MS Windows
briani 27239
Adgang forbudt til "Egenskaber" på skriveb~
Fra : Hans Paulin

Dato : 10-03-04 22:51

....jeg kiggede på min onkels 98er her til aften - hvis jeg højreklikkede
på det tomme skrivebord og valgte "Egenskaber", fik jeg at vide, at jeg
ikke havde adgang...

....det samme skete, hvis man forsøgte at vælge "Brugere" m.m. ...

....han har noget Panda liggende på den...

Hvad er det lige der blokerer for min adgang?

Kan det få betydning, hvis jeg en dag skal formatere harddisken, så jeg
så får at vide, at jeg ikke har adgang til dette heller?

Adspurgt sagde han, at han ikke vidste hvorfor - det er en bekendt (en
computer-mand), der har sat det hele op for ham...
Hans

Fra : per

Dato : 11-03-04 10:10

Hans Paulin wrote:
> [...]
>
> Kan det få betydning, hvis jeg en dag skal formatere harddisken, så
> jeg så får at vide, at jeg ikke har adgang til dette heller?

Du kan starte op i DOS, så er der ikke problemer med harddisken

> Adspurgt sagde han, at han ikke vidste hvorfor - det er en bekendt (en
> computer-mand), der har sat det hele op for ham...

Det er nogle indstillinger i Windows, så man nemmest håndterer med et
tweakprogram, som gør dette muligt.
Det kan ophæves med de samme programmer.

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-03-04 11:45

per skrev:

> Du kan starte op i DOS, så er der ikke problemer med harddisken

....'kay!

> Det er nogle indstillinger i Windows, så man nemmest håndterer med et
> tweakprogram, som gør dette muligt.
> Det kan ophæves med de samme programmer.

....nå, okay...

....dét er ikke noget jeg kender til...

Tak!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 16:00

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke havde adgang...
>
> ...det samme skete, hvis man forsøgte at vælge "Brugere" m.m. ...

Det er nogen begrænsninger som han er blevet ramt af! Den har ikke været
koblet på et firmanetværk eller lignende? Ofte noget man gør for at undgå
brugerne skal pille

> ...han har noget Panda liggende på den...

Har ikke noget med det at gøre

> Hvad er det lige der blokerer for min adgang?

Du kan kigge på Poledit som du finder på windows98 cden. Med det kan du
definere hvad der skal være rettigheder til

> Kan det få betydning, hvis jeg en dag skal formatere harddisken, så jeg
> så får at vide, at jeg ikke har adgang til dette heller?

Giver ikke problemer da det er rettigheder som er sat op i selve windows

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-03-04 17:21

CS skrev:

> Det er nogen begrænsninger som han er blevet ramt af! Den har ikke
> været koblet på et firmanetværk eller lignende?

....jo, det er en brugt maskine fra et kontor...

> Ofte noget man gør
> for at undgå brugerne skal pille

....det er dér, hunden ligger begravet!

> Har ikke noget med det at gøre

....okay!

> Giver ikke problemer da det er rettigheder som er sat op i selve
> windows

Fint!

Tak for hjælpen!
Hans