LiteOn DVD brænder og Linux
Fra : Martin Andersen

Dato : 15-03-04 21:45

Nogen der bruger en Liteon DVD brænder
i Linux ? Fungerer det godt ?
Bruger I k3b ?

Martin.

Fra : Esben Laursen

Dato : 16-03-04 00:11

"Martin Andersen" <martin@al-data.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.03.15.20.45.17.41924@al-data.dk...
> Nogen der bruger en Liteon DVD brænder
> i Linux ? Fungerer det godt ?

Jeg har desværre ikke prøvet LiteOns DVD brænder under Linux, men jeg har
prøvet BTC og den skal man holde sig fra. Den er super svær at få til at
virke, ja hvis den overhovedet kan, da jeg kun havde den til at virke
perodisk.

Derimod LGs GSA4040B virker helt perfekt, igen problemer der..

Men jeg vil tro at cdrecord-ProDVD vil virke, den er desværre bare ikke
opensource, dog gratis til private
ftp://ftp.berlios.de/pub/cdrecord/ProDVD/

> Bruger I k3b ?

nu er k3b kun en frontend til cdrecord og growisofs (mener godt den kan
begge dele)
Jeg har personligt nogle gange haft svært ved at få cdrecord og dvdrecord
til at virke fornuftigt, og bruger derfor growisofs, man skal ikke lade sig
snyde af deres lidt kluntede og uuoverskulige hjemmeside, den er ret nem at
bruge. Ja især når man bruger en frontend, og så understøtter den både +
og - standarten hvilket cdrecord ikke gør.

Du kan lige få et par link med på vejen:

Lidt CDRecord:
http://www.fokus.gmd.de/research/cc/glone/employees/joerg.schilling/private/cdrecord.html
http://people.mandrakesoft.com/~warly/files/cdrtools/
http://www.abcpages.com/~mache/cdrecord-dvd.html
http://crashrecovery.org/oss-dvd.html

Lidt growisofs
http://fy.chalmers.se/~appro/linux/DVD+RW/tools/
http://fy.chalmers.se/~appro/linux/DVD+RW/
http://www.andante.org/mkisofs.html

og lidt blandet:
http://www.xcdroast.org/
http://gnometoaster.rulez.org/

Hygge

Esben

Fra : Esben Laursen

Dato : 16-03-04 00:13

"Esben Laursen" <hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> skrev i en meddelelse

> Derimod LGs GSA4040B virker helt perfekt, igen problemer der..

Der var jeg vidt lige for hurtig på tasterne, der skulle selvfølgelig have
stået: ingen problemer der.....

Hygge og nat nat

Esben

Fra : Martin Andersen

Dato : 16-03-04 17:10

On Tue, 16 Mar 2004 00:13:16 +0100, Esben Laursen wrote:

> "Esben Laursen" <hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> skrev i en meddelelse

> Der var jeg vidt lige for hurtig på tasterne, der skulle selvfølgelig have
> [...]

Jo tak for info. Var det ikke LG's cd-rom drev der blev ødelagt ved
en Mandrake installation ? De benægtede at der var noget galt med deres
drev, men kom senere med en bios opdatering.
Skal man støtte sådan et firma ?

Martin.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-03-04 07:15

Martin Andersen skrev i -dk.edb.system.unix:

> Jo tak for info. Var det ikke LG's cd-rom drev der blev ødelagt ved
> en Mandrake installation ?

Nej, hvis jeg husker ret, så med en Linux 2.6 kerne installation, Mandrake var
bare de første til at komme i en 2.6, og derfor dem der blev ramt af LG fejlen
først.

> De benægtede at der var noget galt med deres
> drev, men kom senere med en bios opdatering.
> Skal man støtte sådan et firma ?

Nu endte de med at erkende deres fejl, og rettede den. Hvem har ikke lavet
fejl, som de så har rettet, når vi taler software, så tror jeg ikke at der er
nogen der kan snige sig uden om,,,
Om fejlen her som så hvidt jeg har forstået, var at tage en funktion til noget
der ikke regtigt var brugt til noget, men dog defineret, og så droppe hvad den
skulle bruges til, og bruge den til at slette bios'en, er så stor at man skal
boykotte dem, det er jo så op til den enkelte,,,

Ivar Madsen

Fra : Jimmy

Dato : 17-03-04 07:49

"Martin Andersen" <martin@al-data.dk> wrote in message
> Nogen der bruger en Liteon DVD brænder
> i Linux ? Fungerer det godt ?

Jep - 411s - Har ingen problemer med den.

> Bruger I k3b ?

Aner ikke hvad det er.

mvh
Jimmy