udskriv flere koloner fra db
Fra : highlander

Dato : 09-03-04 17:10

jeg har en db som hedder mikroa, som indeholder tre colonner,
(id,fornavn,dato) jeg skal kun havde udskrevet (på hp)
den sidst indtastet data ,men får kun id nummeret
det ser sådan ud

<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/db/mikroa.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "SELECT MAX(id) AS maxID FROM mikroa"

' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

' Udskriv værdien af kolonnen maxid
Response.Write rs("maxid") & "<br>"

' Gå til næste Record i rs
rs.Movenext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-03-04 17:15

highlander skrev:

> jeg har en db som hedder mikroa, som indeholder tre colonner,
> (id,fornavn,dato) jeg skal kun havde udskrevet (på hp)
> den sidst indtastet data ,men får kun id nummeret
> det ser sådan ud

Se svar i den oprindelige tråd (
<news:Xns94A7A0FFC8AE3jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk> - indlæg
fra 15:49).

sql-sætningen skal laves om som beskrevet der.

(hvorfor starter du i øvrigt en ny tråd?)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : highlander

Dato : 09-03-04 21:23

lavede en ny tråd fordi den anden var noget rod
og den sidste linie du gav mig duede ikke

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-03-04 23:15

highlander skrev:

> lavede en ny tråd fordi den anden var noget rod
> og den sidste linie du gav mig duede ikke

Hvad var problemet med den?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : highlander

Dato : 10-03-04 07:20

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvad var problemet med den?
nu ville siden slet ikke åbne

High

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~