Problem med at centere min side
Fra : Flare

Dato : 14-03-04 23:16

Hejsa ja der kommer en strøm af sprøgsmål idag

Jeg skal centerer en side vha. css

Jeg satte text-align: center; i mit body tag og det virkede jo
fortrinligt...i IE. Har fundet ud af det er en bug.

Så så jeg i et andet indlæg at man kunne sige:

<!-- Til ære for mozilla og co.
margin-left:auto;
margin-right:auto;

<!-- Og til IE da den ikke fatter ovenstående
text-align:center;

Men det virker sgu ikke i Mozilla. Min divs elementer er stadig kun
centerert i IE. Hvad gør jeg mon galt?

Mvh
Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-04 23:30

Har du set <http://html-faq.dk/2007.asp>?

> Men det virker sgu ikke i Mozilla. Min divs elementer er
> stadig kun centerert i IE. Hvad gør jeg mon galt?

Svært at sige uden at se din side.

Prøv at læse her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Flare

Dato : 14-03-04 23:44

> Har du set <http://html-faq.dk/2007.asp>?

Nej men den nævner den metode jeg allerede bruger som kun virker i IE.

> Svært at sige uden at se din side.

Tænkte at det havde nulrelevans da spørgsmåle så og sige ikke er side
specifict.

Men hvios det muligvis kan hjælpe dig med at hjælpe mig giver jeg gladeligt
oplysingerne :)

Altså dette virker stadig kun i IE ikke i firefox / mozilla

style.css
----
body
{ background: #EAD5A8;
margin-left:auto;
margin-right:auto;
text-align:center;}

index.html
------
<?xml version = "1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN"
"DTD/xhtml1-frameset.dtd">
<head>
<title>Anders's personlige hjemmeside</title>
<link rel="stylesheet" href="../styles/style.css" type="text/css"/>
</head>
<!-- Sidens indehold -->
Test

Mvh
Anders Jacobsen

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 15-03-04 00:09

On Sun, 14 Mar 2004 23:43:46 +0100, Flare <nomail@sorry.dk> wrote:

> Tænkte at det havde nulrelevans da spørgsmåle så og sige ikke er side
> specifict.

Det er det, da det virker på alle andre sider.

> Altså dette virker stadig kun i IE ikke i firefox / mozilla
[snip - kode eksempel]

Sæt margin-left/right:auto på #Contents i stedet for body.

--
Ryan Kristensen

Fra : Flare

Dato : 15-03-04 01:28

> Sæt margin-left/right:auto på #Contents i stedet for body.

Det gjorde udslaget. Takker og bugger. :)

Mvh
Anders og godnat (!)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-03-04 00:24

"Flare" <nomail@sorry.dk> skrev :

>Tænkte at det havde nulrelevans da spørgsmåle så og sige ikke er side
>specifict.

Du skal angive en width, på den boks, der skal centreres, ellers
bliver det 100% af siden, der bliver centreret og så vil man ikke
kunne se det centreret.
--
Knud

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 15-03-04 11:49

Flare wrote:
> index.html
> ------

OT så har jeg lige nogle kommentarer :)

> <?xml version = "1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

XML-deklarationen får IE6 til at gå i quirksmode, fjern den.

> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN"
> "DTD/xhtml1-frameset.dtd">

Hvorfor benytter du XHTML 1.0 Frameset? Du har jo ikke et frameset i din
kode. Benyt istedet Transitional eller Strict.

Hvis du skal lave din side på engelsk er det rigtigt nok, men skal den
være på dansk skal du ændre xml:lang og lang fra "en" til "da"

Hintzmann c",)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-03-04 00:03

Flare skrev:

> Nej men den nævner den metode jeg allerede bruger som kun
> virker i IE.

Så bruger du ikke metoden korrekt. Den metode der er vist på html-
faq.dk er testet i mange browsere.

> Tænkte at det havde nulrelevans da spørgsmåle så og sige ikke
> er side specifict.

Det er _altid_ en god ide at se et link til et spørgsmål. Netop på
grund af risikoen for at man har lavet fejl der påvirker visningen.
Se evt. det andet link jeg gav før.

> Men hvios det muligvis kan hjælpe dig med at hjælpe mig giver
> jeg gladeligt oplysingerne :)

[snip kodeeksempel]

Som link, please. Det andet tager for lang tid at arbejde med.
--
Jens Gyldenkærne Clausen