MS Windows
briani 27239
Alternativ til AcdSee 6.0
Fra : kms

Dato : 08-03-04 15:36

Hej

Er der nogen som har et godt alternativ til Acdsee 6

Nogen som ved om der ikke er en lettere måde at rotere billeder på. Istedet
for
'ctrl+L' og f.eks 3 - ønsker jeg bare 'ctrl+L' (left/venstre) og R for
'right/højre.
og når man er inde i editor og ændre farve / lys m.m. så ændre den dato'en
til d.
da jeg ændre på det. Jeg ønsker at den bibeholder dato'en hvor billedet er
taget,selv
om jeg ændre ved billedet. Samt jeg ønsker at når man omdøber en billed fil
så kan den
huske at det var f.eks en .jpg fil. Jeg ved godt at acdsee kan vise billedet
alligevel, men
det gør det lidt mere besværligt at bruge de filer (uden endelser) i andre
programmer.

Fra : Michael

Dato : 08-03-04 16:44

"kms" <ggg@werufs.virkerikke> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen som har et godt alternativ til Acdsee 6

Irfanview. Jeg ved ikke om den kan alt det du efterlyser, men det er et let
program at anvende - og med mange gode faciliteter. Du kan downloade
plugnins så den taler dansk. Og det bedste af det hele: daen er ganske
gratis

Link: http://www.irfanview.com/

Hilsen Michael

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 08-03-04 19:32

"kms" skrev
> [...]
> alligevel, men
> det gør det lidt mere besværligt at bruge de filer (uden endelser) i andre

Som Michael skrev:
http://www.irfanview.com/
Download både program og plugins.

Minibrugsanvisning til IrfanView rotering:
Vis det første billede
Roter Left eller Right ved at trykke 'L' eller 'R'
Gem med uforandret dato ved at trykke 'S' 'retur'
Vælg næste billeder ved 'pil højre'

Men hvergang et .jpg billede ændres bliver det lidt dårligere,
så ved vigtige billeder, brug den tabsfrie rotation:
Shift 'J' 'Retur'
og billedet er BÅDE roteret OG gemt med samme dato trabsfrit!

Rename det billede du viser:
'F2' og skriv billednavn - extension bibeholdes.

Programmet kan indstilles til Danske Menuer:
http://www.irfanview.com/languages.htm

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-03-04 10:24

In article <404c84bd$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
ggg@werufs.virkerikke says...

> Er der nogen som har et godt alternativ til Acdsee 6

Bruger selv PMView.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 09-03-04 10:46

Ikke fordi det generer mig, men strengt taget hører denne post vel ikke til
i en ms-windows gruppe.

Prøv at spørge i dk.fritid.foto, der er jeg sikker på der vil komme endnu
flere forslag.

Mit eget, udover Irfanview self, er FotoStation. Har kun prøvet det 1 gang
for år tilbage, men der er sikkert andre i dk.fritid.foto der kender det
godt.

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen