MS Windows
briani 27239
Hvad pokker er 'MS Works'?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-03-04 07:20

Ved besøg hos et familiemedlem fik jeg forleden behov for et regneark.
Da jeg ikke fandt noget Excel, prøvede jeg i stedet med ovennævnte
program, der kunne udrette, hvad jeg havde brug for - men ak, nu opdager
jeg, at programmet ikke findes i mine egne Windows-versioner, så nu kan
jeg ikke få adgang til mine data! :(
Kan jeg slippe lettere end at skulle rekonstruere hele dynen??

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-03-04 07:24

Hans Henrik Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> jeg ikke få adgang til mine data! :(
> Kan jeg slippe lettere end at skulle rekonstruere hele dynen??

Nå, jeg ved godt, at dette vist ikke er den helt rigtige gruppe - men
håber, én af jer gider svare alligevel!? :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : jv

Dato : 16-03-04 07:24

ms-works regnearksfiler ender på *.wks.

I dit excell under åbn vælger du msworks filer, så skulle det virke

jv

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-03-04 07:51

jv <nospam@nospam.ig> wrote:

> ms-works regnearksfiler ender på *.wks.

Ja!

> I dit excell under åbn vælger du msworks filer, så skulle det virke

OK - tak for hurtigt svar, jeg prøver, så snart jeg igen får Windows
startet.

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-03-04 08:38

jv <nospam@nospam.ig> wrote:
> I dit excell under åbn vælger du msworks filer, så skulle det virke

øhm - det ser ikke lige ud til at virke?

Og i Excels hjælpefil læser jeg faktisk også flg.:

"Hvis du vil åbne en regnearksfil i Microsoft Excel, skal du først åbne
den Microsoft Works-fil, du vil benytte, i programmet Microsoft
Works..."

Så desværre må jeg nok 'på den igen'! :(

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Henning

Dato : 16-03-04 09:48

On Tue, 16 Mar 2004 07:20:07 +0100, sleth2vh@webspeed.dk (Hans Henrik
Hansen) wrote:

> [...]
>jeg ikke få adgang til mine data! :(
>Kan jeg slippe lettere end at skulle rekonstruere hele dynen??

Desværre ikke... Works er Microsofts "skrabede" udgave af Office, men
de er ikke kompatible. Du kan prøve at eksportere til et andet
filformat, men det kræver du har Works installeret

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-03-04 10:14

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote:
> Desværre ikke... Works er Microsofts "skrabede" udgave af Office, men
> de er ikke kompatible. Du kan prøve at eksportere til et andet
> filformat, men det kræver du har Works installeret

Ja, ved du - eller andre - om det kan 'hentes' nogetsteds?

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-03-04 17:17

Ja, din nærmeste software forhandler har det. Koster vist omkring
800kr.
Skulle du hentyde til en ulovlig kopi er det en anden gruppe du skal
have fat i.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 16-03-04 15:27

Hans Henrik Hansen wrote:
> [...]
> så nu kan jeg ikke få adgang til mine data! :(
> Kan jeg slippe lettere end at skulle rekonstruere hele dynen??

Søgte på google under "convert wks to xls" her er et at linkene, det ser
umiddelbart ud som om at den kan klare det for dig:
url:http://www.softinterface.com/WCX/WCX.htm

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express's måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-03-04 17:23

Han er næppe programmør så dette link er nok bedre.
http://www.softinterface.com/Convert-File-Programs/Convert-File-Program.HTM

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-03-04 23:48

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> Han er næppe programmør

Nej, det er 'han' ikke - ikke i denne forbindelse i hvert tilfælde! :)

> så dette link er nok bedre.
> http://www.softinterface.com/Convert-File-Programs/Convert-File-Program.HTM

Jeg har i dagens løb prøvet forskellige muligheder (et
konverteringsprogtam fra MS samt noget fra 'Mindset', hed det vist(?)) -
som til nu ikke har virket, så jeg måtte omsider bide i det sure æble og
starte forfra! :(

Men alligevel tak for alle forslagene!

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 16-03-04 23:52

Hans Henrik Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:
> Jeg har i dagens løb prøvet forskellige muligheder (et
> konverteringsprogtam fra MS samt noget fra 'Mindset', hed det vist(?)) -

'Mindleads' var det!

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-03-04 00:35

Prøv at se i hjælpen til Excel ("konvertere Works")

Fra : Gunnar

Dato : 17-03-04 08:48

Hej
Jeg har prøvet det samme, fandt en gammel maskine der havde begge programmer
instaleret, læste det ind med Works, og gemte det som word kompatibel. det
er en mulighed.
Gunnar

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 17-03-04 10:28

Gunnar <g.grooss@oncable.dk> wrote:
> Jeg har prøvet det samme, fandt en gammel maskine der havde begge programmer
> instaleret, læste det ind med Works, og gemte det som word kompatibel. det
> er en mulighed.

Nu er jeg efterhånden totalt mystificeret! :)

Som sagt satte jeg mig i går til sidst hen og genskabte hele mit
regneark i Excel 2000 - og gemte filen.

Da jeg til morgen genåbnede den, var den totalt ulæselig (lignede
faktisk den .wks-fil, jeg tidligere forgæves søgte at læse i Excel):
Alle kolonnerne var trængt samme i venstre side, hovedparten at data var
væk, og der optrådte en masse uforståelige 'hieroglyffer'!

Jeg kører Excel 2000 under Windows 98 - hvad pokker kan der være galt??

Det er vel overflødigt at nævne, at jeg kun ganske få gange tidligere
har brugt MS regneark!?

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Jørgen

Dato : 18-03-04 21:54

> [...]
>
> Jeg kører Excel 2000 under Windows 98 - hvad pokker kan der være galt??
>
> Det er vel overflødigt at nævne, at jeg kun ganske få gange tidligere

Hej Hans
Du er kommet til at gemme den med forkert filtype.
Find ud af hvilken filtype du har valgt og brug så import af filen.
Gem den derefter under den rigtige filtype.
Hilsen
Jørgen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 18-03-04 23:41

Jørgen <jjgasC5000@tdcadsl.dk> wrote:
> Du er kommet til at gemme den med forkert filtype.
> Find ud af hvilken filtype du har valgt og brug så import af filen.
> Gem den derefter under den rigtige filtype.

Måske, men i så fald forstår jeg det alligevel ikke!:
Jeg åbnede MS Excel og lavede et ny regneark 'from scratch' (= ved
direkte indtastning) - da jeg var færdig, valgte jeg "Gem som" og lagde
det i dokumentmappen; hvordan pokker skulle det så kunne ændre
dokumenttype undervejs? Ydermere genåbnede jeg straks dokumentet og
efterså, at det så rigtigt ud - hvorefter jeg atter lukkede.
Næste morgen hæftede jeg dokumentet på en email - og da jeg efter
afsendelse åbnede det vedhæftede, var det 'korrumperet' som tidligere
beskrevet (men det hedder stadig *.xls!)
Sjovt nok så ovennævnte dok. næste ud magen til det, jeg oprindelig
lavede som .wks fil og senere fandt 'ødelagt' ved åbning i Excel! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen