Metalrør 100 cm i dia.
Fra : F. Hansen

Dato : 16-03-04 12:31

Er der nogle der ved hvor man kan finde jernrør som er
80 - 100 cm i diameter og ca 40 - 40 cm i højden.

Mvh Finn

Fra : Kim

Dato : 16-03-04 18:54

"F. Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der ved hvor man kan finde jernrør som er
> 80 - 100 cm i diameter og ca 40 - 40 cm i højden.
Det bedste bud vil være ventilationsskakter. Prøv hos et ventilations firma,
et så lille stykke koster vel ikke en bondegård.

Kim B. Steffensen.

Fra : anders majland

Dato : 16-03-04 20:30

> Er der nogle der ved hvor man kan finde jernrør som er
> 80 - 100 cm i diameter og ca 40 - 40 cm i højden.

Jeg er nysgerrig - hvad skal det bruges til ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : F. Hansen

Dato : 17-03-04 06:46

meddelelse news:c37lst$9dj$2@sunsite.dk...

> Jeg er nysgerrig - hvad skal det bruges til ?

Ja det burde jeg nok have skrevet første gang.

De er med i et ide oplæg til bede i en køkkenhave, hvor
fruen i huset gerne vil have runde bede som er hævet lidt over
tærræn. Prisen på store brøndrør er for stor så kunne dette være
et sjovt alternativ.

Derudover er der muligher med sten og træ, men hvis nogen
har en god ide så kom endelig med dem

Mvh. Finn

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 17-03-04 14:44

> [...]
> et sjovt alternativ.
>
> Derudover er der muligher med sten og træ, men hvis nogen

Hvorfor ikke plastrør, evt nogle af de blå plasttønder der
transporteres diverse ting i, men med top og bund skåret af.

Eller lav en masse lameller af trykimprægneret træ, skru dem
sammen med et galvaniseret bøjlebånd - så kan du også få det
i alle faconer - som en "palisade"

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-03-04 17:01

"Poul Bundgaard" <poul.bundgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Eller lav en masse lameller af trykimprægneret træ, skru dem
> sammen med et galvaniseret bøjlebånd - så kan du også få det

I år bliver mine 'jernrør' såmænd trådvæv med affaldssække som
tætning/camouflage. Hvis man gider, kan man også male trådvævet. Og igen vil
havegangens græs og ukrudt komme ned og skamme sig nederst i disse....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-03-04 02:55

> [...]
> et sjovt alternativ.
>
> Derudover er der muligher med sten og træ, men hvis nogen

Forrige år flettede min kæreste en rund kurv af bambus, den havde en
diameter på ca. 1m. og var ca 30-40 cm høj.
Det tog en dag at flette den, "desværre" fik vi et drivhus forærende sidste
sommer så kurven måtte lade livet (idag holder den sammen på kompostbunken)
Så hvis du kan få adgang til en masse bambus var det måske noget du kunne
overveje. En fordel ved bambus er at det ikke rådner hurtigt og modsat
pilekviste så spirer bambussen ikke lige så let.
(kan sende et foto til dk.binaer hvis du vil se kurven)
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Peter C:\\>

Dato : 16-03-04 21:11

"F. Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der ved hvor man kan finde jernrør som er
> 80 - 100 cm i diameter og ca 40 - 40 cm i højden.

Afhængig af den krævede godstykkelse kunne man jo tage et stykke plade på
40x314 cm (giver 1m i diameter), og selv lave rørstykket

MVH Peter C:\

Fra : Mygind

Dato : 17-03-04 08:44

F. Hansen wrote:
> Er der nogle der ved hvor man kan finde jernrør som er
> 80 - 100 cm i diameter og ca 40 - 40 cm i højden.

Fra lindabs prisliste for 1 meter kanal.

ø 1000 mm kr. 488,-
ø 900 mm kr. 456,-
ø 800 mm kr. 308,-

Mvh Mygind