Hakker under kølsen
Fra : Tobias haugaard klin~

Dato : 15-03-04 22:24

Jeg har et problem med en Gilera Stalker.
Den er begyndt at hakke i det, mens man kører. Det lyder ligesom at den
sætter helt ud.
Jeg har haft karburatoren skilt ad og renset, nyt tændrør og tændspole,
men
intet har virket.
Jeg har været inde ved cylinder/stempel og kigge, og det ser også fint ud.
Det eneste der er at se, er at den er lidt sodet i toppen af stemplet.

Hvad kan det skyldes ?

--
med venlige hilsen
Tobias Klint

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-03-04 02:01

"Tobias haugaard klint" <webmaster@FJERNDETTEscooterhoved.dk> skrev i en
meddelelse news:c356sq$clh$1@sunsite.dk...
> [...]
ud.
> Det eneste der er at se, er at den er lidt sodet i toppen af stemplet.

Det med den hakker, det kan jeg ikke hjælpe med, men det med sod på
stemplet, det KAN skyldes billig olie.

Kim Larsen

Fra : Tobias haugaard klin~

Dato : 16-03-04 10:18

"Kim Larsen" <Nogo31@hotmail.com> skrev i
> Det med den hakker, det kan jeg ikke hjælpe med, men det med sod på
> stemplet, det KAN skyldes billig olie.
>
> Kim Larsen

Hej

Jeg køre med det olie super brugsen har....!!

--
Med Venlige Hilsen
Tobias Klint / Webmaster

Fra : Hekto

Dato : 16-03-04 10:51

In article <c36gnj$b13$1@sunsite.dk>,
webmaster@FJERNDETTEscooterhoved.dk says...
> "Kim Larsen" <Nogo31@hotmail.com> skrev i

Hvad er 'billig olie'?
Sod kan skyldes uforbrændt benzin, og forkert olie!
Forkert olie kan sagtens være dyr!

De fleste har en idé om at den dyreste olie er den bedste, og jo mere
syntetisk - endnu bedre! Hvor mange har kørt en knallert til
udslidningsgrænsen ... sådan et sted mellem 50- og 100.000 km?????
ALLE de olier der sælges overholder diverse ISO og API krav m.m., som
fabrikkerne stiller. Til alm. brug fungerer de upåklageligt. Ved
kraftig tuning (>200HK/liter) kan det være en idé at anvende syntetisk
olie, for at sikre at oliefilmen ikke brydes. Til gengæld skal man
hele tiden justere valget af olie, så det passer til
udstødningstemperaturen.

Det er smøreevne og forbrændingstemperatur der er afgørende, og prisen
fuldstændig ligegyldig.
Temperaturen er afgørende for at olien forbrænder istedet for at sætte
sig som sod. Ved rigtig temperatur efterlader den noget brun-sort
'pulver' i udstødningen, som næsten ikke er fedtet. Man kan få denne
temperatur oplyst; men de færreste kender udstødningstemperaturen på
motoren, så det er nemmere at eksperimentere sig frem.
Røgsvage olier smører ringere en dem der 'ryger', da polybutene
forringer smøringen.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!