Lukning af vindue
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 25-04-01 22:24

Hej

Jeg har en hjemmeside hvor der kommer et pop-up reklamevindue hver gang man
går ind på siden. Kan man vha. enten javascript eller vbscript få IE til at
lukke dette vindue automatisk?

På forhånd tak for hjælpen
/Jeppe

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-04-01 22:47

"Jeppe Vesterbæk" wrote:

> [...]
> går ind på siden. Kan man vha. enten javascript eller vbscript få IE til at

ja, du skal bare lige fortælle hvad det vindue der popper op hedder, så
er det blot at bruge <navn_på_vindue>.close iu <Body onload>
Hvis du vil have flere detaljer må du lige skrive adressen på din side.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-04-01 23:00

Jeppe Vesterbæk <vesterbaek@mail.tele.dk> skrev

> Jeg har en hjemmeside hvor der kommer et pop-up
> reklamevindue hver gang man går ind på siden.

Det er mest irriterende for dine brugere, men du har åbenbart valgt et
webhotel, der tager dette som "betaling" for at bruge det.

> Kan man vha. enten javascript eller vbscript få IE til at
> lukke dette vindue automatisk?

Normalt ikke, men det kan da godt være at nogen har et tip - giv lige en url
til din side, så vi kan se hvad det drejer sig om.

Kan det ikke fjernes, vil jeg anbefale at finde et webhotel uden reklamer -
og eventuelt betale lidt for det - de fås ned til 9 kroner om måneden.

--
Allan

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 26-04-01 07:47

jeg har en standard hjemmesideadresse hos TDC. Det er på
viderestillingservicen, der er reklamer. Jeg kunne selvfølgelig bare vælge
en anden, men nu er navnet næsten lige blevet "slået fast".

Nå, here goes: www.vejrhane.ninja.dk

/Jeppe

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-04-01 18:01

"Jeppe Vesterbæk" wrote:

> Nå, here goes: www.vejrhane.ninja.dk

Da den side der har popup'en redirecter med det samme er der nok ikke så
meget at gøre.

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 26-04-01 18:55

Du kan jo om ikke andet lave en <bbody onlonad="window.focus()">

Det løser ikke problemmet, men gør det da lidt mindre

/Marten