Outlook2000 problemer og netværksinstallat~
Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 15-03-04 21:45

Goddag i gruppen

jeg ved ikke om det er den rette gruppe, men jeg prøver.

Jeg administrerer et netværk på en daghøjskole med win2kserver og win2k
arbejdsstationer. Server som DomæneController og brugere med roaming
profiles.

Vi bruger Office 2000 på arbejdsstationerne. Alle elever har en mail-adresse
og vi bruger Outlook 2000. Dette gør vi for at elevernes mails og
kontaktpersoner så kan følge med RoamingProfiles således at de kan logge på
alle skolens PC´er. Men nogen gange er det som om at mail-oplysnngerne ikke
følger med. Bør det ikke være således at det er muligt at flytte elevernes
mails rundt på de forskellige pc´er. Problemet er nok at man ikke ved
installationen kan udpege hvor "lagringsfilerne" til Uotlook skal placeres.
De lægger sig tilsyneladene under Document and Settings/Elevxx. Men
tilsyneladende flytter lige netop Outlook-filerne med når systemet
synkroniserer filerne til serveren. Når så eleven logger på en ny
arbejdsstation og starter Ourlook kommer der en meddelelse om at Ourlook
ikke kan finde sin lagringsfil. Hvis jeg så opretter en ny postfil på
elevens netværksdrev vil det som regel virke også når der logges på en ny
PC. Men en gang imellem er det som om at den smutter og alle elevens mails
er pist borte. Griber jeg det helt forkert an - hvordan gør I?

Når jeg installerer Office gør jeg det på den enkelts pc hvor jeg logger på
som administrator. Jeg har så placeret Office CD´erne på et netværksdrev og
installerer Office-pakken herfra. Det virker som regel meget godt, men kan
godt give problemer en gang imellem når Office vil installere en eller anden
komponent. (Selvom det ved installationen er valgt at alt skal køres fra
Denne PC. Men er der noget med at man kan oprette en MSI pakke eller sådan
noget. Er der nogen der har en kortfattet forklaring på hvordan dette virker
eller en link til et sted.........

På forhånd tak

med venlig hilsen

Ivan Nielsen