| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Rundkørslen ved Køge/Ølby frakørslen Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-03-04 00:15 |  
  |  
 
            Hej rødder (og de obligatoriske)
 Hvor mange herindefra bruger dagligt den rundkørsel ?
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brizz (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brizz | 
  Dato :  13-03-04 05:11 |  
  |  
 
            > Hej rødder (og de obligatoriske)
 >
 > Hvor mange herindefra bruger dagligt den rundkørsel ?
 Ikke dagligt men ofte...warum?
 Mvh Brian
 ---
 www.gronaerten.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           jan@stevns.net (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-03-04 07:22 |  
  |  
 
            "Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev :
 >Ikke dagligt men ofte...warum?
 Fordi jeg er lidt nysgerrig efter at vide om det er mig der er noget
 galt med (absolut en mulighed) - eller om rundkørslen lider af en
 designfejl.
 Se eventuelt denne
 http://www.dkfritidbil.dk/debat/problemrundkoersel.htm
 
-- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Apollo14 aka Kenneth~ (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Apollo14 aka Kenneth~ | 
  Dato :  13-03-04 08:34 |  
  |  
 
            jan@stevns.net wrote:
 > Se eventuelt denne
 >  http://www.dkfritidbil.dk/debat/problemrundkoersel.htm
> 
 > 
 >  
 Hej Jan, prøv at kører frem mod lyskrydset, der er 2 spor ud af 
 rundkørslen, og fletteregel ca. 10 m før lyskrydset, så folk skal bare 
 lærer at holde deres bane, så tror jeg ikke der sker flere ulykker, men 
 skiltningen er som den skal være, tror de har lært af deres rundkørsler 
 ude på Vordingborgvej.
 Og jeg bruger den mere eller mindre dagligt. Og jeg holder altid mit 
 spor, specielt fordi det er skide sjovt at se folk i ansigtet når man 
 lige fyrer op for kompressorhornet, og giver dem alle lygterne lige i 
 bakspejlet. Så kan de lærer det kan de. Og det er ikke fordi jeg er ond, 
 hader bare folk der ikke kan kører bil.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             jan@stevns.net (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-03-04 08:57 |  
  |  
 
            Apollo14 aka Kenneth Rugaard <mail@NOSPAMkenneth-rugaard.dk> skrev :
 >Hej Jan, prøv at kører frem mod lyskrydset, der er 2 spor ud af 
 >rundkørslen, og fletteregel ca. 10 m før lyskrydset, så folk skal bare 
 >lærer at holde deres bane, så tror jeg ikke der sker flere ulykker, men 
 >skiltningen er som den skal være, tror de har lært af deres rundkørsler 
 >ude på Vordingborgvej.
 Jeg kan nu heller ikke sådan lige se at skiltningen skulle fejle
 noget.
 >Og jeg bruger den mere eller mindre dagligt..... 
 Jeg bruger den nok mere konsekvent - flere gange dagligt.
 >.....Og jeg holder altid mit spor, specielt fordi det er skide sjovt at 
 >se folk i ansigtet når man lige fyrer op for kompressorhornet, og giver 
 >dem alle lygterne lige i bakspejlet........ 
 Jeg plejer nu også at holde sporet -  man skal jo (ahem!) holde til
 højre, så jeg vælger naturligtvis det højre spor vejen rundt - også
 fordi jeg i lyskrydset skal lige ud, og ned over havnen længere nede.
 Men - dagligt slår man jo korsets tegn for sig, for det er sgu' lige
 så sikkert som amen i kirken, at folk der tager venstre bane, når de
 kører ud af rundkørslen trænger sig ind i højrebanen.
 Når jeg siger "trænger" er det måske ubevidst, eller ganske bevidst de
 gør det - fakta er da folk gør det, på trods af at det er temmeligt
 tydeligt der er 2 spor ud.
 Og ja - der går også en fanden (djævel) i mig, når de forsøger at køre
 mig ud i gruset ;)
 >Så kan de lærer det kan de. Og det er ikke fordi jeg er ond, 
 >hader bare folk der ikke kan kører bil.
 Spørgsmålet er jo nok mere , at folk ikke kan overskue rundkørslen
 korrekt. 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Brian (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  13-03-04 09:17 |  
  |  
 
            Hejsa
 jan@stevns.net skrev:
 > Spørgsmålet er jo nok mere , at folk ikke kan overskue rundkørslen
 > korrekt.
 Nemlig.
 Jeg er jo en jydetamp, så når jeg endelig møder sådan en tosset rundkørsel,
 er det ikke unormalt at jeg tager en ekstra omgang   
Men hvis man er kendt på egnen, har man selvfølgelig mere styr på
 hvordan sådan en skiderik skal håndteres.
 /Brian
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Roberto Saldo (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Roberto Saldo | 
  Dato :  13-03-04 09:25 |  
  |   
            jan@stevns.net wrote:
 
 
 > Spørgsmålet er jo nok mere , at folk ikke kan overskue rundkørslen
 > korrekt. 
 
 Så er den da lavet forkert.
 Hvis selv øvede bilister ikke nemt kan gennemskue den.
 
 mvh
    Roberto
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               jan@stevns.net (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-03-04 09:31 |  
  |  
 
            Roberto Saldo <robertosaldo@yahoo.dk> skrev :
 >Så er den da lavet forkert.
 Det er jo lige det jeg tror ;)
 >Hvis selv øvede bilister ikke nemt kan gennemskue den.
 Tjaehhh -  i starten keglede folk jo også grundigt rundt i Tåstrup
 rundkørslen......
 Det går rimeligt smertefrit idag derude 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Per Beer Hansen (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  13-03-04 09:36 |  
  |  
 
            jan@stevns.net wrote:
 >
 > Tjaehhh -  i starten keglede folk jo også grundigt rundt i Tåstrup
 > rundkørslen......
 I starten ?
 Det gør de sq stadig   
>
 > Det går rimeligt smertefrit idag derude
 Du skal ikke holde der ude og kikke i mange gange 5 minutter, før du har set
 de første 10 køre/placerings fejl.
 -- 
 Mvh
     Per
 www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 claus b. p. (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b. p. | 
  Dato :  13-03-04 21:21 |  
  |   
            
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
 news:4052c7d8$0$67462$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > jan@stevns.net wrote:
 > >
 > > Tjaehhh -  i starten keglede folk jo også grundigt rundt i Tåstrup
 > > rundkørslen......
 >
 > I starten ?
 > Det gør de sq stadig   
>
 > >
 > > Det går rimeligt smertefrit idag derude
 >
 > Du skal ikke holde der ude og kikke i mange gange 5 minutter, før du har
 set
 > de første 10 køre/placerings fejl.
 >
 Det burde da ikke være afmærkningen/udformningen der er noget galt med I
 Tåstrup. Hvis man følger pilene og vognbaneafmærkningen skulle det -
 næsten - ikke kunne gå galt. Men ak den dag afmærkningen er slidt, så bliver
 det da en udfordring. Kan det være pilene der mangler i Ølby?
 /Claus
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Per Beer Hansen (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  13-03-04 21:52 |  
  |  
 
            claus b. p. wrote:
 >>
 >> Du skal ikke holde der ude og kikke i mange gange 5 minutter, før du
 >> har set de første 10 køre/placerings fejl.
 >>
 > Det burde da ikke være afmærkningen/udformningen der er noget galt
 > med I Tåstrup. Hvis man følger pilene og vognbaneafmærkningen skulle
 > det -
 > næsten - ikke kunne gå galt.
 Næh, jeg synes også at der er skiltet på en god og logisk måde.
 Ofte ser man dog bare, at nogen som skal ud af sidste/tredje vej, de
 placerer sig helt ude i højre bane inden de kører ind i rundkørslen, og så
 opstår der problemer når de forsøger at krydse ind over det hele bagefter
  
Jeg tror slet ikke den type billister ser skiltene/vognbane opmærkningen
 inden de kommer til rundkørslen.
 -- 
 Mvh
     Per
 www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Thomas Strandtoft (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft | 
  Dato :  13-03-04 22:44 |  
  |  
 
            "claus b. p." wrote:
 > Det burde da ikke være afmærkningen/udformningen der er noget galt med I
 > Tåstrup. Hvis man følger pilene og vognbaneafmærkningen skulle det -
 > næsten - ikke kunne gå galt. Men ak den dag afmærkningen er slidt, så bliver
 > det da en udfordring. Kan det være pilene der mangler i Ølby?
 Jeg ser to problemer ved rundkørslen i Tåstrup:
 1) Den ligner ikke noget man har set før, dvs. den kræver
 lokalkendskab at benytte korrekt og den skaber
 forvirring/usikkerhed blandt folk der oplever den første gang.
 Forvirring/usikkerhed er ikke et plus i trafikken, så det er i
 mine øjne totalt gak at konstruere noget permanent der ikke er
 umiddelbart logisk..
 2) Ja, der er vognbanestriber og skilte, så følger man sin
 vognbane er der ingen ballade ...bortset fra at der er en lyskurv
 midt i rundkørslen. Er man ikke meget rutineret i brugen af
 rundkørslen, har man travlt med at kigge *ned* på
 vognbanestriberne og har en stor risiko for at overse lyskurven
 *oppe*.. Igen en opfindelse der er dybt ulogisk (i forhold til
 landets øvrige rundkørsler) og så er vi tilbage ved den med
 forvirringen/usikkerheden, også for "kenderne", for tør de stole
 på at andre ser det røde lys og stopper?
 Min mening er at enhver permanent færdselsopstilling bør laves så
 simpel og forudsigelig som mulig, jo enklere tingene er, des mere
 overskud har folk til at bekymre sig om trafikken fremfor "vejens
 udstyr"..
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 < http://www.carftp.com> - a library of car videos.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Leonard (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  13-03-04 19:31 |  
  |  
 
            jan@stevns.net wrote:
 >Men - dagligt slår man jo korsets tegn for sig, for det er sgu' lige
 >så sikkert som amen i kirken, at folk der tager venstre bane, når de
 >kører ud af rundkørslen trænger sig ind i højrebanen.
 Det sker også jævnligt i et lyskryds i Odense, hvor der er 2
 venstresvingsbaner, der svinger ud på en 2-sporet vej. Har flere gange
 holdt i højre spor, følges med den bil der holdt i venstre spor og
 ligeså snart svinget og denne bil er en halv billængde foran, så
 trækker den ind mod min venstre forskærm- så får den altså også en på
 hornet.
 -- 
 Leonard
 http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Henry (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henry | 
  Dato :  13-03-04 15:39 |  
  |   
            > Og jeg bruger den mere eller mindre dagligt. Og jeg holder altid mit
 > spor, specielt fordi det er skide sjovt at se folk i ansigtet når man
 > lige fyrer op for kompressorhornet, og giver dem alle lygterne lige i
 > bakspejlet. Så kan de lærer det kan de. Og det er ikke fordi jeg er ond,
 > hader bare folk der ikke kan kører bil.
 
 Så du tager altså udgangspunkt i at du er den perfekte trafikant, ha hvor
 indbildsk!
 
 Hvis du har så stort overblik i situationen, hvorfor bruger du så ikke dit
 overskud til at vise hensyn og give dig lidt over for dem der ikke har det
 samme fantastisk overblik som dig. Hvad får du ud af at opfører dig sådan?
 
 Prøv istedet at holde din lille djævel arve og give plads/vise hensyn, du
 får det garanteret bedre med dig selv, dit blodtryk og dine omgivelser.
 
 Hvordan er det nu det udtrykkes i færdselsreglerne? Vis hensyn, vær
 agtpågiven.... kan du huske det?? Forstår du meningen??
 
 
 Henry
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              jan@stevns.net (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-03-04 15:53 |  
  |  
 
            "Henry" <henry@nomail.com> skrev :
 >Så du tager altså udgangspunkt i at du er den perfekte trafikant, ha hvor
 >indbildsk!
 Personangreb er altid den anvendte udvej, når man ikke har evne at
 debattere fornuftigt.....  suk !
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Henry (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henry | 
  Dato :  13-03-04 15:59 |  
  |   
            >
 > >Så du tager altså udgangspunkt i at du er den perfekte trafikant, ha hvor
 > >indbildsk!
 >
 > Personangreb er altid den anvendte udvej, når man ikke har evne at
 > debattere fornuftigt.....  suk !
 >
 Ja er en måde at anskue det på, men nogle gange er det måske bedre at kalde
 en skovl en skovl.
 Det der gives udtryk for er præcist hvad der ses hver eneste dag i
 trafikken - og det er et skråplan.
 
 mvh
 Henry
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                jan@stevns.net (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-03-04 16:45 |  
  |  
 
            "Henry" <henry@nomail.com> skrev :
 >Ja er en måde at anskue det på, men nogle gange er det måske bedre at kalde
 >en skovl en skovl.
 Og andre gange skal man måske lige klappe hesten, og prøve at se om
 der monstro skulle kunne være en trakial årsag til at folk mister
 deres evne til at udvise overbærenhed i trafikken - som f.eks at man
 dagligt overlever den samme anden trafikant's mangel på korrekt
 kørsel, eksempelvist i en given rundkørsel ??
 >Det der gives udtryk for er præcist hvad der ses hver eneste dag i
 >trafikken - og det er et skråplan.
 Delvist enig -  forklaringen kommer her :
 Jeg kan også finde på, i afmagt over at blive udsat for en risiko, at
 give den anden billist hornet, eller rent ud sagt skælde vedkommende
 hæder og ære fra - især hvis fjoget skifter vognbane uden at orientere
 sig ordentligt.  
 (det samme kan ske, hvis jeg er ved at blive påkørt bagfra, fordi en
 hr. Snedig har mere travlt med at kæfte i mobiltelefon, end at se at
 bilen foran ham bremser - heraf risikoen for flyvende telefoner ;)
  Er det noget der sker hver gang, der samme sted, som f.eks i bemeldte
 rundkørsel, begynder jeg at undre mig, om ikke der i virkeligheden er
 noget ved den rundkørsels opbygning, der gør at folk mister evnen til
 at handle korrekt, som f.eks hvis de bliver forvirret over vognbane-
 opmærkning, tåbelig skiltning, og så videre. 
 Ja - Hvis en anden billist dytter af mig, vil jeg nok tro han er
 åndssvag, er der flere der dytter af mig samme sted, kan jeg forledes
 til at tro at de gør det, fordi jeg foretager mig noget der generer
 dem - og så bliver jeg nysgerrig.
 Humlen med min interesse i den rundkørsel, er ikke at konstatere om
 folk er nogle imbecile amøber, der ikke kan gebærde sig i trafikken,
 det er rent faktisk at hitte ud af om jeg skal til at have fat i de
 relevante myndigheder, og finde ud af hvem der er mester for en
 eventuel fadæse - og så kæmpe for at få det lavet om, så der trafikalt
 set, bliver en potentiel risiko for ulykker færre 
 Jeg kan jo konstatere, at jeg åbenbart ikke er den eneste, der finder
 den rundkørsel besynderlig - og hvis du kigger på den side jeg
 henviste til  http://www.dkfritidbil.dk/debat/problemrundkoersel.htm
og sammenholder det med det faktum, at langt den største del af
 trafikken gennem rundkørslen - blå linie - sker ved at folk ankommer
 til rundkørslen i punkt A, og kører ud af den ved D  - fordi det er
 folk der kommer fra motorvejen, og skal til Køge - altså de skal
 ligeud i krydset efter rundkørslen.  så kan de fleste vidst se at der
 er gået noget galt i planlægningen.  
 Det lød fromt ikke sandt .......   men sådan er jeg ;)  Tro det eller
 lad være - Men hold med at lave personangreb, det klæder ingen debat 
 se lige tegningen - og læg mærke til min beskrivelse af 98% af
 trafikken , og fortæl mig om det er logisk at lave en rundkørsel sådan
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Henry (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henry | 
  Dato :  13-03-04 17:07 |  
  |  
 
            > Delvist enig -  forklaringen kommer her :
 >
 > Jeg kan også finde på, i afmagt over at blive udsat for en risiko, at
 > give den anden billist hornet, eller rent ud sagt skælde vedkommende
 > hæder og ære fra - især hvis fjoget skifter vognbane uden at orientere
 > sig ordentligt.
 >
 Der er stor forskel i mine øjne; er der tale om en pludsligt opstået
 situation hvor der bliver handlet uovervejet og at der bliver truttet i
 hornet eller er der tale at "en person" sidder og venter, måske endda
 ligefrem søger at fremprovokere situationen, for derefter at tvære hornet og
 lyset i bund, uddele langemand osv osv, bar for at pointere at "persone" har
 _ret_ og har placeret sig korrekt?
 Når jeg læser indlægget sidder jeg med fornemmelsen af det er den sidste der
 sker, og det pisser mig af.
 // SNIP
 > Og jeg bruger den mere eller mindre dagligt. Og jeg holder altid mit
 > spor, specielt fordi det er skide sjovt at se folk i ansigtet når man
 > lige fyrer op for kompressorhornet, og giver dem alle lygterne lige i
 > bakspejlet. Så kan de lærer det kan de. Og det er ikke fordi jeg er ond,
 > hader bare folk der ikke kan kører bil.
 // SNIP slut
 Dagligt - Sjovt.......
 Det er en bevidst handling/situation der fremprovokeres, med mindre altså
 det er en bunke .... der lukke ud.
 > se lige tegningen - og læg mærke til min beskrivelse af 98% af
 > trafikken , og fortæl mig om det er logisk at lave en rundkørsel sådan
 Jeg har egentligt ikke forholdt mig til det, jeg har tit været der og har
 ikke haft problemer, jeg kører bare efter forholdene og giver plads så lidt
 mere plads i trafikken.
 Men der er faktisk en del rundkørsler der er designet for småt, det er nok
 også tilfældet med denne, der er vel 20 m til at lave 2 vognbaneskift, det
 er bare ikke nok.
 Men du har da ret, jeg udviser jo ikke selv meget tolerance for tåbeligheder
  
Henry
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Apollo14 aka Kenneth~ (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Apollo14 aka Kenneth~ | 
  Dato :  13-03-04 17:17 |  
  |  
 
            Henry wrote:
 -cut elly-
 > 
 > Der er stor forskel i mine øjne; er der tale om en pludsligt opstået
 > situation hvor der bliver handlet uovervejet og at der bliver truttet i
 > hornet eller er der tale at "en person" sidder og venter, måske endda
 > ligefrem søger at fremprovokere situationen, for derefter at tvære hornet og
 > lyset i bund, uddele langemand osv osv, bar for at pointere at "persone" har
 > _ret_ og har placeret sig korrekt?
 > Når jeg læser indlægget sidder jeg med fornemmelsen af det er den sidste der
 > sker, og det pisser mig af.
 > 
 Kan så sige at hvis du kigger efter er der 2 spor, holder du 
 indersporet, skal du køre ud i ydersporet på brovejen, og det er der det 
 går galt for folk, de presser sig ind i sporet hvor os der holder den 
 yderste bane i rundkørslen kommer i, og derfor enten kan vælge bule 
 eller katastofeopbremsning, med dertil endnu flere skader fra den bagfra.
 > // SNIP
 > 
 -cut elly-
 > // SNIP slut
 > Dagligt - Sjovt.......
 > 
 > Det er en bevidst handling/situation der fremprovokeres, med mindre altså
 > det er en bunke .... der lukke ud.
 > 
 Dette er ej bevidst, jeg holder som sagt mit spor.
 Og forholder mig sådan set bare til færdselloven, som man andre ikke 
 altid gør i den rundkørsel, det er dog det samme problem på 
 vordingborgvej, i den første tror folk de kan bruge begge spor.
 > 
 >>se lige tegningen - og læg mærke til min beskrivelse af 98% af
 >>trafikken , og fortæl mig om det er logisk at lave en rundkørsel sådan
 > 
 > Jeg har egentligt ikke forholdt mig til det, jeg har tit været der og har
 > ikke haft problemer, jeg kører bare efter forholdene og giver plads så lidt
 > mere plads i trafikken.
 > Men der er faktisk en del rundkørsler der er designet for småt, det er nok
 > også tilfældet med denne, der er vel 20 m til at lave 2 vognbaneskift, det
 > er bare ikke nok.
 Hmmmm 2 vognbaneskift, det kan jeg altså ikke få det til. Jeg får det 
 kun til et. Der er en ganske simpel fletteregel fremme ved lyskurven, 
 hvis bare folk ville kigge på deres streger.
 > 
 > 
 > Men du har da ret, jeg udviser jo ikke selv meget tolerance for tåbeligheder
 >   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Apollo14 aka Kenneth~ (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Apollo14 aka Kenneth~ | 
  Dato :  13-03-04 17:07 |  
  |   
            Henry wrote:
 
 > 
 > Så du tager altså udgangspunkt i at du er den perfekte trafikant, ha hvor
 > indbildsk!
 
 Hvor skriver jeg det henne, hader bare folk ikke bruge deres spejle - 
 øjne og sans for trafik. Nu er sådan en Sprinter ikke en man lige 
 bremser med, og slet ikke hvis der ligger noget bagi. Og med godt og vel 
 10k km det sidste ½ år, så ved jeg bestemt godt hvor jeg skal ligge mig 
 i rundkørsler, og er jeg ikke sikker, så kører jeg da bestemt ikke ind 
 lige foran en anden bilist.
 
 > 
 > Hvis du har så stort overblik i situationen, hvorfor bruger du så ikke dit
 > overskud til at vise hensyn og give dig lidt over for dem der ikke har det
 > samme fantastisk overblik som dig. Hvad får du ud af at opfører dig sådan?
 
 En bilist der måske kan lærer at se sig for, og derved blive en meget 
 bedre bilist.
 
 > 
 > Prøv istedet at holde din lille djævel arve og give plads/vise hensyn, du
 > får det garanteret bedre med dig selv, dit blodtryk og dine omgivelser.
 
 Hvad ved du egentlig om mit helbred, kan sige så meget at jeg nok er i 
 bedre form end man lige regner med, men oki man løber jo heller ikke 
 lige 10 km hver dag, og cykler ca. 200 km om ugen (når vejret tillader 
 det), så er min form jo så at sige pisse elendig, mit blodtryk minder om 
 en pensionist der ser en babe uden tøj på, og kan ikke se mere end lige 
 foran min egen bil.
 > 
 > Hvordan er det nu det udtrykkes i færdselsreglerne? Vis hensyn, vær
 > agtpågiven.... kan du huske det?? Forstår du meningen??
 > 
 
 Forstår du det så.
 Du ville jo også dytte af folk hvis de er ved at kører ind i dig ??
 Kender du overhovedet rundkørslen ??
 Kører du der hver dag ??
 Elsker du personangreb *S*
 > 
 > Henry
 Hilsen.
 En altid glad og velovervejet bilist.
 
 p.s. som dog sagtens kan te sig som en pensionist i trafikken, men ikke 
 på en gokartbane.
 
 
 > 
 > 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Henry (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henry | 
  Dato :  13-03-04 22:17 |  
  |   
            > En altid glad og velovervejet bilist.
 >
 
 På bundlinien er det jeg vil sige ganske kort.
 
 Hvis du har det trafikaleoverskud som du antyder, kunne du så ikke istedet
 vælge at være lidt overbærende og slippe gassen (og hornet mv) bare lidt og
 prøve at lade det glide. Det giver faktisk en ret god fornemmelse.
 
 mvh
 Henry
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Sune (14-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sune | 
  Dato :  14-03-04 23:13 |  
  |   
            "Apollo14 aka Kenneth Rugaard" <mail@NOSPAMkenneth-rugaard.dk> skrev i
 en meddelelse news:4052b954$0$1645$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > jan@stevns.net wrote:
 [klip]
 > Hej Jan, prøv at kører frem mod lyskrydset, der er 2 spor ud af
 > rundkørslen, og fletteregel ca. 10 m før lyskrydset, så folk skal bare
 
 Nej - der er ikke fletteregel - her gælder reglen for vognbaneskift. De
 stiplede linier går helt hen til svingbanen.
 
 -- 
 vh Sune
 Honda VF500 FII, Yamaha XJ 600
 Kia Clarus 1.8 SLX, Peugeot 406 2.0 ST
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           anders majland (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : anders majland | 
  Dato :  13-03-04 21:55 |  
  |   
            
 >> Hvor mange herindefra bruger dagligt den rundkørsel ?
 
 Minder mig om et par andre rundkørsler
 
 - Buddinge hvor der også er 2 spor mod syd (retning glostrup)
 - Århus ved ikea hvor der er 2 spor ud mod nord (mod motorvejen)
 
 Begge steder har jeg lært at være extra opmærksom på ikke at blive
 skubbet til  ...
 
 I københansområdet er der i det hele taget mange alm. kryds med flere
 spor som folk ikke kan finde ud af at holde deres baner i. Typisk
 "glider" de fra en inderbane til en yderbane uden at orintere sig.
 
 -- 
 Anders dot Majland at jyde dot dk
 email address in header is not valid
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rene Joergensen (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene Joergensen | 
  Dato :  13-03-04 08:29 |  
  |   
            jan@stevns.net <jan@stevns.net> wrote:
 
 > Hvor mange herindefra bruger dagligt den rundkørsel ?
 
 Jeg bruger den engang imellem, og jeg har faktisk også undret mig over
 om det var mig der ikke kunne finde ud af den, eller om den var bygget
 underligt.
 
 -- 
 -René
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Jørgensen (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Jørgensen | 
  Dato :  13-03-04 09:04 |  
  |   
            
 "Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message
 news:slrnc55e0v.dag.fox@hal6000.bananas.dk...
 
 > Jeg bruger den engang imellem, og jeg har faktisk også undret mig over
 > om det var mig der ikke kunne finde ud af den, eller om den var bygget
 > underligt.
 
 Jeg må også erkende jeg melder mig under fanerne blandt dem der syntes den
 er konstrueret lidt "spooky".
 
 Mvh.
 
 Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jimmie Andersen (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jimmie Andersen | 
  Dato :  13-03-04 11:09 |  
  |   
            >
 > Jeg må også erkende jeg melder mig under fanerne blandt dem der syntes den
 > er konstrueret lidt "spooky".
 >
 
 Jeg køre også igennem hver dag, og må give jer ret i at den er temmelig
 sjovt konstrueret. Det er sku ikke altid nemt at komme ud af højre spor,
 selvom man prøver at få bilen derover.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             jan@stevns.net (13-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-03-04 12:48 |  
  |  
 
            "Jimmie Andersen" <news@jimmie.dk> skrev :
 >Jeg køre også igennem hver dag, og må give jer ret i at den er temmelig
 >sjovt konstrueret. Det er sku ikke altid nemt at komme ud af højre spor,
 >selvom man prøver at få bilen derover.
 så er jeg da mere rolig ;)
 Gu' ved om det er amtet, eller vejdirektoratet, der er genierne bag
 den tossede indretning.......
 Er der nogen fra VD der lytter med på tråden ??
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Mogens... (14-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens... | 
  Dato :  14-03-04 19:23 |  
  |   
            On Sat, 13 Mar 2004 12:47:54 +0100, jan@stevns.net wrote:
 
 >Er der nogen fra VD der lytter med på tråden ?
 
 Næppe - de er på week-end.
 
 Nogle fra VD arbejdede dog -> se blot Lyngby-motorvejen idag. Mage til
 klodset afspærring af 2 ud af 3 vognbaner med laaang kø tilfølge skal
 man sgu lede længe efter. Spærrede hele motorvejens længde på een gang
 i stedet for dels at tage det etapevis og dels lede ½-delen af
 trafikken via Lyngbyvej. Gosh...
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               jan@stevns.net (14-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  14-03-04 21:03 |  
  |  
 
            Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :
 >Næppe - de er på week-end.
 Nåehh ja - det skal de jo osse ha' lov til at ha ...
 >Nogle fra VD arbejdede dog -> se blot Lyngby-motorvejen idag. Mage til
 >klodset afspærring af 2 ud af 3 vognbaner med laaang kø tilfølge skal
 >man sgu lede længe efter. Spærrede hele motorvejens længde på een gang
 >i stedet for dels at tage det etapevis og dels lede ½-delen af
 >trafikken via Lyngbyvej. Gosh...
 Kan forestille mig det - nuvel, de har vel deres grunde 
 Anyway, jeg har da tænkt mig at gå videre med tingene, dø i synden, de
 ikke skal.
 Nogen må have tænkt tanker (forhåbentligt) - og denne/disse nogen, vil
 blive afkrævet en forklaring på fadæsen ;)
 (Sådan en himstregims kommer jo ikke bare ud af den blå luft)
 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Sune (14-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sune | 
  Dato :  14-03-04 23:27 |  
  |  
 
            <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:m2h450lp660c351njldltduf41gd2p1pvo@dtext.news.tele.dk...
 > Hej rødder (og de obligatoriske)
 >
 > Hvor mange herindefra bruger dagligt den rundkørsel ?
 Det gør jeg, flere gange hver dag   
Og den er egentlig helt uproblematisk. Når du kommer fra motorvejen,
 (punkt A) og skal over broen mod Køge skal du køre ind mod rundkørslens
 midte og blinke til venstre.
 Når du når ud for vejen før (punkt E) orienterer du til højre, blinker
 til højre og trækker ud med det samme, så du kører ud i yderste bane ved
 punkt E. Herefter fortsætter du i denne bane.
 Hvis du ikke kan komme ind på grund af, at en bil overhaler dig indenom
 (hvad jeg stort set aldrig oplever der), må du blive langs rundkørslens
 midte og trække ud i det andet spor over broen. Herefter må du lave
 vognbaneskift (ikke sammenfletning) for at komme i banen mod Køge.
 Men du må ikke køre efter den blå linie, da du kommer til at trække over
 den fuldt optrukne linie (og så dumper du helt sikkert til køreprøven i
 Køge)
 -- 
 vh Sune
 Honda VF500 FII, Yamaha XJ 600
 Kia Clarus 1.8 SLX, Peugeot 406 2.0 ST
 >
 >
 > -- 
 > jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 > Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           jan@stevns.net (15-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  15-03-04 07:51 |  
  |  
 
            "Sune" <formel999@hotmail.com> skrev :
 >Men du må ikke køre efter den blå linie, da du kommer til at trække over
 >den fuldt optrukne linie (og så dumper du helt sikkert til køreprøven i
 >Køge)
 Hejsa Sune 
 Problemet - er jo netop at 99.9% af billisterne bruger den blå linie
 gennem rundkørslen.
 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Sune (15-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sune | 
  Dato :  15-03-04 12:28 |  
  |   
            <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:fhka509f476sg36deo8a2sskh7jr967cf1@dtext.news.tele.dk...
 > "Sune" <formel999@hotmail.com> skrev :
 >
 > >Men du må ikke køre efter den blå linie, da du kommer til at trække over
 > >den fuldt optrukne linie (og så dumper du helt sikkert til køreprøven i
 > >Køge)
 >
 > Hejsa Sune
 >
 >
 > Problemet - er jo netop at 99.9% af billisterne bruger den blå linie
 > gennem rundkørslen.
 
 Det har du ret i, det har jeg også bemærket. Men jeg kører altid helt efter
 bogen, som jeg beskrev, og det giver mig aldrig problemer.
 Så hvis man bare følger reglerne går det, uanset hvad de andre gør.
 
 Det er for øvrigt præcis det samme, der gør sig gældende i de to store
 rundkørsler syd for Køge.
 
 -- 
 vh Sune
 Honda VF500 FII, Yamaha XJ 600
 Kia Clarus 1.8 SLX, Peugeot 406 2.0 ST
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             jan@stevns.net (15-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  15-03-04 17:52 |  
  |  
 
            "Sune" <formel999@hotmail.com> skrev :
 >Det har du ret i, det har jeg også bemærket. Men jeg kører altid helt efter
 >bogen, som jeg beskrev, og det giver mig aldrig problemer.
 >Så hvis man bare følger reglerne går det, uanset hvad de andre gør.
 Det der tit sker, er at en billist fra Ølby , eller en nede fra
 trafikcentret, ser at billisten fra motorvejen tager banen nærmest
 midten af rundkørslen, og derfor fuldt naturligt kører ind i
 rundkørsel - når de så begge skal slås om pladsen ved udkørslen mod
 Køge, har vi festen, fordi de blå padder skærer ind i den anden bane.
 >Det er for øvrigt præcis det samme, der gør sig gældende i de to store
 >rundkørsler syd for Køge.
 Dem er jeg heldigtvis meget sjældent i nærheden af.
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jimmie Andersen (15-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jimmie Andersen | 
  Dato :  15-03-04 22:44 |  
  |   
            
> >Det har du ret i, det har jeg også bemærket. Men jeg kører altid helt
 efter
 > >bogen, som jeg beskrev, og det giver mig aldrig problemer.
 > >Så hvis man bare følger reglerne går det, uanset hvad de andre gør.
 >
 > Det der tit sker, er at en billist fra Ølby , eller en nede fra
 > trafikcentret, ser at billisten fra motorvejen tager banen nærmest
 > midten af rundkørslen, og derfor fuldt naturligt kører ind i
 > rundkørsel - når de så begge skal slås om pladsen ved udkørslen mod
 > Køge, har vi festen, fordi de blå padder skærer ind i den anden bane.
 >
 > >Det er for øvrigt præcis det samme, der gør sig gældende i de to store
 > >rundkørsler syd for Køge.
 >
 > Dem er jeg heldigtvis meget sjældent i nærheden af.
 Nu har jeg lige været igennem den rundkørelse igen, godt nok for en time
 siden. Men denne diskution i baghovedet prøvet jeg at tager venster bane
 rundt frem til 2 vej (kom fra motorvejen), også skifte over til højre. Der
 er godt nok langt fra inderste til yderste når man begynder ved nr 2 vej.
 Faktisk nået jeg ikke derover, for jeg sad og undret mig over de pile og den
 FULD optrukkene linie der dukket op. Så jeg lavet lige et vognbaneskift før
 lyskrydset istedet  
Så jeg vil stadig give Jan ret i at den rundkørelse er dybt mærkelig. Så
 hvis man skal over i højre bane frem mod lyskryds, skal man enten køre over
 den linie, eller begynde at trække ud før vej nr 2. Begge dele nok ikke
 godkendt til køreprøven  , måske noget andet kan lade sig gøre efter et par
 timer i simulatoren.
 Mvh
 Jimmie Andersen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Sune (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sune | 
  Dato :  16-03-04 01:51 |  
  |  
 
            "Jimmie Andersen" <news@jimmie.dk> skrev i en meddelelse
 news:40562386$0$474$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 [klip]
 > Så jeg vil stadig give Jan ret i at den rundkørelse er dybt mærkelig.
 Så
 > hvis man skal over i højre bane frem mod lyskryds, skal man enten køre
 over
 > den linie, eller begynde at trække ud før vej nr 2. Begge dele nok
 ikke
 > godkendt til køreprøven  , måske noget andet kan lade sig gøre efter
 et par
 > timer i simulatoren.
 Der findes masser af rundkørsler der er lavet på præcis denne måde.
 F.eks. rundkørslen ved Karslunde Politi. Eller som tidligere nævnt de to
 syd for Køge.
 Når der er to baner ud af rundkørslen, findes spærrelinien i rundkørslen
 lige inden udkørsel.
 Hvis du overskrider linien dumper du til køreprøven, men ikke hvis du
 trækker lidt for tidligt ud.
 Rundkørslen er forøvrigt, sammen med de to syd for Køge,  yndet
 "udflugtsmål" for Køges Motorsagkyndige   
-- 
 vh Sune
 Honda VF500 FII, Yamaha XJ 600
 Kia Clarus 1.8 SLX, Peugeot 406 2.0 ST
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Sune (16-03-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sune | 
  Dato :  16-03-04 01:36 |  
  |   
            <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:8lnb50h9smu081hb22h6caltdbr2sa9tla@dtext.news.tele.dk...
 > "Sune" <formel999@hotmail.com> skrev :
 >
 [klip]
 > Det der tit sker, er at en billist fra Ølby , eller en nede fra
 > trafikcentret, ser at billisten fra motorvejen tager banen nærmest
 > midten af rundkørslen, og derfor fuldt naturligt kører ind i
 > rundkørsel - når de så begge skal slås om pladsen ved udkørslen mod
 > Køge, har vi festen, fordi de blå padder skærer ind i den anden bane.
 
 Det jo netop derfor, at det er tilladt at køre ud af begge baner mod
 Køge.
 Men det er nu sjældent jeg oplever, at det er nødvendigt.
 
 -- 
 vh Sune
 Honda VF500 FII, Yamaha XJ 600
 Kia Clarus 1.8 SLX, Peugeot 406 2.0 ST
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |