Portvin
Fra : Torben Abilgaard

Dato : 26-04-01 09:00

Schjælp!

Hvor Frue (den store smugler) har marineret sin dyre bærbare computer i
portvin, og staklen (den lille) klynker bare "..iiiib", når man forsøger at
fyre op under den.

Jeg ved ikke, hvem Ib er, og er også trekvart... Men, kære gruppe, hvad kan
jeg gøre for maskinen (den bærbare).

vh/Torben

Fra : ab

Dato : 26-04-01 09:48

Jeg har prøvet det (sodavand kan heller ikke anbefales) faren er bl.a. hvis
væsken er så syreholdig, så de - heldigvis få - ubeskyttede printbaner og
printforbindelser angribes. Så det er med at skynde sig.
Jeg skilte "dyret" ad, skyllede de angrebne områder i lunkent vand. Der var
flere steder, hvor der hang lommer af væske. Derefter tørrede jeg med en
hårtørrer og den printplade, som var medtaget og synlig havde det knap så
godt (gråt skær over de blanke printbaner) tog jeg hen til en radio/tv
reparatør og fik sprøjtet noget Tuner-rens over hele pladen - det skulle
være noget, der ikke kan danne elektriske forbindelser og kapacitet.

Efter en samling var den lige så god som ny.

MVH Arne Bruun

Fra : ab

Dato : 26-04-01 09:51

Jeg havde for øvrigt stor glæde af "eksplotions"-tegninger der ligger hos
IBM

(Tænk dig, havde hun smulet / drukket / spilt ren alkohol var der ikke sket
noget).

Fra : Carsten JvT

Dato : 26-04-01 13:02

"ab" <abc_ab@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> IBM
>
> (Tænk dig, havde hun smulet / drukket / spilt ren alkohol var der ikke

..... Og dog. Hun havde muligvis brækket sig istedet for...

Carsten JvT

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 28-04-01 13:37

Tak for hjælpen, desværre var maskinen ikke bare skindød.

vh/Torben