partitioner
Fra : John Joe

Dato : 26-04-01 18:20

I andet installations forsøg, da jeg valgte ikke-expert installtionen,
lavede Manrake 8.0 en lille partition, så der ikke var plads til så mange
programpakker. Kan man ikke bare have en stor partition? Hvordan gør jeg
nemt det?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-04-01 01:05

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-04-01 07:37

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> writes:

> Ellers prøv at kigge på noget lvm (har ikke leget med det selv).

LVM er sejt. Jeg har lige sat en server op med det, jeg har dog ikke
prøvet at ændre størelsen på partitioner endnu. Men bare det at kunnne
undlade at tænke på at man har to diske. Jeg har dog også været glad
for ikke at skulle prøve at forudsige hvilke dele af maskinen, der
skal bruge meste plads.

LVM er sejt.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 27-04-01 01:55

On Thu, 26 Apr 2001 19:19:40 +0200, John Joe wrote:

> [...]
> programpakker. Kan man ikke bare have en stor partition? Hvordan gør jeg

Det gør du nemmest ved at reinstallere i expert mode og vælge det
partitions-setup, som du vil have :-/

Man kan sagtens flytte rundt manuelt, men det er noget af et
pillearbejde og med en frisk installation som din, så er det
hurtigst at hælde en frisk linux ind på harddisken.

Nøgleordene til den manuelle metode er fdisk, mkfs eller måske
ext2resize - skriv hvis du vil have detaljer.

--
Stig

Fra : John Joe

Dato : 28-04-01 01:26

"John Joe" <ole321@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> programpakker. Kan man ikke bare have en stor partition? Hvordan gør jeg

Jeg har nu geninstalleret. Og valgt en stor partition. Før da den lavede
flere små havde jeg også tænkt mig at gå tilbage i processen og vælge om,
men det kan man ikke i det installations program.