Maling på mur?
Fra : Falcon

Dato : 26-04-01 19:53

Jeg har lige købt hus, og har lige et par småting som jeg tror alle I
eksperter kan hjælpe med.
1. Et par steder på facademuren er der kommet hvid maling efter sælger
for et års tid siden malede vinduer. Muren er røde blødstrøgne sten,
hvis det siger jer noget. Hvordan får man det nemmest af?

2 Der er pergo trægulv af kirsebær i stuen som har nogle småridser,
og da man jo ikke kan slibe på pergogulv, hvordan kan man så "pynte"
op på gulvet?

mvh Falcon.

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 26-04-01 21:56

> [...]
>for et års tid siden malede vinduer. Muren er røde blødstrøgne sten,
>hvis det siger jer noget. Hvordan får man det nemmest af?

Mekanisk! afhængigt af din tålmodighed knivspids eller stålbørste.

>2 Der er pergo trægulv af kirsebær i stuen som har nogle småridser,
>og da man jo ikke kan slibe på pergogulv, hvordan kan man så "pynte"
>op på gulvet?

hvis ridserne blot er i coatingen, ville jeg forsøge med (slibe)/polering
med f. eks. Slipol eller Slipoline. Hvis dybere, så kan du få
kirsebær-bejdse.

/Kim

Fra : Erna Andersen

Dato : 29-04-01 20:04

Du kan evt. male over med rød maling

--
Hilsen Erna

Vedhegnet23@mail.tele.dk

Http://Ernaelisabeth.pingside.dk

Fra : Peder M Hundebøll

Dato : 01-05-01 09:20

Det er da forhåbentlig Ernas spøg.
Som Kim skriver mekanisk- men i stedet for stålbørsten kan du anvende en
mursten af samme type som
muren er bygget af som slibeklods
Peder