Disk boot failure - hjælp
Fra : Rune Holmgård

Dato : 26-04-01 20:23

Hej

Når jeg starter min Computer op får jeg denne besked:

"disk boot failure, insert system disk and press enter"

Jeg har en 8 GB harddisk, som er delt op i 4 på 2 GB pr. stk.

Det er ikke første gang problemet opstå sidste gang var der en "programmør"
der hjalp mig, med det er langt over et år siden, så jeg kan ikke huske hvad
han gjorde!

Håber der er nogen der ved hvordan problemet kan løses!

Med venlig hilsen og på forhånd tak!!

Rune

Fra : René Jensen

Dato : 26-04-01 21:29

"Rune Holmgård" wrote:

> [...]
> han gjorde!
>
> Håber der er nogen der ved hvordan problemet kan løses!

Hvis du ikke har en boot-disk/opstarts-diskette, så lav en hos en ven
(går ud fra at du køre win9x), og starter computeren op med disketten i
disk-drevet. Når computeren er færdig med boote up fra disketten, så
skriv følgende i prompten: SYS C: og tryk ENTER. Det kopiere
system-filerne til din harddisk -- du skulle nu kunne boote op fra din
harddisk (husk at pille disketten ud :)

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Stig Thomsen

Dato : 26-04-01 21:37

Hvis du ellers har muligheden så : www.bootdisk.com