Erfaringer med X-net 9004HC: 10/100Mbps Sw~
Fra : Thomas

Dato : 26-04-01 17:31

Nogle som har erfaringer med subj, jeg står og skal til at have ADSL og jeg
skal bruge et netkort (til routeren) samt at mere end én computer skal kunne
kobles på nettet samtidigt ?

Se mere på http://www.x-net.com.tw/productfamily.htm

Mvh Thomas

Fra : Thomas

Dato : 26-04-01 17:40

Det skal lige siges at jeg vil have muligheden for at gå på nettet uanset
hvilken computer der er tændt - så er det måske en dårlig idé med et
indstikskort ?

Hvad skal jeg have for at kunne dette ?

Mvh Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-04-01 18:01

"Thomas" <rybak@email.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal lige siges at jeg vil have muligheden for at gå på nettet uanset
> hvilken computer der er tændt - så er det måske en dårlig idé med et
> indstikskort ?

Ualmindelig dårlig

> Hvad skal jeg have for at kunne dette ?

En stand-alone switch. Gå efter prisen, kvaliteten er stort set ens på alle
de billige swithce, omend jeg selv pt kun bruger NetGear

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 28-04-01 04:20

> En stand-alone switch. Gå efter prisen, kvaliteten er stort set ens på
alle
> de billige swithce, omend jeg selv pt kun bruger NetGear

Du har ikke tilfældigvis den model som hedder FS308? Hvis ja, Kan du
fortælle om den har en blæser?

Med venlig hilsen

Thomas Hedberg

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-04-01 07:02

"Thomas Hedberg" <thomas@hedberg.dk> skrev i en meddelelse
> Du har ikke tilfældigvis den model som hedder FS308? Hvis ja, Kan du
> fortælle om den har en blæser?

108'eren (som jeg har her) har ingen blæser. Hvad er 308'eren for en?

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 02-05-01 09:24

´
"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message

> 108'eren (som jeg har her) har ingen blæser. Hvad er 308'eren for en?

Det er en model med intern strøm forsyning.

Fra : Thomas

Dato : 28-04-01 12:04

Jeg har hørt at det hastighedsmæssigt er lige meget om man har switch/hub
hvis man har under 4 computere i netværket ?

Kører en delt ADSL-forbindelse hurtigere over en switch end en hub således
at man opnår en større kbps-hastighed ?

--

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9c9k7l$25g2$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-04-01 12:07

On Sat, 28 Apr 2001 13:04:16 +0200, "Thomas" <rybak@email.dk> wrote:

>Jeg har hørt at det hastighedsmæssigt er lige meget om man har switch/hub
>hvis man har under 4 computere i netværket ?

Det afhænger lidt af hvad, man laver. Normalt vil det i et
hjemme-hygge-netværk ikke betyde det helt store, men hvis to computere
fx konstant står og udveksler data, så kan det give et problem.

>Kører en delt ADSL-forbindelse hurtigere over en switch end en hub således
>at man opnår en større kbps-hastighed ?

Næppe. Ikke medmindre, du har en ekstrem belastning i forvejen (og i
første omgang burde bruge en switch). Den hastighed, du downloader
med, vil typisk kun udgøre en meget lille del af trafikken på
lokalnettet (selv hvis du "kun" kører 10mbit, burde der være rigelig
plads til at hente med fx 512kbit)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-04-01 12:08

> Jeg har hørt at det hastighedsmæssigt er lige meget om man har switch/hub
> hvis man har under 4 computere i netværket ?

Afhænger lidt af forbruget, men som udgangspunkt ja. Der er ikke megen
hastighedsforskel, men til gengæld koster de jo stort set det samme. Og
switching _er_ en bedre teknologi.

> Kører en delt ADSL-forbindelse hurtigere over en switch end en hub således
> at man opnår en større kbps-hastighed ?

Tvivlsomt.

Fra : PhoX

Dato : 30-04-01 18:19

hmmm ja nu syns jeg at det har bevæget sig lidt væk fra subject... sååå: som
den lykkelige ejere af lige netop det netkort kan jeg da sige at det er godt
at have i til netaftener så han man også være mellemled for sine
sidekammarater. men s'føli' det kommer an på hvordan man vil bruge den om
man har brug for hub eller switch..
man skal bare huske at hvis man feks spiller 2 og 2 i to forskellige spil
over et net, så er switchen klart bedst da man så ikke vil forstyrrer
hinanden og switchen er (modsat hubben) rimlig fremtidssikret da et hub
netværk er begrænset af at man ikke kan have mere end 4 (100Mbit(og 6
10Mbit)hubs efter hinanden men man kan da alligevel have det bygget op som 2
ringe så kommer max antal hub mellem alle computere op på 3,, hvis det så
alle er 4 ports hubs kan man være 64 men de skal så alle deles om de 10
eller 100 mbit... og btw så er der en del hubs der sux så hvis man vil have
hub-net skal man købe de dyre hubs for at undgå for meget kollision.. og så
kunne man lige så godt have købt billige switches :)

PhoX

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-01 13:54

"PhoX" <gamma.beam@usa.net> skrev i en meddelelse
> alle er 4 ports hubs kan man være 64 men de skal så alle deles om de 10
> eller 100 mbit... og btw så er der en del hubs der sux så hvis man vil
have

Hvis man er oppe i de størrelser på netværket bruger man nok alligvel ikke
soho-udstyr

> hub-net skal man købe de dyre hubs for at undgå for meget kollision.. og

> kunne man lige så godt have købt billige switches :)

Er dyre hubs bedre til at undgå kollision? Forklar. Kollisionsdetektion og
undgåelse ligger i netkortene.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-04-01 18:00

> Nogle som har erfaringer med subj

Ja, jeg har en sådan i min filserver (af forskellige historiske grunde) og
den performer helt fint.