Farve udprint ?
Fra : SC

Dato : 25-04-01 23:01

Jeg vil gerne udskrive noget tekst i farver, men det virker ikke?
Nogen hjælp til eks. for at komme videre.

eks.

printer.fontname ="Ariel"
printer.forecolor = vbRed ( er det forkert at bruge dette ?)
printer.print "Test af farve"
printer.endDoc

Det bliver skrevet ud i sort.

Stig

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 27-04-01 10:28

"SC" <stig2@nypost.dk> skrev i en meddelelse news:HOHF6.60229$o4.5232148@news010.worldonline.dk...
> Det bliver skrevet ud i sort.

Prøver du at lave et program der kan få en s/h laserprinter til at tro at det er en farve laserprinter

Hvad kommer det til at koste?

Asbjørn

Fra : SC

Dato : 27-04-01 13:49

"Asbjørn Sloth Tønnesen" <Asbjorn@caduceus.dk> skrev i en meddelelse

> "SC" <stig2@nypost.dk> skrev i en meddelelse
>
> Prøver du at lave et program der kan få en s/h laserprinter til at tro
> [...]
Nej ! Det er en farve inkjet printer (HP820 Cxi), skriver fint ud med
farver.

Jeg har prøvet at sætte
Printer.Colormode til farver (kan ikke lige huske den konstant jeg har
brugt her)
VbRed er vb5's ColorConstant.

Andre gode forslag modtages gerne.

SC

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 27-04-01 15:13

"SC" <stig2@nypost.dk> skrev i melding

> [...]
> farver.
>
> Jeg har prøvet at sætte
> Printer.Colormode til farver (kan ikke lige huske den konstant jeg har

HP820 Cxi er "Default" printer i Windows?

--
Snutten

Fra : SC

Dato : 27-04-01 15:36

"Helge Bjørkhaug" <snutten@techie.online.no> skrev i en meddelelse
> HP820 Cxi er "Default" printer i Windows?

Ja den er sat til "Default" under Windows.

SC :-|)

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 27-04-01 16:05

vbRed er RGB-kode
Printeren bruger CMYK eller sådan noget

Fra : preben nielsen

Dato : 28-04-01 07:06

"SC" <stig2@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet at sætte
> Printer.Colormode til farver (kan ikke lige huske den konstant
jeg har
> brugt her)

Printer.Colormode = vbPRCMColor ??

Har du prøvet begge ting samtidig ? Altså:

Printer.Colormode = vbPRCMColor
Printer.ForeColor = vbRed

(utestet idet jeg kun har min LaserJet 5 lige her)

/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : SC

Dato : 28-04-01 18:52

Det har jeg også prøvet uden held.
SC

Fra : SC

Dato : 30-04-01 15:59

Jeg har nu fundet svaret på mit problem.
Under win95/98 +Me resættes forecolor ved det første der printes, og ved
sideskifte.
derfor et eks. på kode hvis nogen er interesseret.

Private Sub Form_Load()
Printer.ColorMode = 2
<< Her printes ingen ting men printet er startet, derfor virker
Printer.ForeColor senere>>
Printer.Print " "; ' force a call to StartPage
Printer.CurrentX = 0 ' restore the position
Printer.ForeColor = vbRed
Printer.Print "Page 1"
Printer.NewPage ' VB only calls EndPage here
' The following three lines are not necessary for NT/Windows 2000
' But you need them if you want to make the code work under Windows
9x or Windows Me
Printer.Print " "; ' force a call to StartPage
Printer.CurrentX = 0 ' restore the position
Printer.ForeColor = vbRed
Printer.Print "Page 2"
Printer.EndDoc
End Sub