CSS cellspacing og cellpadding
Fra : Michael Schrøder

Dato : 16-03-04 10:18

Jeg vil jo mene at med CSS (margin og padding) burde man kunne styre det
samme som med cellspacing og cellpadding i HTML...

Jeg får dog et par pixels for meget...

Jeg har også forsøgt med en border-width: 0px;

Er der nogle css-klasser jeg har overset som kan påvirke tabeller ???

mvh Michael

Fra : Jeppe Uhd

Dato : 16-03-04 10:37

Michael Schrøder wrote:
> [...]
>
> Jeg har også forsøgt med en border-width: 0px;
>
> Er der nogle css-klasser jeg har overset som kan påvirke tabeller ???

margin måske...

MVH Jeppe Uhd - NX

Fra : Michael Schrøder

Dato : 16-03-04 11:01

"Jeppe Uhd" <hnewsnospam@nx.dk> wrote in message

> margin måske...

Jeg har:

margin: 0px;
padding: 0px;
border-width: 0px;

- og alligevel får jeg 2 pixels mere i højden end hvis jeg i HTML bruger
cellspacing="0" og cellpadding="0"

Og det undrer mig

- men på en test side kan jeg ikke fremprovokere fejlen så det må være noget
andet i html-koden der "fylder"...

mvh Michael

Fra : Jeppe Uhd

Dato : 16-03-04 11:14

Michael Schrøder wrote:
> [...]
>
> - men på en test side kan jeg ikke fremprovokere fejlen så det må
> være noget andet i html-koden der "fylder"...

Link til siden ?

MVH Jeppe Uhd - NX

Fra : Michael Schrøder

Dato : 16-03-04 11:26

> Link til siden ?

Se det er knap så nemt - det er den venstre "menu" frame på
http://egholmskolen.vallensbaek.dk - men lige nu ser den rigtig ud da
cellspacing og cellpadding er = 0

Når et menupunkt åbnes laves der en ekstra tabel inden i en td og det er
åbenbart det der giver noget ekstra "margin".

mvh Michael

Fra : Jeppe Uhd

Dato : 16-03-04 11:42

Michael Schrøder wrote:

> [...]
>
> Når et menupunkt åbnes laves der en ekstra tabel inden i en td og det
> er åbenbart det der giver noget ekstra "margin".

Mangler der ikke en end td og end tr efter "under" tabellen ? Jeg kan ikke
lige huske hvor striks man skal være med dem...

Jeg ved ikke om det giver en forskel, men man kunne jo også smide
under-tabellen i en helt seperat row?

MVH Jeppe Uhd - NX

Fra : Michael Schrøder

Dato : 17-03-04 08:31

> [...]
> lige huske hvor striks man skal være med dem...
>
> Jeg ved ikke om det giver en forskel, men man kunne jo også smide

Hej Jeppe

Det er godt set - ikke at det er en alvorlig fejl, men det er dog en fejl.

Det er noget gammel kode som jeg "bare" forsøger at påvirke så meget som
muligt, men nu må jeg på fejl-jagt

Tak for hjælpen !

mvh Michael