Slette fil med navnet --interactive
Fra : Morten Trab

Dato : 14-03-04 19:43

Hvordan kan jeg slette en fil, som jeg ved en fejl har fået oprettet med
navnet --interactive

rm -f --interactive duer ikke :( Den skriver at den magler argumenter...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Kent Friis

Dato : 14-03-04 19:48

Den Sun, 14 Mar 2004 19:43:08 +0100 skrev Morten Trab:
>Hvordan kan jeg slette en fil, som jeg ved en fejl har fået oprettet med
>navnet --interactive
>
>rm -f --interactive duer ikke :( Den skriver at den magler argumenter...

rm ./--interactive

Mvh
Kent

Fra : Morten Trab

Dato : 14-03-04 20:11

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse

> rm ./--interactive

Tak, det hjalp gevaldigt på det :)

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-03-04 08:41

"Morten Trab" <morten@trab.dk> writes:

> rm -f --interactive duer ikke :( Den skriver at den magler argumenter...

Et andet hint, der er godt at kende, er at mange programmer vil
opfatte '--' som afslutningen på argumenterne. Altså:

$ rm -- --interactive

Vil virke fordi rm ikke forsøger at bruge --interactive som et flag da
det kommer efter --.

--
Peter Makholm | Why does the entertainment industry wants us to
peter@makholm.net | believe that a society base on full surveillance

Fra : Kent Friis

Dato : 15-03-04 19:58

Den 15 Mar 2004 08:41:19 +0100 skrev Peter Makholm:

> [...]
>
>$ rm -- --interactive
>
>Vil virke fordi rm ikke forsøger at bruge --interactive som et flag da

-- er mig bekendt en nyere (gnu?) opfindelse, hvorimod ./--interactive
vil virke på en hvilkensomhelst unix-maskine man risikerer at komme
forbi.

Mvh
Kent