Access "SUM"
Fra : Ove Poulsen

Dato : 03-12-00 16:46

Er der nogen der ved,( kan hjælpe mig).
Jeg har lavet en base hvor der skal indtastes mange oplysninger og jeg har
lavet rapporter, hvor der er IIF sætninger i.
Men jeg kan ikke lave Sum felter i Rapportfoden, når der indgår IIF i den
den celle jeg vil lave sum på eller fra.
her er et par eks.

Hvad gør jeg forkert

=IIf(([produceret dag 2])=0;([Produceret dag 2]+[Produceret dag
1]);[Produceret dag 2]+[Produceret dag 1])

=IIf([Total Produktion af krt]=0;([Kg tilgået]-[Rest og
endeskiver]-[produceret kg i vogn]);([Kg tilgået]-[Rest og
endeskiver]-[Total Produktion af krt]*[Vægt pr karton]))-([Bakker i
vogn]+[produceret kg i vogn])

MVH
O.Poulsen

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 04-12-00 10:32

Hej Ove,

du forsøger at anvende en aggregat (sammentælling) funktion et sted, hvor der
ingen (entydige) records er. Mao. sidefoden bliver gentaget på alle sider og
dermed giver du programmet et problem: hvilken af de potientielt mange records
er det, der skal summeres? Dette problem kan programmet ikke løse derfor får
du ingenting ud i felterne. Desuden opfører rapporter sig EN HEL DEL
anderledes end formularer (forms).
Det virker kun hvis du laver en udvælgelsesforespørgsel der returnerer netop
een record. I dette tilfælde kan programmet ikke være i tvivl og du får dine
summer. Om rapportfoden understøtter dette felt ved jeg ikke lige - men prøv
det...

mvh
/Klaus Ambrass

Ove Poulsen skriver: