apt-get problem på debian
Fra : Jan Larsen

Dato : 15-03-04 01:07

Hej

Nu har jeg compile/installeret en qmail-toaster fra source og alt virker som
det skal, men nu ville jeg gerne bruge apt-get til at installer mailx og
mutt, men apt-get kan ikke se jeg har qmail installeret, så hvad gør jeg
nu !

/Jan

Fra : Esben Laursen

Dato : 15-03-04 08:51

"Jan Larsen" <jan@snubi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det skal, men nu ville jeg gerne bruge apt-get til at installer mailx og
> mutt, men apt-get kan ikke se jeg har qmail installeret, så hvad gør jeg

Du skal have den virtuelle pakke mail-transport-agent installeret.. Jeg
bruger normalt vis en "dummy" pakke jeg har lavet...

--
Esben

Fra : Jan Larsen

Dato : 15-03-04 09:27

Esben Laursen wrote:

> "Jan Larsen" <jan@snubi.dk> skrev i en meddelelse

> som
>

> Du skal have den virtuelle pakke mail-transport-agent installeret.. Jeg
> bruger normalt vis en "dummy" pakke jeg har lavet...

Kan du uddybe det lidt, jeg har inden pakke hos mig der hedder
mail-transport-agent ved en 'apt-cache search mail-transport-agent'

/Jan

Fra : Claus Alboege

Dato : 15-03-04 10:01

Fra: apt-cache show equivs

This is a dummy package which can be used to create Debian
packages which only contain dependency information.

Hvis du er dovn kan du snuppe en qmail-dummy pakke fra:

http://csa-net.dk/qmail/qmail-mta_1.0_all.deb

/Claus A

Fra : Jan Larsen

Dato : 15-03-04 10:15

Claus Alboege wrote:

> [...]
> packages which only contain dependency information.
>
> Hvis du er dovn kan du snuppe en qmail-dummy pakke fra:

Takker det var lige det der skulle til, og den dovne metode virkede fint.

/Jan