellige
 menninger....
 > >> hvem laver egentlig de undersøgelser der er til at STOLE på?
 >
 > >Ja det kan være svært at finde ud af hvem man skal stole på, det gælder
 både
 > >sælgere, journalister og mange andre.
 >
 > Nej, det er ret nemt. Man skal stole på sig selv og dén intuition, man
 > får ifm. prøvekørslen. En tilfældig journalists mening om en bil, er
 > jo set ud fra hans synspunkt og ikke din.
 >
 > Et eksempel -> BMW M3 cabriolet:
 > "Der er absolut ingen plads i bilen, ligesom bagagerummet er en ynk.
 > Undervogn slår hårdt igennem, og er direkte ubehagelig"
 >
 > Ovenstående kunne være skrevet af en journalist, der er familiefader
 > med 3 børn. Var det en ung journalist, ville ordlyden være stik modsat
 > (ekemplet er fra det virkelige liv - altså ikke fiktivt).
 >
 > >EB har vel testet en og beskrevet det de har oplevet, på det underlag de
 nu har
 > >testet den på. Svenskeren har i følge teksten testet den mere end en
 gang, og
 > >tilsyneladende tre forskellige eksemplarer på flere forskellige underlag.
 >
 > Exactly - forskellig indfaldsvinkel...
 >
 >
 > /Mogens
 
 Det kan vi slet ikke blive uenige om. Det er også derfor jeg foreslår den
 udvidede "rundrivning" på et øde sted, også gerne med nedsat friktion.
 
 Det jeg faldt over var at Ann skrev " Men! Jeg syntes godt nok at den var
 meget "blød" i det. Når man drejede med alm. hastighed, syntes jeg at man
 blev kastet ud i siden" så hvis man med frisk kørsel ender med en
 karruseltur er det jo nok rigtigt hvad svenskeren skriver.
 
 Med venlig hilsen Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Carsten Petersen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Petersen | 
  Dato :  19-03-04 10:06 |  
  |   
            
 "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
 news:405a3084$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej Jan
 >
 > Så var jeg ude og prøve køre den nye Ford Focus C-Max. Du har ret, det er
 en
 > dejlig bil, med masser af plads + masser af dejlig benplads. Tænk jeg
 måtte
 > rykke sædet TILBAGE  og rykke rattet lidt fremad... Det var en dejlig
 > følelse! Men! Jeg syntes godt nok at den var meget "blød" i det. Når man
 > drejede med alm. hastighed, syntes jeg at man blev kastet ud i siden. Jeg
 > syntes at sæderne var for lækre og er ret sikker på at man vil have det
 godt
 > på forsædet og på bagsædet ikke mindst, selv på lange ture. Vi prøvekørte
 en
 > 1,8 trend model, og den var ikke så sportslig motoren, så det skuffede
 lidt
 > med 120 HK'er der ikke rigtig "sparkede r..! :)
 >
 > Nu mangler jeg nok bare at overtale kæresten :) For det er da den bil jeg
 > bedst kan lide, af de maaaange biler vi har prøvet :)
 
 Pas på rusten! Det lyder sindssygt i 2004, men på udstillingen Biler for
 Alle i Herning i oktober havde Ford en sølvmetallic C-Max udstillet med
 tydeligt begyndende rustangreb ved bagklappens hængsler! Da folk begyndte at
 tale om det, og en lind strøm af mennesker kom for at se det ved selvsyn,
 fik udstillingsbilen desværre et "problem" med den elektriske lås til
 bagklappen så den ikke kunne åbnes! En kunde der netop havde bestilt en
 C-Max susede direkte hjem til sin forhandler for at kontrollere sin bil. Den
 led af samme skavank, så han annullerede handlen lige på stedet.
 Har siden fra en Fordmand hørt at det ikke er usædvanligt.
 
 --
 Mvh
 Carsten
 
 Endnu en udgydelse fra CP's PC!
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Roberto Saldo (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Roberto Saldo | 
  Dato :  19-03-04 10:13 |  
  |   
            Carsten Petersen wrote:
 
 > Pas på rusten! Det lyder sindssygt i 2004, men på udstillingen Biler for
 > Alle i Herning i oktober havde Ford en sølvmetallic C-Max udstillet med
 > tydeligt begyndende rustangreb ved bagklappens hængsler! Da folk begyndte at
 > tale om det, og en lind strøm af mennesker kom for at se det ved selvsyn,
 > fik udstillingsbilen desværre et "problem" med den elektriske lås til
 > bagklappen så den ikke kunne åbnes! En kunde der netop havde bestilt en
 > C-Max susede direkte hjem til sin forhandler for at kontrollere sin bil. Den
 > led af samme skavank, så han annullerede handlen lige på stedet.
 > Har siden fra en Fordmand hørt at det ikke er usædvanligt.
 
 Man skulle tro at de var mere omhyggelige for at undgå dårlig reklame.
 Man skal nok generelt holde sig fra de første modeller uanset mærket.
 
 -- 
 Roberto Saldo
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ann Nielsen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ann Nielsen | 
  Dato :  19-03-04 11:18 |  
  |   
            
 "Carsten Petersen" <carsten@newmail.dk> wrote in message
 news:405ab912$0$262$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
 > news:405a3084$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > Hej Jan
 > >
 > > Så var jeg ude og prøve køre den nye Ford Focus C-Max. Du har ret, det
 er
 > en
 > > dejlig bil, med masser af plads + masser af dejlig benplads. Tænk jeg
 > måtte
 > > rykke sædet TILBAGE  og rykke rattet lidt fremad... Det var en dejlig
 > > følelse! Men! Jeg syntes godt nok at den var meget "blød" i det. Når man
 > > drejede med alm. hastighed, syntes jeg at man blev kastet ud i siden.
 Jeg
 > > syntes at sæderne var for lækre og er ret sikker på at man vil have det
 > godt
 > > på forsædet og på bagsædet ikke mindst, selv på lange ture. Vi
 prøvekørte
 > en
 > > 1,8 trend model, og den var ikke så sportslig motoren, så det skuffede
 > lidt
 > > med 120 HK'er der ikke rigtig "sparkede r..! :)
 > >
 > > Nu mangler jeg nok bare at overtale kæresten :) For det er da den bil
 jeg
 > > bedst kan lide, af de maaaange biler vi har prøvet :)
 >
 > Pas på rusten! Det lyder sindssygt i 2004, men på udstillingen Biler for
 > Alle i Herning i oktober havde Ford en sølvmetallic C-Max udstillet med
 > tydeligt begyndende rustangreb ved bagklappens hængsler! Da folk begyndte
 at
 > tale om det, og en lind strøm af mennesker kom for at se det ved selvsyn,
 > fik udstillingsbilen desværre et "problem" med den elektriske lås til
 > bagklappen så den ikke kunne åbnes! En kunde der netop havde bestilt en
 > C-Max susede direkte hjem til sin forhandler for at kontrollere sin bil.
 Den
 > led af samme skavank, så han annullerede handlen lige på stedet.
 > Har siden fra en Fordmand hørt at det ikke er usædvanligt.
 >
 > --
 > Mvh
 > Carsten
 >
 > Endnu en udgydelse fra CP's PC!
 >
 
 
 FØJ det lyder heller ikke godt... det er jo ligesom vores Peugeot!
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Henrik B. (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  19-03-04 12:41 |  
  |   
            Ann Nielsen wrote:
 
 :: FØJ det lyder heller ikke godt... det er jo ligesom vores Peugeot!
 
 Jeg prøver igen: Prøv en Avensis 1,8.
 
 Ingen begyndende rust fra forhandleren (12 år mod gennemtæring). Og den
 opfylder kravet om de 3 års garanti. Den kører desuden snildt 15 km/l.
 
 M.v.h.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Peter G C (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  19-03-04 12:56 |  
  |  
 
            "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:405adc66$0$209$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 [klip]
 > Jeg prøver igen: Prøv en Avensis 1,8.
 Det gør jeg også....
 Forklar nu lidt om, hvorfor du har så stor interesse for Toyotaer....
 /Peter
 --
 http://www.grauslund.com
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                C. Caspersen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : C. Caspersen | 
  Dato :  19-03-04 13:13 |  
  |  
 
            "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:405adf7b$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Forklar nu lidt om, hvorfor du har så stor interesse for Toyotaer....
 Så kan du forkklare bagefter, hvorfor du har så stor interesse for
 Peugøjter...   
/Caspersen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Henrik B. (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  19-03-04 13:37 |  
  |  
 
            C. Caspersen wrote:
 ::: Forklar nu lidt om, hvorfor du har så stor interesse for
 ::: Toyotaer....
 ::
 :: Så kan du forkklare bagefter, hvorfor du har så stor interesse for
 :: Peugøjter...   
*LOL*    )
 M.v.h.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Henrik B. (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  19-03-04 13:41 |  
  |   
            Peter G C wrote:
 :: Det gør jeg også....
 ::
 :: Forklar nu lidt om, hvorfor du har så stor interesse for Toyotaer....
 
 Som jeg fortalte Mogens, sidst vi var til Biler i Bella:
 
 Der er to slags bil-folk - Entusiaster og fanatikere.
 
 Entusiaster kan også se noget godt i andet/andre.
 Fanatikere kan kun se noget godt i eget mærke/interesse.
 
 Jeg er (Saab)entusiast, men kan godt se fordele/ulemper ved andre mærker
 også. Og som uddannet sælger har jeg det med at kigge på folks behov, mere
 end egne interesser, når spørgsmål som Ann's kommer op. Der er mange
 "herinde" der har problemer med at se ud over egne interesser - og for den
 sags skyld modtage kritik af "eget" mærke/model. Om de er fanatikere skal
 jeg ikke udtale mig om, men blot konstarere at det forholder sig sådan.
 
 M.v.h.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Peter G C (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  19-03-04 14:35 |  
  |  
 
            "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:405aea6d$0$258$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Peter G C wrote:
 > :: Det gør jeg også....
 > ::
 > :: Forklar nu lidt om, hvorfor du har så stor interesse for Toyotaer....
 >
 > Som jeg fortalte Mogens, sidst vi var til Biler i Bella:
 >
 Du svarer fortsat ikke på mit spørgsmål.
 Jeg kørte ikke i Citrobang hvis jeg havde råd til noget andet. Jeg er ikke
 fantiske eller noget. Du har altid gode indlæg om Saab pga din store viden
 om mærket, men du vil ikke forklare, hvorfor du er så glad for japserne....
 det undrer mig.
 /Peter
 --
 http://www.grauslund.com
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Kim Kristensen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Kristensen | 
  Dato :  19-03-04 14:52 |  
  |   
            
"Henrik B." <mailto:saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse 
 "Re: Bil-jungle!"
 > 
 > Som jeg fortalte Mogens, sidst vi var til Biler i Bella:
 > 
 > Der er to slags bil-folk - Entusiaster og fanatikere.
 > 
 > Entusiaster kan også se noget godt i andet/andre.
 > Fanatikere kan kun se noget godt i eget mærke/interesse.
 > 
 > Jeg er (Saab)entusiast, men kan godt se fordele/ulemper ved andre mærker
 > også. Og som uddannet sælger har jeg det med at kigge på folks behov, mere
 > end egne interesser, når spørgsmål som Ann's kommer op. Der er mange
 > "herinde" der har problemer med at se ud over egne interesser - og for den
 > sags skyld modtage kritik af "eget" mærke/model. Om de er fanatikere skal
 > jeg ikke udtale mig om, men blot konstarere at det forholder sig sådan.
 > 
 > M.v.h.
 > 
 > 
 > 
 Jeg kan godt følge dig Henrik, det er også helt bevist at jeg ikke har nævnt det 
 mærke jeg selv kører. Jeg må tilstå at jeg efter snart 28 år med mærket ikke kunne 
 tænke mig at eje andet, men at jeg så sagtens kan køre andet og se fornuften i 
 andre mærker.
 Med venlig hilsen Kim
 -- Sendt via  http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
 -- Vis din bil frem på  http://www.bilgalleri.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               jan@stevns.net (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  19-03-04 14:46 |  
  |  
 
            "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :
 >Jeg prøver igen: Prøv en Avensis 1,8.
 du er stadig sikker på du ikke er "toyota-sælgeren" ?
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ann Nielsen (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ann Nielsen | 
  Dato :  19-03-04 15:38 |  
  |   
            
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
 news:405adc66$0$209$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Ann Nielsen wrote:
 >
 > :: FØJ det lyder heller ikke godt... det er jo ligesom vores Peugeot!
 >
 > Jeg prøver igen: Prøv en Avensis 1,8.
 >
 > Ingen begyndende rust fra forhandleren (12 år mod gennemtæring). Og den
 > opfylder kravet om de 3 års garanti. Den kører desuden snildt 15 km/l.
 >
 > M.v.h.
 >
 >
 
 Uha. Vi har også været ude og kigge på en Avensis.... Toyota er bare ikke
 lige os... minder for meget om biler til min fars generation (han er 65 år)!
 Det er bare noget vi har i os, ligesom Skoda!!!!! Beklager! Jeg har prøvet
 Skoda, den kørte skam også godt... meeeen den havde jo stadig Skoda mærket
 og navnet :( :( :(
 
 (lidt kræsen er man vel altid, især med de penge der skal af til en ny dyt!)
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                jan@stevns.net (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  19-03-04 17:18 |  
  |  
 
            "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev :
 >Uha. Vi har også været ude og kigge på en Avensis.... 
 >Toyota er bare ikke lige os... 
 >minder for meget om biler til min fars generation (han er 65 år)!
 Haha ....   ROFL + LOL + Alt_det_andet ;)
 Så fik han den, fik han, ham Toyotasælgeren .....  fnis
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Mr. Mogens Knudsen, ~ (19-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~ | 
  Dato :  19-03-04 17:41 |  
  |   
            On Fri, 19 Mar 2004 15:38:14 +0100, "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk>
 wrote:
 
 >(lidt kræsen er man vel altid, især med de penge der skal af til en ny dyt!)
 
 Samme her, så jeg ville se på en Seat. Jeg synes vældig godt om Toledo
 TDI 130, som med sænket undervogn og brede sutter er kanon
 (set een hos Storgaard, Bramming)
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Carsten Petersen (20-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Petersen | 
  Dato :  20-03-04 01:52 |  
  |   
            
"Mr. Mogens Knudsen, DK" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en
 meddelelse news:hi8m50dqe6n45c962sc3uo15o2i0sg2t1q@4ax.com...
 > On Fri, 19 Mar 2004 15:38:14 +0100, "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk>
 > wrote:
 >
 > >(lidt kræsen er man vel altid, især med de penge der skal af til en ny
 dyt!)
 >
 > Samme her, så jeg ville se på en Seat. Jeg synes vældig godt om Toledo
 > TDI 130, som med sænket undervogn og brede sutter er kanon
 > (set een hos Storgaard, Bramming)
 Jamen gør du nu også det Mogens  ?
 Samme bil fås jo 1.8T 180 hk, og af en eller anden uforklarlig årsag havde
 jeg opfattelsen at det mere var dig *S*
 Jeg synes også vældig godt om TDI 130'eren. Hver eneste dag!
 --
 Mvh
 Carsten
 Endnu en udgydelse fra CP's PC!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Hr. Mogens Knudsen (20-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Mogens Knudsen | 
  Dato :  20-03-04 06:48 |  
  |  
 
            On Sat, 20 Mar 2004 01:51:46 +0100, "Carsten Petersen"
 <carsten@newmail.dk> wrote:
 >Jamen gør du nu også det Mogens  ?
 Jow, jow...
 >Samme bil fås jo 1.8T 180 hk, og af en eller anden uforklarlig årsag havde
 >jeg opfattelsen at det mere var dig *S*
 Jeg ville jo godt prøve at ejer et af de der "Wunderbäume"   
Så¨kan jeg jo endnu bedre udtale mig om de manglende kvaliteter!
 >Jeg synes også vældig godt om TDI 130'eren. Hver eneste dag!
 Som en Toledo eller anden VAG?
 /Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Carsten Petersen (22-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Petersen | 
  Dato :  22-03-04 01:08 |  
  |   
            
"Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:7lmn509c18gna2mrnlko6g37g9id1grk9q@4ax.com...
 > On Sat, 20 Mar 2004 01:51:46 +0100, "Carsten Petersen"
 > <carsten@newmail.dk> wrote:
 >
 > >Jamen gør du nu også det Mogens  ?
 >
 > Jow, jow...
 >
 > >Samme bil fås jo 1.8T 180 hk, og af en eller anden uforklarlig årsag
 havde
 > >jeg opfattelsen at det mere var dig *S*
 >
 > Jeg ville jo godt prøve at ejer et af de der "Wunderbäume"   
> Så¨kan jeg jo endnu bedre udtale mig om de manglende kvaliteter!
 >
 > >Jeg synes også vældig godt om TDI 130'eren. Hver eneste dag!
 >
 > Som en Toledo eller anden VAG?
 Så klart Toledo, den ser jo dødgodt ud, kører kanon, og pynter i min
 indkørsel  
--
 Mvh
 Carsten
 Endnu en udgydelse fra CP's PC!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           C. Caspersen (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : C. Caspersen | 
  Dato :  16-03-04 19:47 |  
  |  
 
            "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
 news:40572606$0$67455$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Vi vil gerne have en ny bil, med god garanti (12 års rustgennemtærring, 3
 > års totalgaranti)
 Så skal I spejde mod Japan og Korea, da der kun er Land Rover af europæiske
 mærker, der giver 3 års garanti. De 12 år ville jeg nok slække lidt på, hvis
 det bliver aktuekt, da jeg mener, at *alle* biler kan holde syn i 12 år uden
 at skulle svejses.
 De fleste giver dog 12 år i dag.
 Når I skal have gødyret med i en kasse vil en stc. eller MPV være sagen:
 Daewoo Tacuma
 Honda Stream:
 Mazda 6 stc.
 Mazda Premacy
 Nissan Almera Tino
 Nissan Primera stc.
 Toyota Corolla stc og Verso
 Ovenstående ligger under 300.000 kr. og er nok i store træk hvad I skal
 kigge efter med de kriterier.
 > Men sikke en jungle. Er der nogle derude, der har nogle rigtig gode
 > erfaringer med deres nye biler?
 Har gode erfaringer med Nissan, men det kan du jo ikke bruge til så meget,
 da ejere af alle mærker vil sige, at de har gode erfaringer med deres nye
 biler.   
/Caspersen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Frandsen (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Frandsen | 
  Dato :  16-03-04 19:52 |  
  |  
 
            "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
 news:c37i3i$klc$1@sunsite.dk...
 > "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
 > news:40572606$0$67455$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > Vi vil gerne have en ny bil, med god garanti (12 års rustgennemtærring,
 3
 > > års totalgaranti)
 >
 > Så skal I spejde mod Japan og Korea, da der kun er Land Rover af
 europæiske
 > mærker, der giver 3 års garanti. De 12 år ville jeg nok slække lidt på,
 hvis
 > det bliver aktuekt, da jeg mener, at *alle* biler kan holde syn i 12 år
 uden
 > at skulle svejses.
 > De fleste giver dog 12 år i dag.
 >
 > Når I skal have gødyret med i en kasse vil en stc. eller MPV være sagen:
 >
 > Daewoo Tacuma
 > Honda Stream:
 > Mazda 6 stc.
 > Mazda Premacy
 > Nissan Almera Tino
 > Nissan Primera stc.
 > Toyota Corolla stc og Verso
 >
 Skoda Octavia Stc.
 -- 
 Mvh.
 Lars Frandsen, Bramming
 http://home.tiscali.dk/larsfr/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Mogens... (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens... | 
  Dato :  16-03-04 19:54 |  
  |   
            On Tue, 16 Mar 2004 19:51:37 +0100, "Lars Frandsen" <lars@jyde.dk>
 wrote:
 
 >> Daewoo Tacuma
 >> Honda Stream:
 >> Mazda 6 stc.
 >> Mazda Premacy
 >> Nissan Almera Tino
 >> Nissan Primera stc.
 >> Toyota Corolla stc og Verso
 
 Skulle jeg bruge så mange penge på en bil, blev den næppe japansk
 eller lignende...
 
 >Skoda Octavia Stc.
 
 Hvorfor en Skoda, når man kan købe en Seat for de samme penge?
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Henrik B. (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  16-03-04 20:16 |  
  |  
 
            Mogens... wrote:
 :: Skulle jeg bruge så mange penge på en bil, blev den næppe japansk
 :: eller lignende...
 Det bli'r svært andet, når ét af kriterierne er 3 års garanti.   
M.v.h.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Mogens... (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens... | 
  Dato :  16-03-04 20:43 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Mar 2004 20:16:19 +0100, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 >Det bli'r svært andet, når ét af kriterierne er 3 års garanti.   
Oversigten er hér:
 Kia giver 3 års garanti uanset km, men kun 2 år på batteri og visse
 sliddele
 Hyundai giver 3 års reklamationsret på mekanikken uanset km
 Mitsubishi giver 3 år reklamationsret/100.000 km på mekanikken
 Daewoo, Honda, Land Rover, Lexus, Mazda, Nissan, Subaru, Suzuki og
 Toyota giver 3 års garanti/100.000 km
 Alfa Romeo, Chrysler, Ferrari, Fiat, Maserati, Rover og Volvo giver 2
 års garanti uanset km
 Citroën giver 1 års garanti generelt, men 2 år/100.000 km på
 hydraulikken
 Audi, BMW, Ford, MB, Opel; Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat,
 Skoda og VW følger kun loven.
 /Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Henrik B. (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  16-03-04 21:01 |  
  |  
 
            Mogens... wrote:
 :: On Tue, 16 Mar 2004 20:16:19 +0100, "Henrik B."
 :: <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 ::
 ::: Det bli'r svært andet, når ét af kriterierne er 3 års garanti.   
::
 :: Oversigten er hér:
 Point being? (andet end at der er et par Koreanere imellem også - hvolket
 jeg tvivler på SÅ ville være dit valg).    
M.v.h.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Mogens... (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens... | 
  Dato :  16-03-04 21:06 |  
  |   
            On Tue, 16 Mar 2004 21:00:48 +0100, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 
 >Point being? 
 
 Ja så havde manden jo hele listen - jeg konstruerede den jo lige
 "forleden dag" hvor du, Bjørn og jeg vendte emnet...
 
 >(andet end at der er et par Koreanere imellem også - hvilket
 >jeg tvivler på SÅ ville være dit valg)
 
 Antal års garanti vil jo aldrig være et element/parameter i mit
 bilvalg. Jeg kigger på helt andre forhold. 
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Ann Nielsen (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ann Nielsen | 
  Dato :  16-03-04 21:59 |  
  |   
            
 "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
 news:fbne5059gcub0f2dosranjsg4lmds1mnrm@4ax.com...
 > On Tue, 16 Mar 2004 21:00:48 +0100, "Henrik B."
 > <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 >
 > >Point being?
 >
 > Ja så havde manden jo hele listen - jeg konstruerede den jo lige
 > "forleden dag" hvor du, Bjørn og jeg vendte emnet...
 >
 > >(andet end at der er et par Koreanere imellem også - hvilket
 > >jeg tvivler på SÅ ville være dit valg)
 >
 > Antal års garanti vil jo aldrig være et element/parameter i mit
 > bilvalg. Jeg kigger på helt andre forhold.
 >
 >
 > /Mogens
 
 
 Jeg kan godt forstå at du måske kigger på andre ting end 3 års garantien. Vi
 har bare en dum erfaring med Peugeot! Vi har en 106 Zet model, som vi godt
 kunne tænke os blev lidt større. Vi har MANGE dårlige erfaringer med
 Peugeot. Bla. boblede lakken, heldigvis var der rustgennemtæringsgarantien,
 men de GRRRRR kom til at lakere bilen i andre farver end den oprindelige
 var. 3 gange ialt, og ingen bil i reserve, da de ikke havde nogen... GRRRRR!
 Trods mange klager, fik vi ikke andet end et "godt" tilbud på en ny
 Peugeot.. Og det var vi ikke til! Bilen begyndte en dag at vise at der var
 noget galt med det elektriske, computeren. Det kunne de heller ikke finde ud
 af, og det viste sig til sidst at det var noget helt andet... GRRRRRR! Da de
 havde indbrud i deres biler, blev vores gennem-tæsket af tyvene, og vi fik
 stadig INGEN bil at køre i, trods at det var vores ferie! De havde jo ikke
 flere biler på "lageret"... GRRRRR!
 
 Det gør at man bliver noget harm på Peugoet. Bilen er idag 2½ år gammel og
 vi er sååååååååååååå trætte af Peogeut!!!! Derfor betyder garantierne noget
 for os, da vi har været ude for så meget i de få år vi har haft Peugeot!
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Mr. Mogens Knudsen, ~ (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~ | 
  Dato :  16-03-04 22:12 |  
  |   
            On Tue, 16 Mar 2004 21:58:36 +0100, "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk>
 wrote:
 
 >Derfor betyder garantierne noget for os, da vi har været 
 >ude for så meget i de få år vi har haft Peugeot!
 
 Forståeligt - det lød ikke godt. Min broder kører i sin 3. Peugeot,
 idet bilen passer ham godt. Ruster ikke og er billig i drift (P406)
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  C. Caspersen (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : C. Caspersen | 
  Dato :  16-03-04 22:16 |  
  |   
            "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
 news:40576a79$0$67469$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Det gør at man bliver noget harm på Peugoet. Bilen er idag 2½ år gammel og
 > vi er sååååååååååååå trætte af Peogeut!!!! Derfor betyder garantierne
 noget
 > for os, da vi har været ude for så meget i de få år vi har haft Peugeot!
 
 Nemlig !
 
 /Caspersen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 C. Caspersen (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : C. Caspersen | 
  Dato :  16-03-04 22:14 |  
  |  
 
            "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:fbne5059gcub0f2dosranjsg4lmds1mnrm@4ax.com...
 > Antal års garanti vil jo aldrig være et element/parameter i mit
 > bilvalg. Jeg kigger på helt andre forhold.
 Ja, men nu drejer det her sig jo ikke om dig, men om spørgeren.   
/Caspersen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Mr. Mogens Knudsen, ~ (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~ | 
  Dato :  16-03-04 22:17 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Mar 2004 22:14:13 +0100, "C. Caspersen"
 <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:
 >Ja, men nu drejer det her sig jo ikke om dig, men om spørgeren.   
Jeg svarer blot på tiltale!
 /Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik B. (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  16-03-04 20:17 |  
  |   
            Ann Nielsen wrote:
 :: Hejsa.
 ::
 :: Vi er igang med at fumle os fremad i den biljungle, der findes
 :: derude i det virkelige liv! Skræmmende er det!
 ::
 :: Vi vil gerne have en ny bil, med god garanti (12 års
 :: rustgennemtærring, 3 års totalgaranti), god plads (behøver ikke lige
 :: frem være en lastvogn) og dejlig siddekomfort for os høje
 :: skandinavere (dvs rattet skal kunne gå ind og ud - og op og ned).
 :: Den må max koste 300.000 kr, og meget gerne mindre :) Vi kører ca.
 :: 25.000 km om året, og har hund (den er dog i transportkasse, og det
 :: fylder jo lidt mere, trods at det "kun" er en skødehunds størrelse).
 
 Ingen tvivl dér: Toyota Avensis 1,8.
 
 M.v.h.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter G C (17-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  17-03-04 18:04 |  
  |  
 
            "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:4057529f$0$197$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 [klip]
 > Ingen tvivl dér: Toyota Avensis 1,8.
 Sagde Toyota-bilsælgeren.....igen
 /Peter
 --
 http://www.grauslund.com/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik B. (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  18-03-04 00:32 |  
  |  
 
            Peter G C wrote:
 ::
 ::: Ingen tvivl dér: Toyota Avensis 1,8.
 ::
 :: Sagde Toyota-bilsælgeren.....igen
 Måske en reelt alternativ var på sin plads, i stedet for dit pladder.   
M.v.h.
 Jeg sælger ikke Toyota'er....
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  18-03-04 00:43 |  
  |  
 
            > Jeg sælger ikke Toyota'er....
 Hva så..?..   
-- 
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Henrik B. (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  18-03-04 00:55 |  
  |  
 
            Jan W. Nielsen wrote:
 ::: Jeg sælger ikke Toyota'er....
 ::
 :: Hva så..?..   
Jeg kører lastbil...
 M.v.h.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             jan@stevns.net (18-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  18-03-04 07:35 |  
  |  
 
            "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev :
 >Jeg sælger ikke Toyota'er....
 det er de fleste (undtagen WV sælgeren) klar over ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Kristensen (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Kristensen | 
  Dato :  16-03-04 23:14 |  
  |   
            
"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
 news:40572606$0$67455$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hejsa.
 >
 > Vi er igang med at fumle os fremad i den biljungle, der findes derude i
 det
 > virkelige liv! Skræmmende er det!
 >
 > Vi vil gerne have en ny bil, med god garanti (12 års rustgennemtærring, 3
 > års totalgaranti), god plads (behøver ikke lige frem være en lastvogn) og
 > dejlig siddekomfort for os høje skandinavere (dvs rattet skal kunne gå ind
 > og ud - og op og ned). Den må max koste 300.000 kr, og meget gerne mindre
 :)
 > Vi kører ca. 25.000 km om året, og har hund (den er dog i transportkasse,
 og
 > det fylder jo lidt mere, trods at det "kun" er en skødehunds størrelse).
 >
 > Men sikke en jungle. Er der nogle derude, der har nogle rigtig gode
 > erfaringer med deres nye biler?
 >
 > Jeg ved godt, at I alle sikkert har nogle gode råd, men jeg er også sikker
 > på, at der er nogle der har nogle dårlige erfaringer med deres nye biler.
 > Jeg er lutter øre for det hele.
 >
 >
 > På forhånd tak,
 >
 > Ann Nielsen
 >
 >
 Jeg kan da godt at i med jeres Peugeot-historie ikke tør skyde en masse
 penge i en igen, selv om jeg ikke mener at det er en gennemsnitsoplevelse
 med mærket.
 Jeg mener at garantien på 12 års fabriksgaranti mod gennemtæring er mindre
 vigtig, en bil bør ifølge de vise mænd altid efterbehandles i Danmark. Pava
 giver eksempelvis både mulighed for 12 års garanti hvis bilen bliver
 behandlet inden 48 måneder første gang, og levetidsgaranti hvis det første
 gang sker inden bilen er 24 måneder gammel. Desuden er nogle af de
 producenter med den lange nul huller garanti ligeglade med rust, så længe
 der bare ikke er hul. Det mærke jeg selv køre har ikke den lange garanti mod
 rust, men den kan jeg jo købe for et mindre beløb i forhold til et bilbudget
 nå den alligevel skal efterbehandles. Men de har 3 års lakgaranti, eller
 garanti mod overfladekorrosion som de også kalder det. Ikke at jeg har noget
 mod Ford, deres garantier var bare lette at finde informationer på. De har
 12 års rustgaranti, ja det skriver de som man behøver at få garanti for at
 en bil ruster. De har også en garanti på karosseri og lakeringsarbejde efter
 udbedring af en karosseriskade, så der er først garanti mod
 overfladekorrosion efter i selv eller et forsikringsselskab har punget ud
 men ikke på den originale lak. Garanti og reklamationsret på biler kan du se
 her  http://www.fdm.dk/public/omfdm/presse/pres_vis.asp?ID=201 og her
 http://www.fdm.dk/presse/pdf/garantier.pdf men ikke det med rust og lak, der
 må du nok surfe lidt rundt.
 Den nyeste bil jeg har er fra 97 så erfaring omkring nye biler kan jeg
 desværre ikke bidrage med, og heldigvis heller ikke nogle dårlige.
 Med venlig hilsen Kim
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           C. Caspersen (17-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : C. Caspersen | 
  Dato :  17-03-04 09:43 |  
  |   
            "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:40577bf4$0$256$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Jeg kan da godt at i med jeres Peugeot-historie ikke tør skyde en masse
 > penge i en igen, selv om jeg ikke mener at det er en gennemsnitsoplevelse
 > med mærket.
 
 Jeg kan nu også roligt tilslutte mig deres historie.
 
 /Caspersen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Kristensen (17-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Kristensen | 
  Dato :  17-03-04 12:54 |  
  |   
            
"cmccas@0x50a10f95.abnxx5.adsl-dhcp.tele.dk" <mailto:cmccas@fjerndettesol.dk> 
 skrev i en meddelelse 
 "Re: Bil-jungle!"
 > "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > news:40577bf4$0$256$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > > Jeg kan da godt at i med jeres Peugeot-historie ikke tør skyde en masse
 > > penge i en igen, selv om jeg ikke mener at det er en gennemsnitsoplevelse
 > > med mærket.
 > 
 > Jeg kan nu også roligt tilslutte mig deres historie.
 > 
 > /Caspersen
 > 
 > 
 > 
 Jeg har ikke selv en Peugeot, men så udbredt som mærket er kan man jo dårlig undgå 
 ikke at kende nogen som har en og dem jeg kender er rimeligt tilfredse. Men 
 forhandleren har vist her også gjort sit for at gøre en dårlig oplevelse rigtig 
 dårlig, så det er jo ikke kun bilen "skyld".
 Med venlig hilsen Kim
 -- Sendt via  http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
 -- Vis din bil frem på  http://www.bilgalleri.dk
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |